Pagina 107 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 sep 2017, 22:54
door trainlovertje
403 en nog één. Volgens mij had die tweede een nummer ergens in de twintig (drie- of vierhonderd weet ik niet meer), maar die heb ik zelf al lang niet meer gezien. Misschien reeds gemoderniseerd.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 sep 2017, 18:55
door Eric0641
trainlovertje schreef: 08 sep 2017, 22:54 403 en nog één. Volgens mij had die tweede een nummer ergens in de twintig (drie- of vierhonderd weet ik niet meer), maar die heb ik zelf al lang niet meer gezien. Misschien reeds gemoderniseerd.
nog ene actief in omgeving Luik, zit wel eens vaker op Maastricht - Luik/Hasselt

Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 sep 2017, 10:12
door The_Knitter
Eric0641 schreef:
trainlovertje schreef: 08 sep 2017, 22:54 403 en nog één. Volgens mij had die tweede een nummer ergens in de twintig (drie- of vierhonderd weet ik niet meer), maar die heb ik zelf al lang niet meer gezien. Misschien reeds gemoderniseerd.
nog ene actief in omgeving Luik, zit wel eens vaker op Maastricht - Luik/Hasselt
407 zojuist bij Eijsden gezien in oud livrei

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 17 sep 2017, 21:51
door Marcad
Hallo,
Hier een update vanaf januari...

De 380 (MOD op 06-05-10) heeft een tussentijdse herziening (TTH/RI) gekregen en werd opnieuw herschilderd.
Leuk zoals de laatste gemoderniseerd breaks.
Nog niet gezien : 301,304,393 & 406

Er zijn nog 30 'oude' breaks op de sporen.
302 338 366 371 373 374 382 387 388 389
394 395 397 398 400 401 402 403 404 405
407 409 411 414 415 416 417 420 421 422

85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17
88. 379 ==> 06-03-17
89. 424 ==> 30-03-17
90. 392 ==> 04-04-17
91. 329 ==> 13-04-17

9X. 393 ==> ??
9X. 304 ==> ??
9X. 301 ==> ??
00. 380 ==> 14-06-17 = TTH/RI
9X. 406 ==> 27-06-17 (info Teach2)
96. 428 ==> 02-08-17
97. 386 ==> 28-08-17
98. 368 ==> 30-08-17


Groen = nieuwe data

In CW Mechelen
99. 396 sinds 08/02/17
100. 367 sinds 24/02/17
101. 370 sinds 16/03/17
102. 303 sinds 30/03/17
103. 408 sinds 20/04/17
104. 423 sinds 08/05/17
105. 410 sinds 23/05/17
106. 413 sinds 14/06/17
107. 330 sinds 04/07/17
109. 390 sinds 31/07/17
109. 372 sinds 25/08/17

Gr
M

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 sep 2017, 07:25
door Teach2
Marcad schreef: 17 sep 2017, 21:51
De 380 (MOD op 06-05-10) heeft een tussentijdse herziening (TTH/RI) gekregen en werd opnieuw herschilderd.
Heb 'm onlangs gezien, inderdaad pas herschilderd. Is het de bedoeling dat andere stellen die rond die tijd gemoderniseerd zijn ook terug herschilderd worden bij een tussentijdse herziening?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 sep 2017, 16:48
door Davy
Eric0641 schreef:
trainlovertje schreef: 08 sep 2017, 22:54 403 en nog één. Volgens mij had die tweede een nummer ergens in de twintig (drie- of vierhonderd weet ik niet meer), maar die heb ik zelf al lang niet meer gezien. Misschien reeds gemoderniseerd.
nog ene actief in omgeving Luik, zit wel eens vaker op Maastricht - Luik/Hasselt
Net gespot in Brugge, inderdaad de 403: Afbeelding

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 okt 2017, 22:18
door Marcad
Hallo,
Hier nog een update vanaf januari met de vermist datum...

RI. 308 ==> 10-01-17 = TTH/RI
85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17
88. 379 ==> 06-03-17
89. 424 ==> 30-03-17
90. 392 ==> 04-04-17
91. 329 ==> 13-04-17
92. 393 ==> 09-05-17
93. 304 ==> 16-05-17
94. 301 ==> 16-06-17

RI. 380 ==> 14-06-17 = TTH/RI
95. 406 ==> 27-06-17
96. 428 ==> 02-08-17
97. 386 ==> 28-08-17
98. 368 ==> 30-08-17

Groen = nieuwe data

Gr
M

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 06 okt 2017, 12:28
door Terminus
trainlovertje schreef: 08 sep 2017, 22:54 403 en nog één. Volgens mij had die tweede een nummer ergens in de twintig (drie- of vierhonderd weet ik niet meer), maar die heb ik zelf al lang niet meer gezien. Misschien reeds gemoderniseerd.
De Airport-stellen waren de 401 tot en met 405.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 okt 2017, 08:18
door wva
De 387 zat gisteren op de verbinding Lier - Antwerpen in oude kleuren

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 okt 2017, 16:51
door profke
406 staat in Berchem nu. Spoor 10. Rev datum: 27/6/2017

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 17 okt 2017, 23:04
door spurt2244
Net als bij de Nieuwe Varkensneuzen krijgen ook de nieuwe Breaks bij de modernisering van het heden een derde koplamp, voor de Breaks is dit nodig om een toelating voor Roosendaal te krijgen.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 okt 2017, 09:52
door LML
Worden binnenkort gemoderniseerde breaks toegelaten in Roosendaal (en Maastricht)? Da's nieuw...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 okt 2017, 12:00
door Steve
Was er ook geen andere reden waarom de MS80 vandaag de dag kennelijk helemaal niet toegelaten is in Roosendaal? Een kat vindt er haar jongen niet in terug... voor het ene type materieel is het omdat de perrons niet goed zouden zijn (??), voor het andere (meer dan één MS86 bijvoorbeeld) klinkt het dat er te veel stroom zou worden getrokken uit de bovenleiding... eeuwige dank aan diegene die hier eens wat klaarheid in kan scheppen.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 okt 2017, 20:47
door Ducktape
Steve schreef: 18 okt 2017, 12:00 Was er ook geen andere reden waarom de MS80 vandaag de dag kennelijk helemaal niet toegelaten is in Roosendaal? Een kat vindt er haar jongen niet in terug... voor het ene type materieel is het omdat de perrons niet goed zouden zijn (??), voor het andere (meer dan één MS86 bijvoorbeeld) klinkt het dat er te veel stroom zou worden getrokken uit de bovenleiding... eeuwige dank aan diegene die hier eens wat klaarheid in kan scheppen.
Wat de juiste redenen zijn weet ik ook niet, maar er is dan ook nog een onderscheid tussen de oude en de vernieuwde, die laatste mag in Maastricht ook niet binnen voor één of andere reden :?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 19 okt 2017, 09:14
door traxie
Ducktape schreef:
Steve schreef: 18 okt 2017, 12:00 Was er ook geen andere reden waarom de MS80 vandaag de dag kennelijk helemaal niet toegelaten is in Roosendaal? Een kat vindt er haar jongen niet in terug... voor het ene type materieel is het omdat de perrons niet goed zouden zijn (??), voor het andere (meer dan één MS86 bijvoorbeeld) klinkt het dat er te veel stroom zou worden getrokken uit de bovenleiding... eeuwige dank aan diegene die hier eens wat klaarheid in kan scheppen.
Wat de juiste redenen zijn weet ik ook niet, maar er is dan ook nog een onderscheid tussen de oude en de vernieuwde, die laatste mag in Maastricht ook niet binnen voor één of andere reden :?
Ik dacht dat de reden vrij simpel is. Vandaag moet materiaal gehomologeert zijn alvorens het ergens mag komen. De oude breaks die naar maastricht rijden, de oude 800-en naar Roosendaal. Dat stamt nog uit de tijd voor de verplichting van homologatie, het was toen een soort gentlemen's agreement. De revisie van de MS80 en 800 zou opgestart zijn voor de verplichte herhomologatie in België. In België moeten ze dus niet gehomologeert zijn, maar de Nederlandse autoriteiten zijn van mening dat dit voor hun net wel moet. Ze vinden dan weer dat iets wat niet gehomologeert is in België dat ook niet kan zijn in nl. Dat was hoe ik laatst hoorde dat de vork aan de steel zat.