Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Kalimero schreef: Terzijde: ik heb niks tegen studenten, maar die hebben er ook een handje van weg om de trein te overspoelen met kanjers van valiezen en zakken, soms ten koste van zitplaatsen. Ook de doorstroming wordt vaak bemoeilijkt. Dat is ook de reden waarom ik probeer om Leuven te vermijden op vrijdag.

In het algemeen vind ik dat treinbegeleiders nog veel te toegeeflijk zijn tegenover reizigers die meer dan één zitplaats in beslag nemen, of het nu gaat om een fiets, zak, jas of handtasje. Ze zouden er systematisch een gewoonte moeten van maken om reizigers daarop te wijzen, en bij protest, extra kosten aanrekenen. Alvast bedankt voor de medewerking.
Ja, respect voor de medemens dat kent men tegenwoordig niet meer, de meeste jongeren zijn alleen nog maar met hun eigen bezig.

Veel lawaai maken, onnodig komen grijs rijden in 1ste klas, deuren laten openstaan en veel plaats innemen. :(

De ouders stellen ook niet veel meer voor tegenwoordig.
Vorige maand moest ik in het weekend naar Antwerpen, toen ik de zaterdagmorgen in Haaltert de IC Brussel-Noord - Lokeren wou nemen , zag ik een vrouw die voor MIJ mama van het jaar wordt!!!!!!!

Om geen ommetje te moeten maken ging ze aan het station in Haaltert de overweg over en liep met haar 2 kinderen i.d.p. van langs de parking het perron te bereiken (de normale weg) vlak naast de sporen tussen de stenen lopen.
Dan zijn sommige mensen nog verwondert dat der ongevallen gebeuren met kinderen die langs de sporen spelen???????? :(
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

Duikbril AM86 schreef:
Kalimero schreef: Terzijde: ik heb niks tegen studenten, maar die hebben er ook een handje van weg om de trein te overspoelen met kanjers van valiezen en zakken, soms ten koste van zitplaatsen. Ook de doorstroming wordt vaak bemoeilijkt. Dat is ook de reden waarom ik probeer om Leuven te vermijden op vrijdag.

In het algemeen vind ik dat treinbegeleiders nog veel te toegeeflijk zijn tegenover reizigers die meer dan één zitplaats in beslag nemen, of het nu gaat om een fiets, zak, jas of handtasje. Ze zouden er systematisch een gewoonte moeten van maken om reizigers daarop te wijzen, en bij protest, extra kosten aanrekenen. Alvast bedankt voor de medewerking.
Ja, respect voor de medemens dat kent men tegenwoordig niet meer, de meeste jongeren zijn alleen nog maar met hun eigen bezig.

Veel lawaai maken, onnodig komen grijs rijden in 1ste klas, deuren laten openstaan en veel plaats innemen. :(

De ouders stellen ook niet veel meer voor tegenwoordig.
Vorige maand moest ik in het weekend naar Antwerpen, toen ik de zaterdagmorgen in Haaltert de IC Brussel-Noord - Lokeren wou nemen , zag ik een vrouw die voor MIJ mama van het jaar wordt!!!!!!!

Om geen ommetje te moeten maken ging ze aan het station in Haaltert de overweg over en liep met haar 2 kinderen i.d.p. van langs de parking het perron te bereiken (de normale weg) vlak naast de sporen tussen de stenen lopen.
Dan zijn sommige mensen nog verwondert dat der ongevallen gebeuren met kinderen die langs de sporen spelen???????? :(
En nog een gebrek:

Onlangs stapte ik van de trein....terwijl ik afstapte hield ik mij vast aan die "stang" (sorry, ik kom niet op het juiste woord) van de deur. Omdat ik ziek was, voelde ik me nogal draaierig, dus had ik liefst een houvast.

Ik was nog bezig aan het uitstappen, terwijl anderen al wilden instappen. Dat op zich vind ik heel grof, maar bon....

Plots hoor ik een jonge vrouw kwaad worden tegen mij: "Meneer, zou je die "stang" niet eens loslaten, dat anderen deftig kunnen instappen".....zoveel lef heb ik echt nog nooit gezien :cry:
bobby

Bericht door bobby »

Duikbril AM86 schreef: Veel lawaai maken, onnodig komen grijs rijden in 1ste klas, deuren laten openstaan en veel plaats innemen.
tja dat komt ervan als de TBG's niet streng genoeg zijn.


(misschien omdat zij het beu zijn om als pispaal te fungeren voor alles wat er fout loopt in de relatie NMBS - klant)
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Duikbril AM86 schreef:Veel lawaai maken, onnodig komen grijs rijden in 1ste klas, deuren laten openstaan en veel plaats innemen. :(
Dat elke jongere zo is zou ik niet stellen, zelf als 19-jarige maak ik geen lawaai, ik rijd altijd tweede klas, zelfs als er geen plaats is blijf ik recht staan in de deurhal, ik sluit altijd de deur achter mij op voorwaarde dat ze al gesloten was, en veel plaats neem ik normaal niet in.

Ik moet natuurlijk zeggen, ik heb vaak ook een rugzak plus een laptoptas bij, dat is niet mijn schuld maar ik ben nu eenmaal verplicht van mijn portable bij te hebben en vaak nog eens een papieren cursus of twee. Dat neemt natuurlijk plaats in, en als dat niet mag tja, dan ben ik verplicht van de bus te nemen, alhoewel daar is nog veel minder plaats op. 25 km met de fiets zie ik toch ook niet zitten met twee zakken op uw rug.
Merijn schreef:Ik was nog bezig aan het uitstappen, terwijl anderen al wilden instappen.
Zo is het altijd als ik een L-trein neem van Aalst naar Denderleeuw, iedereen staat steevast voor de deur te drummen en je hebt bijna een stok nodig om er vantussen te geraken. Net hetzelfde stel ik vast als ik een P-trein neem 's morgensvroeg tussen Zottegem en Burst, daar is de massa soms nog groter...
Wover

Bericht door Wover »

Enkele jonge pendelaars tussen Herentals en Geel doen wel altijd de deur achter hun dicht. Helaas doen ze dat wel met de buitendeur bij het uistappen om hun "vriendje" dat achter hun uit wil stappen voor een gesloten deur staat.

Ze doen dat elke keer, en op de perrons gedragen ze zich ook niet. Ik heb al een keer iemand van het station in Geel hun namen zien opschrijven en al twee keer een treinbegeleider, dus ik denk dat ze wel redelijk berucht zijn.

Ik vind dat ze die gewoon hun abonnement zouden moeten afpakken. Kan dat eigenlijk niet? Iemand die zich misdraagt en een overtreding maakt op de "huisregels" van de NMBS is toch reden genoeg om hem dan ook de toegang tot NMBS treinen te ontzeggen?
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Ongepast gedrag

Bericht door Kalimero »

Bij mij op de trein zit af en toe een koppeltje dat elkaar constant ligt af te likken en te betasten, met de nodige geluiden erbij, inclusief bulderend gelach. Wellicht willen ze zo het hele rijtuig duidelijk maken dat ze er enorm van genieten.
Dit alles 's ochtends tussen 6h30 en 7h30 nota bene.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Ongepast gedrag

Bericht door Patrick »

Kalimero schreef:Bij mij op de trein zit af en toe een koppeltje dat elkaar constant ligt af te likken en te betasten, met de nodige geluiden erbij, inclusief bulderend gelach. Wellicht willen ze zo het hele rijtuig duidelijk maken dat ze er enorm van genieten.
Dit alles 's ochtends tussen 6h30 en 7h30 nota bene.
Le train érotique :D
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

Duikbril AM86 schreef:De breaks zijn één van mijn lievelingstellen, ik vind het altijd zeer spijtig te moeten vaststellen dat er bijna geen enkel stel meer is die ontsnapt aan de plaag van de graffiti.

Ik zat gisteren nog in de 1ste klasse afdeling van break 399, zo proper was het der nu ook niet meer maar ik heb toch genoten van de goeie zetels en de mooie muurschilderingen van Troussama. :D
Der waren al een aantal zetels in diene break waar ze het onderste zitvlak hebben moeten vervangen, viel wel goed op hoe een kleurverschil er was tussen de oude en de nieuwe zitvlakken.

Heeft der nu al iemand foto’s van hoe de breaks er na de modernisering zullen uitzien?
Word de opstelling 2+3 in de buitenste rijtuigen behouden of wordt het ook 2+2?
ge meend het -- wie houd er nu van break's :?: :?: :!: :!:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Break302
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 feb 2006, 21:57

Bericht door Break302 »

quote]ge meend het -- wie houd er nu van break's :?: :?: :!: :!:[/quote]

:twisted: Heela let op U woorden hee :evil:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

als twee break's aan 120 km/h op elkaar knallen - zullen ze aan elkaar gekoppeld worden :?: :?: :?: :!:
Afbeelding
Nekvin

Bericht door Nekvin »

dan zullen ze in elkaar gekoppeld zijn
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

kom kom, geen ruzie over spoorwegmateriaal!!! dat is voor ons, freaks, heilig !! :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Breaks zijn best nog wel fijne stellen, zeker het middendeel, waar je het I10 comfort hebt.
En als je iets ziet staan langs de kant, raampje open, en foto maken!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Dietrich

Bericht door Dietrich »

treinbruno schreef:als twee break's aan 120 km/h op elkaar knallen - zullen ze aan elkaar gekoppeld worden :?: :?: :?: :!:
Wat zijn dit nu voor vragen... niet nodig van een oud topic terug te halen voor dergelijke toogpraat. :P
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

De eerste foto van de 308 staat op ICFB.. het is nog wel niet een definitieve liverij gezien hij nog in de grondverf staat, maar algemeen zijn de kleuren zo:
de hoofdkleur is grijs, vanonder op de zijkant is er een blauwe band, en op de neus onder de cabineramen is er een groot geel vlak tot tegen de koppeling.

Kortom: voorlopig nog geen zicht.Hopelijk betert het wat, want anders laten ze ze beter de Breaks in Memling liverij.. :roll:

En als ze hem in het eerste kwartaal van 2008 willen gaan presenteren mogen ze zich gaan haasten, want buiten de verf is de bak dus nog volledig ontmanteld.. :roll:
Plaats reactie