Pagina 2 van 6

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Geplaatst: 08 apr 2015, 17:29
door overweg13
am62 schreef:De NMBS app is niet gebruiksvriendelijk. Ik moet vrij vaak overstappen en dan is het makkelijk om zoals nu te klikken op de plaatsnaam (bij Railtime) om reeds vooruit te kijken.

Met de NMBS-app kan je er ook geraken maar met een omweg, want dan moet je klikken op het station en vervolgens op aankomst/vertrek. Verder zit je nog bij die onnozele opsplitsing in IC enerzijds en L anderzijds. Probeer in last-minute maar eens te zoeken als je in Brussel-Zuid staat. Je ziet meer bussen dan treinen verschijnen ... of je moet telkens schakelen met die filter tussen IC en L...

Hebben die NMBS app-bouwers al eens een trein genomen (of moeten overstappen op een andere trein) ?
Volgens overweg13 jr. zou dit probleem over enkele maanden (!) opgelost worden.

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Geplaatst: 08 apr 2015, 19:43
door profke
overweg13 schreef: Volgens overweg13 jr. zou dit probleem over enkele maanden (!) opgelost worden.
kunnen ze dan niet railtime pas afschaffen over enkele maanden plus 1 dag?
:D

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Geplaatst: 17 apr 2015, 12:10
door Treinen9880
De app van railtime werkt niet meer en op de site word je direct doorgelinkt naar de site van de NMBS. Dus gedaan met railtime!

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Geplaatst: 17 apr 2015, 12:14
door overweg13
Kun je op de NMBS-site achteraf nog opzoeken wat de oorzaak was van een vertraging? Op railtime kon dat meestal wel.

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Geplaatst: 17 apr 2015, 12:44
door trainlovertje
Treinen9880 schreef:De app van railtime werkt niet meer en op de site word je direct doorgelinkt naar de site van de NMBS. Dus gedaan met railtime!
ik word niet doorverwezen naar nmbs.be, ik krijg foutmeldingsscherm o.0

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Geplaatst: 17 apr 2015, 17:11
door Treinen9880
trainlovertje schreef:
Treinen9880 schreef:De app van railtime werkt niet meer en op de site word je direct doorgelinkt naar de site van de NMBS. Dus gedaan met railtime!
ik word niet doorverwezen naar nmbs.be, ik krijg foutmeldingsscherm o.0
ik heb het nog juist geprobeerd en als ik naar de site van railtime ga word ik doorverwezen. Op de app krijg je wel een foutmelding. En ze is trouwens niet meer te vinden in de app-store.

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Geplaatst: 17 apr 2015, 19:18
door Stijn91
overweg13 schreef:Kun je op de NMBS-site achteraf nog opzoeken wat de oorzaak was van een vertraging? Op railtime kon dat meestal wel.
Je kan zelf niet eens meer nagaan of een trein vertraging had als hij al is aangekomen, dit is echt geen verbetering.

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Geplaatst: 17 apr 2015, 19:48
door overweg13
Stijn91 schreef:
overweg13 schreef:Kun je op de NMBS-site achteraf nog opzoeken wat de oorzaak was van een vertraging? Op railtime kon dat meestal wel.
Je kan zelf niet eens meer nagaan of een trein vertraging had als hij al is aangekomen, dit is echt geen verbetering.
Dat kun je dus wel...

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Geplaatst: 17 apr 2015, 20:12
door Stijn91
overweg13 schreef:
Stijn91 schreef:
overweg13 schreef:Kun je op de NMBS-site achteraf nog opzoeken wat de oorzaak was van een vertraging? Op railtime kon dat meestal wel.
Je kan zelf niet eens meer nagaan of een trein vertraging had als hij al is aangekomen, dit is echt geen verbetering.
Dat kun je dus wel...
Kan jij bewijzen dat L1588 of L1589 vandaag met meer dan 30 min. vertraging heeft gereden? Indien ja, hoe?

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Geplaatst: 17 apr 2015, 20:16
door overweg13
Stijn91 schreef:
Kan jij bewijzen dat L1588 of L1589 vandaag met meer dan 30 min. vertraging heeft gereden? Indien ja, hoe?
Ja, ik kan dat. Ik kan zelfs bewijzen dat L1588 NIET gereden heeft tussen Schaarbeek en Brussel-Noord. En de 1589 is inderdaad met 31' in FDD aangekomen.
Maar als ik je zeg hoe, dan ga je toch weer beweren dat de NMBS-site op niks trekt, omdat jij het nog niet hebt gevonden.

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Geplaatst: 17 apr 2015, 20:20
door profke
fijn voor jouw,
kan je nu ook eens zeggen HOE?

kort samengevat:
ik ga naar "www.railtime.be" (=>redirect naar belgianrail.be)
daar kies ik tabblad "stations en treinen"
ik kies voor "trein", en vul 1588 in.
als je dan zoekt krijg je prompt "opzoeken realtime info" te zien,
en vervolgens de route die de trein reed. (incl de afschaffing van 2 haltes)
de aangepaste tijden (vertragingen dus) zie ik echter niet.
hoe zie jij die wel?

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Geplaatst: 17 apr 2015, 20:43
door trainlovertje
Treinen9880 schreef:
trainlovertje schreef:
Treinen9880 schreef:De app van railtime werkt niet meer en op de site word je direct doorgelinkt naar de site van de NMBS. Dus gedaan met railtime!
ik word niet doorverwezen naar nmbs.be, ik krijg foutmeldingsscherm o.0
ik heb het nog juist geprobeerd en als ik naar de site van railtime ga word ik doorverwezen. Op de app krijg je wel een foutmelding. En ze is trouwens niet meer te vinden in de app-store.
clear cache heeft geholpen, nu word ik ook doorverwezen

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Geplaatst: 17 apr 2015, 20:46
door trainlovertje
profke schreef:fijn voor jouw,
kan je nu ook eens zeggen HOE?

kort samengevat:
ik ga naar "www.railtime.be" (=>redirect naar belgianrail.be)
daar kies ik tabblad "stations en treinen"
ik kies voor "trein", en vul 1588 in.
als je dan zoekt krijg je prompt "opzoeken realtime info" te zien,
en vervolgens de route die de trein reed. (incl de afschaffing van 2 haltes)
de aangepaste tijden (vertragingen dus) zie ik echter niet.
hoe zie jij die wel?
http://sncb-siv.hafas.de/bin/help.exe/n ... ertificate

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Geplaatst: 17 apr 2015, 20:51
door profke
lol, een duitse site doorsturen om een belgisch probleem op te lossen..

@Overweg13: dit wil toch iets zeggen over de "intuitiviteit" van de site, nietwaar?

Re: Railtime verdwijnt over 2 weken

Geplaatst: 17 apr 2015, 20:55
door trainlovertje
profke schreef:lol, een duitse site doorsturen om een belgisch probleem op te lossen..
Dat is geen Duitse site, dat is de site van NMBS, maar NMBS maakt gebruik van het Duitse Hafas-systeem. Vandaar dus .de. Je vindt het gewoon terug door op Vertragingsattest te klikken, hoor.