Shrek schreef:rvdborgt schreef:Waarom breekt Infrabel dan sporen op die nodig zijn voor de dagelijkse dienstuitvoering nodig zijn? En waar kan ik het plan vinden waarin staat hoe de werkvensters worden weggewerkt? Of op welke manier Infrabel de rijtijd op lijn 12 gaat terugbrengen naar normale proporties?
Rittijden hebben niets te maken met capaciteitsproblemen. En net op lijn 12 is er wel nog ruimte.
Richtlijn 2001/14/EG: "Indien het na coördinatie van de aangevraagde paden en na overleg met de aanvragers niet mogelijk is de aanvragen voor infrastructuurcapaciteit tot tevredenheid van alle betrokkenen af te handelen, verklaart de infrastructuurbeheerder het betrokken infrastructuurelement onverwijld tot "overbelaste infrastructuur". Dit geldt ook voor infrastructuur die naar verwachting in de nabije toekomst met onvoldoende capaciteit te kampen zal hebben."
"Toegewezen pad is te langzaam, bevat veel te veel buffertijd" valt ook onder "niet mogelijk aanvragen tot tevredenheid af te handelen".
Shrek schreef:Werkvensters moeten helemaal niet weggewerkt worden. Het zou wel makkelijk kunnen, maar kost teveel geld.
Infrabel vindt dat het hun te veel geld kost. De NMBS laat dat helaas nog steeds toe dus is er (voor Infrabel) geen probeem. Pas op het moment dat de NMBS ook formeel niet akkoord gaat met de toegewezen capaciteit, heeft Infrabel een probleem.
Shrek schreef:Sporen nodig voor de dagelijkse dienst worden niet opgebroken.
Hoe zit dat dan met Poperinge volgens jou?
Groetjes,
Rian