Pagina 2 van 3

Re: Bistro rijtuig

Geplaatst: 08 jul 2008, 00:00
door Steven
er enkel kleine keuken vanmaken is het iets anders, dan heb je enkel een bar nodig, de rest kunnen dan gewone zitplaatsen zijn. goed om dranken en versnaperingen te geven (broodjes, koffiekoeken, ...)

Re: Bistro rijtuig

Geplaatst: 08 jul 2008, 00:11
door Asterix
Die rijtuigen staan maar te staan en na het afschaffen van de eet- en drankservice ettelijke jaren terug zou men deze service dus opnieuw willen aanbieden op de IC A's, vooral dan in de vakantieperiodes. Er was ook sprake van het gebruik van relatief recent gemoderniseerde "cateringrijtuigen" (weet nu niet juist welk type) omdat sommigen bij de NMBS denken dat hier geld mee te rapen valt.

Trouwens, mijn omschrijving van het "achteraan hangen" was figuurlijk bedoeld. Geen idee of en zo ja, wanneer het er ooit van komt...

Re: Bistro rijtuig

Geplaatst: 14 jul 2008, 13:53
door Trainspotterke
Ik heb zelfs ook al geruchten gehoord dat men gewoon een aantal I11-rijtuigen zou gaan ombouwen met een bar-afdeling! Dat zou ik nog een beter idee vinden! Neem bijvoorbeeld de helft van zo'n rijtuig in beslag om een bar en een aantal staanplaatsen in te bouwen. Zo ingewikkeld zou dat nog niet zijn om te construeren.

Re: Bistro rijtuig

Geplaatst: 14 jul 2008, 17:47
door R4C-Fan
Ein I10 Memling Restaurant versteckt sich in Schaarbeek Bundle in dem ganzen Haufen I5 BC Wagen.
Sichtung von letztem Montag.

Re: Bistro rijtuig

Geplaatst: 15 jul 2008, 00:52
door Joris
Hallo,
Trainspotterke schreef:Ik heb zelfs ook al geruchten gehoord dat men gewoon een aantal I11-rijtuigen zou gaan ombouwen met een bar-afdeling! Dat zou ik nog een beter idee vinden! Neem bijvoorbeeld de helft van zo'n rijtuig in beslag om een bar en een aantal staanplaatsen in te bouwen. Zo ingewikkeld zou dat nog niet zijn om te construeren.
Zou fijn zijn, maar eerst zien en dan geloven.
Overigens, misschien kijkt men beter eens rond in de buurlanden, ik denk wel dat er halve Bar/Bistro + eerste of tweede klas te koop is in de buurlanden. In Lourdes bvb staan enkele Corail Bars, die voor de helft 2de klasse aan boord hebben. Die aankopen, opfrissen en voor 200km/uur geschikt maken is misschien goedkoper dan een I11 op te offeren en te verbouwen.
Groeten,
Joris De Mol
EDIT: typfout verwijderd.

Re: Bistro rijtuig

Geplaatst: 15 jul 2008, 15:30
door Terminus
Als ze echt dergelijke 'bistro'-plannen hebben, zouden ze dan al niet beter eens beginnen met het installeren van automaten in het multifuncionele rijtuig van de M6'en?

Re: Bistro rijtuig

Geplaatst: 03 okt 2008, 21:24
door poyaud
Update :

-Ex resto rijtuig (grill express??) hernummerd naar 00014 is deze week in de CW Mechelen beletterd ( REM FREIN)
om dienst te doen bij testen voor de nieuwe reeks 18.
-Ex dms pakwagen hernummerd 00015 zal volgende week in een nieuw jasje worden gestoken en ook beletterd worden
, idem als de 00014.

Re: Bistro rijtuig

Geplaatst: 04 okt 2008, 01:19
door 260689
in Oostende staan er sinds kort 2 restorijtuigen te verkommeren en een stuk of 5 I5en.

Re: Bistro rijtuig

Geplaatst: 06 okt 2008, 12:07
door Bert
260689 schreef:in Oostende staan er sinds kort 2 restorijtuigen te verkommeren en een stuk of 5 I5en.
en een aantal DMS'en

Re: Bistro rijtuig

Geplaatst: 06 okt 2008, 12:27
door Terminus
260689 schreef:in Oostende staan er sinds kort 2 restorijtuigen te verkommeren en een stuk of 5 I5en.
Maar waarschijnlijk wel geen Resto's van de nieuwste generaties, die 200 per uur kunnen?

Re: Bistro rijtuig

Geplaatst: 06 okt 2008, 12:27
door 260689
Terminus schreef:
260689 schreef:in Oostende staan er sinds kort 2 restorijtuigen te verkommeren en een stuk of 5 I5en.
Maar waarschijnlijk wel geen Resto's van de nieuwste generaties, die 200 per uur kunnen?
neen dit zijn de oude SNCF grillwagens

Re: Bistro rijtuig

Geplaatst: 06 okt 2008, 21:44
door Joris
Hallo,
Zit die 004 daar nog tussen (bij die WR ex-Grill Express)? Die was dacht ik vanbinnen al helemaal geplukt en rijp voor sloop, maar dat is intussen ook al bijna 2 jaar terug....
Groeten,
Joris De Mol

Re: Bistro rijtuig

Geplaatst: 07 okt 2008, 11:57
door Bert
Joris schreef:Hallo,
Zit die 004 daar nog tussen (bij die WR ex-Grill Express)? Die was dacht ik vanbinnen al helemaal geplukt en rijp voor sloop, maar dat is intussen ook al bijna 2 jaar terug....
Groeten,
Joris De Mol
Die 004 staat daar nog altijd samen met die twee dms rijtuigen in C1 livrei.

Re: Bistro rijtuig

Geplaatst: 04 feb 2009, 20:45
door poyaud
Vandaag vernomen dat het bistro rijtuig (ex I10) te Cuemes staat.

Re: Bistro rijtuig

Geplaatst: 04 feb 2009, 22:55
door msts.be
!!!!???

De mogelijkheden die er dan zijn:
-ombouw tot meetrijtuig
-ombouw tot cinemarijtuig (weinig waarschijnlijk, maar goed)
-ombouw tot Bar-Disco SR-4 (SR-2 kan dan voor iets anders gebruikt worden, waar staat die nu eigenlijk ?)
-ombouw tot koninklijk rijtuig (!, ja, de koninklijke familie ging toch groener reizen ?)
-ombouw tot rijtuig voor in een onkruidtrein in te zetten
-en nog een paar andere mogelijkheden

Ik hoop alleen dat men er in Cuesmes er iets zinvol mee uithaalt, en niet het ding gaat plukken van alle bruikbare onderdelen en dan laten slopen.. Daar is het rijtuig met maar 20 jaar dienst iets te jong voor..