Pagina 104 van 132

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 19 dec 2014, 20:52
door Eimai
ostbahnhof schreef:3328 vandaag met 8 M5 onderweg zoals het moet (zie bericht van Stefanic) Geeft een heel wat betere reizigersverdeling. Thanks!
Die reed ook met een 27, dus stuurrijtuig zal mux gehad hebben. Normaal was het de bedoeling dat er langs beide kanten een 27 reed, maar daar waren te weinig locomotieven voor beschikbaar.

Daarnaast is het probleem dat met een 21 in principe maar 6 M5'en getrokken kunnen worden, of die riskeert anders de tunnel van de noord-zuid in Antwerpen niet uit te geraken moest het sein aan de uitrit rood staan.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 19 dec 2014, 21:45
door Wouterh12
ostbahnhof schreef:3328 vandaag met 8 M5 onderweg zoals het moet (zie bericht van Stefanic) Geeft een heel wat betere reizigersverdeling. Thanks!
2607 was terug een dubbele break, inderdaad was er deze week 1 rit met een enkele break maar daar verontschuldigde de treinbegeleider zich voor; zoiets kan zich voordoen. (IR3630 naar Depanne AM96 had daar ook wel es uitzonderlijk last van)

grts,
o
Er waren minstens twee ritten met een enkele Break voor de 2607 (woensdag en donderdag). Vandaag waren het er inderdaad twee en dat zag er al veel beter uit.

De 3328 rijdt soms nog met 21 als locomotief, vermoed ik, dan krijg je die 6 M5's die onvoldoende zijn voor die trein.

Vandaag de M6 IC's tussen Mechelen en Brussel genomen (heen en terug) en dat ging goed; voldoende plaats (zonder riant te zijn, het blijft piekuur op een drukke lijn) en op tijd.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 20 dec 2014, 09:32
door stefanic
Wouterh12 schreef:
ostbahnhof schreef:3328 vandaag met 8 M5 onderweg zoals het moet (zie bericht van Stefanic) Geeft een heel wat betere reizigersverdeling. Thanks!
2607 was terug een dubbele break, inderdaad was er deze week 1 rit met een enkele break maar daar verontschuldigde de treinbegeleider zich voor; zoiets kan zich voordoen. (IR3630 naar Depanne AM96 had daar ook wel es uitzonderlijk last van)

grts,
o
Er waren minstens twee ritten met een enkele Break voor de 2607 (woensdag en donderdag). Vandaag waren het er inderdaad twee en dat zag er al veel beter uit.

De 3328 rijdt soms nog met 21 als locomotief, vermoed ik, dan krijg je die 6 M5's die onvoldoende zijn voor die trein.

Vandaag de M6 IC's tussen Mechelen en Brussel genomen (heen en terug) en dat ging goed; voldoende plaats (zonder riant te zijn, het blijft piekuur op een drukke lijn) en op tijd.
Er rijden ook T21 met 8M5 hoor (heb nummers niet bij de hand)
Ik ervaar ook dat de IC's stipter rijden dan voorheen. Dan was het altijd stilvallen net voor Brussel-Noord, en met vertraging in Brussel-Zuid aankomen. Vrijdag stipt in Berchem vertrokken (7' later dan vorige week), en stipt in Brussel-Zuid (2' vroeger dan met vorige dienstregeling... in vertraging)

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 21 dec 2014, 19:33
door Stijn91
Wat is het nut van 2x een trein Ottignies - LLN (8 min.) per uur eigenlijk, waarom laat men die treinen niet van Leuven of Brussel komen?

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 21 dec 2014, 20:27
door Shrek
Stijn91 schreef:Wat is het nut van 2x een trein Ottignies - LLN (8 min.) per uur eigenlijk, waarom laat men die treinen niet van Leuven of Brussel komen?
Vanuit leuven is binnenkort technisch niet meer mogelijk door langdurige werken aan de wissels.
Het is wel een heel drukke verbinding, 2x per uur is geen overbodige luxe.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 21 dec 2014, 20:42
door Stijn91
Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Wat is het nut van 2x een trein Ottignies - LLN (8 min.) per uur eigenlijk, waarom laat men die treinen niet van Leuven of Brussel komen?
Vanuit leuven is binnenkort technisch niet meer mogelijk door langdurige werken aan de wissels.
Het is wel een heel drukke verbinding, 2x per uur is geen overbodige luxe.
Er zijn er nu 3x per uur waarvan 2x per uur vanuit Ottignies, lijkt raar en heel korte verbinding, is toch raar als TB om 8 min. te rijden.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 21 dec 2014, 20:44
door Steven
Het is niet dat er maar 1 TB is die heel de tijd zit te pendelen tussen die twee stations hoor.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 21 dec 2014, 21:51
door Shrek
Stijn91 schreef:Er zijn er nu 3x per uur waarvan 2x per uur vanuit Ottignies, lijkt raar en heel korte verbinding, is toch raar als TB om 8 min. te rijden.
Dat is het principe van pendeltreinen.
Veel anders kan men daar toch niet doen, vermits een heel groot deel van de reizigers voor LLN uit de richtingen Namen of Charleroi komen.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 21 dec 2014, 22:00
door Lukas
Hoi,

Afgelopen vrijdag ben ik eens heen en terug meegereden met de IC Leuven-Mechelen-Dendermonde-Gent. Ik nam trein 4139 van 17u41 in Leuven met aankomst in Gent om 19u00. Het materieel bestond uit 2 Desiro's ( 08006+08183). De terugrit van 20u00 in Gent werd verzekerd door Desiro 08006. Op de beide treinen waren er volgens mij voldoende zitplaatsen. Ook waren ze allebeide op tijd.

Lukas

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 22 dec 2014, 19:37
door Wouterh12
Lukas schreef:Hoi,

Afgelopen vrijdag ben ik eens heen en terug meegereden met de IC Leuven-Mechelen-Dendermonde-Gent. Ik nam trein 4139 van 17u41 in Leuven met aankomst in Gent om 19u00. Het materieel bestond uit 2 Desiro's ( 08006+08183). De terugrit van 20u00 in Gent werd verzekerd door Desiro 08006. Op de beide treinen waren er volgens mij voldoende zitplaatsen. Ook waren ze allebeide op tijd.

Lukas
Afgelopen weekend ook de L Mechelen-Gent genomen; slechts één Desiro maar toch voldoende plaats en stipt op tijd. Het blijft een nadeel dat de Desiro weinig bagageruimte heeft en vrijwel geen tafeltjes en vuilnisbakken (plus slechts één WC waarvan - voor zover ik weet - niet in de rest het stel wordt aangegeven of die bezet is), maar voor zo een rit zijn ze al bij al nog te pruimen.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 23 dec 2014, 08:28
door pietmol
Shrek schreef:
pietmol schreef:wordt er op korte termijn iets voorzien om die perrons te verlengen?
Als je 2020 korte termijn noemt wel ja :mrgreen:

waarom moet dat zolang duren?

als ik op google maps kijk, dat zou het toch mogelijk moeten zijn om het perron van spoor 7 te verlengen... of zie ik dat verkeerd?

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 23 dec 2014, 08:32
door pietmol
overweg13 schreef:
Stijn91 schreef:, ook extra treinen naar de luchthaven is volgens mij niet nodig, wie wilt er met de trein naar de luchthaven met die grote kost zoals de Diabolotoeslag.
Volgens de laatste tellingen net geen 6000 per dag, Stijn...

en voor die 6000 legt men dus meer dan 100 treinen per dag in...

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 23 dec 2014, 08:51
door overweg13
pietmol schreef:
overweg13 schreef:
Stijn91 schreef:, ook extra treinen naar de luchthaven is volgens mij niet nodig, wie wilt er met de trein naar de luchthaven met die grote kost zoals de Diabolotoeslag.
Volgens de laatste tellingen net geen 6000 per dag, Stijn...

en voor die 6000 legt men dus meer dan 100 treinen per dag in...
Ik vrees dat je nog raar zou opkijken mocht je dezelfde oefening voor veel andere stations maken. Breng ze maar niet op gedachten!

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 23 dec 2014, 09:00
door Shrek
pietmol schreef: waarom moet dat zolang duren?

als ik op google maps kijk, dat zou het toch mogelijk moeten zijn om het perron van spoor 7 te verlengen... of zie ik dat verkeerd?
Dat is inderdaad mogelijk ja, maar die werken zitten mee in de fasering van de hele heropbouw van Mechelen. Die sporen 7-10 kunnen pas buiten dienst wanneer spoor 11 en 12 af zijn, en dat is nog niet voor meteen.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 23 dec 2014, 09:10
door Shrek
pietmol schreef: en voor die 6000 legt men dus meer dan 100 treinen per dag in...
Er zullen met de nieuwe dienstregeling wel een heel stuk meer dan 6000 reizigers zijn.