Pagina 13 van 24

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 11 dec 2021, 03:53
door 260689
De P-treinen E7013/8013 vanaf maandag rijden met 6xI11 + 4xI6 rijden ipv de 9 M4 rijtuigen. Dit is intern gecommuniceerd naar de treinbegeleiders van depot Sint-Niklaas.

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 11 dec 2021, 09:09
door Steve
Ook een aantal andere P-treinen in Oost-Vlaanderen zullen zo'n combinatie krijgen. Dan weten we dus meteen ook waar de "overtollige" I11 terechtkomen, want de NMBS lijkt het hoegenaamd niet nodig te vinden om de capaciteit op Oostende-Eupen daadwerkelijk te verhogen door voldoende I11 eraan te laten zolang er onvoldoende M7 geleverd zijn. HSL-waardig internationaal materieel dat bijzonder nuttig zou zijn op die verbinding of desnoods op Brussel-Luxemburg (waar de bestaande I11-stammetjes ook niet uitblinken in capaciteit) wordt nu gedegradeerd tot een heen-en-terugritje per dag dat in minstens één geval zelfs als S-trein zal rijden. :roll:

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 12 dec 2021, 06:53
door TB_worden
Terminus schreef: 03 dec 2021, 14:28
nibura schreef: 03 dec 2021, 10:44
Steve schreef: 30 nov 2021, 19:56 Heeft iemand een breder overzicht van materieelinzet (en in het bijzonder wijzigingen ten opzichte van nu en nieuwe verbindingen) in de nieuwe dienstregeling?
Ik had hier al eens gelezen dat de IC26xx (Hasselt - Leuven - Airport - Antwerpen) met MS96 ipv Break gereden zal worden. De nieuwe IC Hasselt - Antwerpen zal gereden worden met breaks afgewisseld met HLE 27 met M4/M5.
De IC26** staan voor zover ik kan en mag zien nog steeds met Breaks gepland, zowel in de week als in het weekend.
Ook geen idee trouwens waar men anders die MR96 zou vandaan halen?
Vandaag alvast een MS80 inderdaad :cry:

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 12 dec 2021, 09:12
door Tram44
De inzet van I11 op P-treinen die niet over een HSL rijden, zoals de P-treinen naar Luik en Visé, is toch totaal onbegrijpelijk zolang er IC-verbindingen zijn die met capaciteitsproblemen kampen (Oostende-Eupen en IC naar Luxemburg) of met sterk verouderd materieel worden gereden (o.a. deels Antwerpen-Charleroi maar ook richting Doornik) enz.

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 12 dec 2021, 10:27
door b-loc
Steve schreef: 11 dec 2021, 09:09 Ook een aantal andere P-treinen in Oost-Vlaanderen zullen zo'n combinatie krijgen. Dan weten we dus meteen ook waar de "overtollige" I11 terechtkomen, want de NMBS lijkt het hoegenaamd niet nodig te vinden om de capaciteit op Oostende-Eupen daadwerkelijk te verhogen door voldoende I11 eraan te laten zolang er onvoldoende M7 geleverd zijn. HSL-waardig internationaal materieel dat bijzonder nuttig zou zijn op die verbinding of desnoods op Brussel-Luxemburg (waar de bestaande I11-stammetjes ook niet uitblinken in capaciteit) wordt nu gedegradeerd tot een heen-en-terugritje per dag dat in minstens één geval zelfs als S-trein zal rijden. :roll:
Waar zijn dan de M4 rijtuigen naartoe die gebruikt worden voor de P-treinen naar Oost-Vlaanderen?

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 12 dec 2021, 10:45
door Shrek
Ik vermoed dat een heel aantal M4-rijtuigen aan het einde van hun gebruiksuren zaten en dus ofwel een grote revisie nodig hadden ofwel uit dienst moesten. De laatste revisies waren immers gepland op een snellere levering van de M7.
Gezien zo'n oude rijtuigen nog gaan reviseren eigenlijk geld weggooien is, moeten ze wel uit dienst. Bij gebrek aan nieuwe M7 wilt dat dan zeggen dat er iets moet gevonden worden, de I11 is dan een tijdelijke oplossing.
Totdat er meer M7's gebouwd worden kunnen die I11 dus niet toegevoegd worden aan Oostende-Eupen of Brussel-Luxemburg.

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 12 dec 2021, 11:37
door treinzot
Tot nu toe geen Reeks 27 met M6 voor IC19XX.Allemaal MS96.

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 12 dec 2021, 11:41
door bram2727
Weet er iemand waarom er 2x 18 en i11 en i6 in bundel sta van Gent?

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 12 dec 2021, 12:35
door jan_olieslagers
Shrek schreef: 12 dec 2021, 10:45 Ik vermoed dat een heel aantal M4-rijtuigen aan het einde van hun gebruiksuren zaten en dus ofwel een grote revisie nodig hadden ofwel uit dienst moesten. De laatste revisies waren immers gepland op een snellere levering van de M7.
Gezien zo'n oude rijtuigen nog gaan reviseren eigenlijk geld weggooien is, moeten ze wel uit dienst. Bij gebrek aan nieuwe M7 wilt dat dan zeggen dat er iets moet gevonden worden, de I11 is dan een tijdelijke oplossing.
Totdat er meer M7's gebouwd worden kunnen die I11 dus niet toegevoegd worden aan Oostende-Eupen of Brussel-Luxemburg.
Dat van "einde gebruiksuren tot aan grote revisie" klinkt heel erg aannemelijk, jawel. Een "mooie" oplossing zou ik de I11 nochtans niet noemen, dat materiaal zou inderdaad beter passen op lange-afstandsdiensten, om die relatief duur betalende reizigers het comfort te bieden dat ze mogen verwachten; maar het zou wel eens de minst ongelukkige keuze kunnen zijn. Dat begint stilaan een specialisme te worden, vrees ik... Het moet behoorlijk frustrerend zijn om voor iedere beslissing keer op keer het minst ongelukkige compromis te moeten kiezen.

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 12 dec 2021, 16:52
door Steve
bram2727 schreef: 12 dec 2021, 11:41 Weet er iemand waarom er 2x 18 en i11 en i6 in bundel sta van Gent?
Doen vanaf morgen de 7012 en 7014 en terugritten, hoe absurd het ook moge klinken.

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 12 dec 2021, 19:19
door Terminus
Steve schreef: 12 dec 2021, 16:52
bram2727 schreef: 12 dec 2021, 11:41 Weet er iemand waarom er 2x 18 en i11 en i6 in bundel sta van Gent?
Doen vanaf morgen de 7012 en 7014 en terugritten, hoe absurd het ook moge klinken.
Ik dacht ook nog een Brussel-Geraarsbergen en vv (P8574 en equivalent?).
Van een treinbegeleider van De Panne hoorde ik dat er ook sprake was om een P-trein met vertrek in De Panne ook met I-rijtuigen te verzekeren, maar dat idee lijkt momenteel (nog) niet in praktijk omgezet.

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 12 dec 2021, 22:22
door treinfan93
Steve schreef: 12 dec 2021, 16:52
bram2727 schreef: 12 dec 2021, 11:41 Weet er iemand waarom er 2x 18 en i11 en i6 in bundel sta van Gent?
Doen vanaf morgen de 7012 en 7014 en terugritten, hoe absurd het ook moge klinken.
7012/8014 blijft bij mijn weten voorlopig M7 ivm met opleiding van de treinbestuurders van Gent Sint Pieters.
7006 en 7007 vanuit De Panne rijden vanaf morgen met T21 ipv T18.

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 13 dec 2021, 08:15
door Terminus
Een eerste lading wijzigingen werd toegevoegd op www.beneluxtrains.net

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 13 dec 2021, 08:18
door Gothier
Typisch… Breaks, M4 nu de 18’n weg 😞
Problemen stapelen zich op hier, defect na defect met dat oud materieel…

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 13 dec 2021, 09:51
door desirootje
weer MW41's op L50A, P7975 Geraardsbergen - Gent-Sint-Pieters rijdt er met 2, toch even van geschrokken, ik denk ook dat het de nieuwe regeling is want de trein vertrok een minuut vroeger, wat logisch is met trager materiaal