zie het al voor me op lijn 15 7 M6 rijtuigen met aan weers zijden een 62, of 2 blauwe 55Wimpie schreef:Wat ik me meen te herrineren is dat de nmbs had overwogen om als er zo nog situaties voor deden deze stellen aan de kant te zetten en nader onderzoek uit te voeren... Eens benieuwd zou wel nog tof zijn een diesel loc met rijtuigen :p
MW41 vat (alweer) vuur
Re: MW41 vat (alweer) vuur
Re: MW41 vat (alweer) vuur
Salzinnes is reeds bezig met het plaatsen van een branddetectiesysteem op deze motorwagens.
Re: MW41 vat (alweer) vuur
Dat parcours zijnde ...? Zolang er geen draad hangt in Eke en de NMBS haar enige dieselmaterieel voor reizigers MW41 heet, lijkt me dat toch te kloppen? Als je wikipedia bedoelt, kan je dat 1. zelf aanpassen 2. duidelijker zijn in wat je precies bedoelt in wat er waar of niet waar is? De laatste keer dat ik tussen Oudenaarde en Gent in een getrokken dieseltrein zat, moet toch alweer zo'n 9 à 10 jaar geleden zijn, tegenwoordig rijdt daar enkel nog maar MW41.eagleheart schreef:rijden er mw41's op dat parcours?
volgens wiki niet:p
-
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: MW41 vat (alweer) vuur
treinspotterbjorn schreef:zie het al voor me op lijn 15 7 M6 rijtuigen met aan weers zijden een 62, of 2 blauwe 55Wimpie schreef:Wat ik me meen te herrineren is dat de nmbs had overwogen om als er zo nog situaties voor deden deze stellen aan de kant te zetten en nader onderzoek uit te voeren... Eens benieuwd zou wel nog tof zijn een diesel loc met rijtuigen :p
of eventueel met 77 en 78: volle gas van antwerpen naar neerpelt met M4 of M6.
kan een 77/78 die verwarmen trouwens of moet er dan een generatorwagen bij?
grts
o
Re: MW41 vat (alweer) vuur
6 stellen, kostelijke trein é ==>12 stuurstanden. Men had beter stellen gekocht van verschillende lengte, dus een paar van 2 en 3 of 4 etc. Want ja stuurstanden kosten toch enorm veel geld? Vandaar dat ik die bestelling van de Desiro's betreur dat het allemaal stellen zijn van 3 rijtuigen. (Het zal naast het Gen als stoptrein rijden en zullen dus ook vaak gekoppeld rijden.) Men had er beter ook van vier etc besteld (zodat men minder vaak moet koppelen, bv dan maar één vierdeligestel ipv 2 driedeligestellen of 2 vierdelige ipv 3 driedelige stellen) . Het ging goedkoper geweest zijn om evenveel passagiers te vervoeren. Natuurlijk is het goedkoper voor de onderhoud als alle stellen hetzelfde zijn, maar volgens mij is het verschil tussen een 3delige en 4delige desiro heel heel klein =>zelfde interieur, zelfde stuurstand, zelfde werking van motoren etc sorry voor de mensen die vind dat ik preek, ik ben een economiestudent en ik kijk dus vooral naar de financiële kant, efficiency etc van de hele zaak.2012 schreef:Ondertussen is de regelgeving aangepast en mag er ook tot 6 stellen in één trein rijden, 12 rijtuigen dusoverweg13 schreef:Je kunt tot 5 dergelijke stellen aan elkaar koppelen. Tijdens de spits komen die zéker voor op de verbinding Gent - Ronse en Antwerpen - Mol.bobke schreef:
Er staat in die tekst een dieselloc? MW41 is een treinstel, ik kan dus wel nergens uit af leiden dat het om een MW41 gaat. Ook staat er dan er 500 passagiers de trein moesten verlaten; in een MW41 kunnen er 150 mensen, er zouden dus vier stellen aan elkaar gekoppeld moeten zijn (nochtans zo'n samenstelling heb ik nog nooit zien rijden.)
Een voorbeeldje, stel dat men nu 205 stellen driedelig had besteld en de overige 100 vervangen door vier-delige stellen, 100*3rijtuigen =300==> 75 vierdelige stellen. Dat betekent voor mijn vb 50 stuurposten minder. De NMBS (of ja eigenlijk de overheid) zou een pak geld bespaard kunnen hebben.
Laatst gewijzigd door bobke op 27 okt 2010, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: MW41 vat (alweer) vuur
Inderdaad, als het een gekend probleem is, moet men zorgen voor een "work-around" tot er een fundamentele oplossing is.Stijn82 schreef:je bedoelt, het niet verwijderen van de bladeren?
In dit geval: men moet zorgen dat er voldoende voor gezorgd wordt dat de bladeren of ander vuil niet kunnen ontbranden.
Nu komt het bij mij over alsof men het niet zo erg vindt dat er weer een stel naar de haaien is, terwijl er een tekort is en de stellen toch nog een aanzienlijke financiële waarde hebben.
Re: MW41 vat (alweer) vuur
Hallo,
Die motorwagens zijn gewoon brol...
Aan de lijst met defecten ga ik misschien niet beginnen, die is te lang om goed te zijn. 1 van de vele problemen is inderdaad dat die motorwagens wat last hebben van de warmte. Nu was het toch al een tijdje geleden dacht ik dat er nog eens een stel in rook was opgegegaan...
Geen paniek, die dingen houden het geen 10 jaar meer vol.
Een 77/78 is een rangeerloc, en heeft dus geen instalatie om rijtuigen te verwarmen.
Groeten,
Joris De Mol
Die motorwagens zijn gewoon brol...
Aan de lijst met defecten ga ik misschien niet beginnen, die is te lang om goed te zijn. 1 van de vele problemen is inderdaad dat die motorwagens wat last hebben van de warmte. Nu was het toch al een tijdje geleden dacht ik dat er nog eens een stel in rook was opgegegaan...
Geen paniek, die dingen houden het geen 10 jaar meer vol.
Een 77/78 is een rangeerloc, en heeft dus geen instalatie om rijtuigen te verwarmen.
Groeten,
Joris De Mol
-
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
- Locatie: Muizen
- Contacteer:
Re: MW41 vat (alweer) vuur
ronse-oudenaarde zoals in het artikel stond..kika schreef:Dat parcours zijnde ...? Zolang er geen draad hangt in Eke en de NMBS haar enige dieselmaterieel voor reizigers MW41 heet, lijkt me dat toch te kloppen? Als je wikipedia bedoelt, kan je dat 1. zelf aanpassen 2. duidelijker zijn in wat je precies bedoelt in wat er waar of niet waar is? De laatste keer dat ik tussen Oudenaarde en Gent in een getrokken dieseltrein zat, moet toch alweer zo'n 9 à 10 jaar geleden zijn, tegenwoordig rijdt daar enkel nog maar MW41.eagleheart schreef:rijden er mw41's op dat parcours?
volgens wiki niet:p
ik ben niet bekend met dat traject, maar ik zal een aanpassing aanvragen op wiki.
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
Re: MW41 vat (alweer) vuur
Ronse-Geraardsbergen stond in het artikel, specifieker te Eke, een beetje voor Gent en dus niet tussen Ronse en Oudenaarde. Ik zie nog steeds niet wat je bedoelt met 'wiki.' Niet vergeten dat Ronse-Geraardsbergen gereden wordt via Oudenaarde en Gent-Sint-Pieters.eagleheart schreef:ronse-oudenaarde zoals in het artikel stond..
ik ben niet bekend met dat traject, maar ik zal een aanpassing aanvragen op wiki.
Re: MW41 vat (alweer) vuur
En wat ga je binnen 10 jaar doen?Joris schreef:Hallo,
Die motorwagens zijn gewoon brol...
Aan de lijst met defecten ga ik misschien niet beginnen, die is te lang om goed te zijn. 1 van de vele problemen is inderdaad dat die motorwagens wat last hebben van de warmte. Nu was het toch al een tijdje geleden dacht ik dat er nog eens een stel in rook was opgegegaan...
Geen paniek, die dingen houden het geen 10 jaar meer vol.
Een 77/78 is een rangeerloc, en heeft dus geen instalatie om rijtuigen te verwarmen.
Groeten,
Joris De Mol
Het feit dat er kwaliteitsproblemen zijn, heeft ook te maken met het budget dat beschikbaar was.
Als die stellen nu voortijdig versleten zijn, denk je dat ze dan ineens veel duurder materiaal gaan bestellen?
Men moet nu gewoon er het beste van maken en als het nodig is bepaalde onderdelen een extra schoonmaakbeurt geven.
Dat zal alvast goedkoper zijn dan voortijdig afvoeren van materiaal.
Misschien dat men beter eens werk kan maken van de electrificatie van enkele lijnen zodat er minder tekort is aan de MW41, waarna deze beter onderhouden kunnen worden.
Re: MW41 vat (alweer) vuur
Je kan bijna niet anders dan zeggen dat MW41 een lichte miskoop was. Voor zover ik weet zijn er bij de bestelling geen stellen als test besteld geweest, maar direct een hele vloot (met uitbreiding later). Dit terwijl men bij eerdere aankopen wel vaak een prototype liet bouwen.
In het begin is er sprake geweest van mankementen aan de airco, de deuren, afdekplaten aan de kanten, enz. Ik heb al gehoord dat de stuurpost niet waterdicht is (insijpeling bij regen), en als je er zelf in plaats neemt en je zit in het midden zal je merken dat de vloer meebeweegt eens er iemand passeert. Er zijn zo nog zaken op te noemen...
Wie dat denkt dat er terug een 62 of 55 zal rijden, think again. Het tijdperk van deze machines is gepasseerd, de 62'ers zijn van Infrabel en de 55 is uit dienst meen ik. Bovendien hebben meeste van die locs geen generator voor rijtuigen te voeden.
Het is nu wel nog niet zeker of deze brand door bladeren afkomstig is, maar dat was één van de gegeven redenen jaren terug, en aangezien het nu juist herfst is...
Wat betreft die meerdere rijtuigen per stel heeft men bekeken om bepaalde MW's te verlengen naar 3 rijtuigen, maar dit is er voor bepaalde redenen niet van gekomen.
In het begin is er sprake geweest van mankementen aan de airco, de deuren, afdekplaten aan de kanten, enz. Ik heb al gehoord dat de stuurpost niet waterdicht is (insijpeling bij regen), en als je er zelf in plaats neemt en je zit in het midden zal je merken dat de vloer meebeweegt eens er iemand passeert. Er zijn zo nog zaken op te noemen...
Wie dat denkt dat er terug een 62 of 55 zal rijden, think again. Het tijdperk van deze machines is gepasseerd, de 62'ers zijn van Infrabel en de 55 is uit dienst meen ik. Bovendien hebben meeste van die locs geen generator voor rijtuigen te voeden.
Het is nu wel nog niet zeker of deze brand door bladeren afkomstig is, maar dat was één van de gegeven redenen jaren terug, en aangezien het nu juist herfst is...
Wat betreft die meerdere rijtuigen per stel heeft men bekeken om bepaalde MW's te verlengen naar 3 rijtuigen, maar dit is er voor bepaalde redenen niet van gekomen.
-
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
- Locatie: Muizen
- Contacteer:
Re: MW41 vat (alweer) vuur
kika schreef:Ronse-Geraardsbergen stond in het artikel, specifieker te Eke, een beetje voor Gent en dus niet tussen Ronse en Oudenaarde. Ik zie nog steeds niet wat je bedoelt met 'wiki.' Niet vergeten dat Ronse-Geraardsbergen gereden wordt via Oudenaarde en Gent-Sint-Pieters.eagleheart schreef:ronse-oudenaarde zoals in het artikel stond..
ik ben niet bekend met dat traject, maar ik zal een aanpassing aanvragen op wiki.
'Een locomotief van een trein van Ronse naar Geraardsbergen'
Ik las dit en was van de veronderstelling uitgegaan dat dit ook een lijn was. dus excuseer, foutje van mij:-)
overigens staat er een foto van een mw41 op de website van het nieuwsblad, dus het is weldegelijk zo eentje
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
Re: MW41 vat (alweer) vuur
Halo,
het gaat om de 4137 (weer... want had al een vuur enkele jaren geleden)/
M
het gaat om de 4137 (weer... want had al een vuur enkele jaren geleden)/
M
Re: MW41 vat (alweer) vuur
Een te mijden stel dusMarcad schreef:Halo,
het gaat om de 4137 (weer... want had al een vuur enkele jaren geleden)/
M