916 en 917 hebben ooit is in het gezelschap van 3 niet-gemoderniseerde duikbrillen op zondagavond samen een P-trein Antwerpen-Heverlee verzekerd. Dit was op zijn zachtst gezegd redelijk uitzonderlijk, want normaal wordt deze trein altijd door 5 klassieke motorstellen gereden, meestal dan nog door niet-gemoderniseerde.
Ter hoogte van het nummer van het stel en de lichten is er een grijze horizontale band aangebracht.
Er staat een foto van de 916 staat in ODB van april 2013.
Heb hem eveneens gezien (als P-trein Mechelen-Leuven) en inderdaad, het gaat enkel om een grijze band op de koppen. Maar het is zeker een verbetering (nu nog een grijze band rond de ramen....)
Terminus schreef:Heb hem eveneens gezien (als P-trein Mechelen-Leuven) en inderdaad, het gaat enkel om een grijze band op de koppen. Maar het is zeker een verbetering (nu nog een grijze band rond de ramen....)
Het is eigenlijk wel een ander topic, maar dat zouden ze bij de Breaks ook beter doen...
msts.be schreef:Toevallig lees ik op Railwaygazette dat men in de UK de Class 317 wil voorzien van een nieuwe tractieinstallatie à la Electrostar/Gautrain. Die Engelse stelletjes zijn in 2 schijven gebouwd, in 1981-1982 en 1985-1987.
Misschien wordt het ook eens tijd om dat op onze Sprinters te doen ? Vergeet niet dat een Sprinter eigenlijk een AM78 is met een polyesteren kast op, met alle gevolgen van dien. En aangezien die operatie in Engeland door Bombardier wordt uitgevoerd, komt dat goed uit: in Brugge heeft men wellicht de nodige plannen en kennis (want gebouwd door dezelfde fabriek, al was het toen nog BN) om zoiets tot een goed einde te brengen..
Waarbij hij dan ook een nieuwe tractie-uitrusting had gekregen en dus zuiniger zou geworden zijn. Zoals ik reeds stelde, had een prima werkje voor Brugge kunnen zijn om nog tot 2017 voort te kunnen.