Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
Klassiekje
Berichten: 561
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Klassiekje »

Nog ontwikkelingen of verwachten ze dit op te vangen met de Desiro's ofzo? :roll:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door msts.be »

In de laatste Op de Baan stond een foto waar het koprijtuig al geschilderd was, met bijbehorend geel vlak zoals we dat al kennen van de Breaks/Sprinters :roll: Verder geen ander nieuws te vermelden..
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Asterix »

nahoj schreef:Er is al een prototype: 843. Staat al meer dan 2 jaar in Mechelen.
Wat is daar de reden van?
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Retard »

Onder meer problemen met de WC. Als je wat terugkeert in het topic kun je wat informatie vinden (tussen de regels lezen bij de discussie over de productiviteit van de CW Mechelen).
peterbot
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2007, 18:46
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door peterbot »

banaan schreef:
AM'er schreef:Alhoewel ik nog nooit op een varkensneus gezeten heb, vind ik ze (althans van buiten) best mooie treinen.

Spijtig dat de rode livrei stelselmatig verdwijnt.
Ga er dan maar eens opzitten. Knaloranje vanbinnen, en immer één of ander vies geurtje door gebrek aan behoorlijke verluchting.

Met dat laatste ben ik volledig akkoord. Waarom moet alles er hetzelfde uitzien?
Maare de eerste klas is nog echt een klasse beter dan de tweede (God schiep de verschillende standen :lol: ). Niet als in de motorstellen in de UK of de wasmachines. Daar is het enige verschil de gele streep... EN je kunt het raam nog open krijgen, als de geurtjes U hinderen. Goed, meestal sluit het sowieso niet meer goed, dus verluchting :mrgreen: verzekerd.
Peter Bottenberg die ooit nog machinist op de stoomlocomotief wou worden
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Asterix »

peterbot schreef:EN je kunt het raam nog open krijgen, als de geurtjes U hinderen. Goed, meestal sluit het sowieso niet meer goed, dus verluchting :mrgreen: verzekerd.
En toch vind ik zelf ook dat er altijd zo een ongezonde, bewasemde lucht in die stellen hangt. Doorgaans ook relatief vochtige lucht. Het lijkt zeer ongezond....
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door LML »

Is er intussen al een treinstel klaar in z'n nieuw interieur en jasje...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steven »

LML schreef:Is er intussen al een treinstel klaar in z'n nieuw interieur en jasje...?
Daarop is het antwoord eenvoudig NEE.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Trein30 »

Vandaag nog twee snuitjes gezien, en er viel mij iets op: de 824 rijdt rond met twéé soorten lampen: de nieuwe LEDs aan de éne kant, en de oude lampen aan de andere kant. Half werk, iemand...?
AfbeeldingAfbeelding
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Bordensteker »

Misschien is dat dan de eerste geweest, je zou kunnen verwachten dat ze de nieuwe verlichting eerst aan één kant hebben uitgeprobeerd?
Ik denk dus even hardop (in afwachting van iemand die het echt wéét), maar zoiets zou kunnen verklaren waarom er maar aan één zijde nieuwe koplichten geplaatst zijn.
Herstel van een aanrijdingsschade zou een andere verklaring kunnen zijn.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Trein30 »

Bordensteker schreef:Misschien is dat dan de eerste geweest, je zou kunnen verwachten dat ze de nieuwe verlichting eerst aan één kant hebben uitgeprobeerd?
Ik denk dus even hardop (in afwachting van iemand die het echt wéét), maar zoiets zou kunnen verklaren waarom er maar aan één zijde nieuwe koplichten geplaatst zijn.
Herstel van een aanrijdingsschade zou een andere verklaring kunnen zijn.
Net gemerkt: hetzelfde geldt voor de 814 - oude lampen aan de éne kant, nieuwe aan de andere. Zéér raar...
AfbeeldingAfbeelding
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Trein30 »

Net de 831 gezien, en die heeft ook de twee verschillende sets lampen. Eén prototype zou ik nog verstaan, maar drie verschillende stellen met verschillende lampen...?

Ik heb sindsdien trouwens ook gemerkt dat de nieuwe lampen op de stellen navenhand het stel een andere beschildering lijken te hebben. Sommige stellen rijden rond met rood-omrande lampen; op andere stellen zijn de lampen geel omrand. Sommige hebben bovenaan het lampenpaneel een doorlopende bordeau streep, en sommigen een ditto streepje in het midden, maar op z'n minst één stel heeft een uniform geel lampenpaneel.

Van uniformiteit is er precies niet veel sprake... :lol:
AfbeeldingAfbeelding
profke
Berichten: 630
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door profke »

worden lampen, bij defect, mogelijks langs die zijde vervangen door een nieuw type ? stockbreuk of zo?
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Trein30 »

Eventjes een compilatie gemaakt van al de verschillende 'stijlen' lampen die ik al op de Varkenssnuitjes ben tegengekomen:
Afbeelding 1) Originele lamp.
2) LED-lamp. Vervangplaat uniform geel.
3) LED-lamp. Rode cheat-line bovenaan aangebracht.
4) LED-lamp. Rode cheat-line bovenaan en midden aangebracht.
5) LED-lamp. Overkapping lampen ook rood geschilderd.
AfbeeldingAfbeelding
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Retard »

Volgens Bart zijn de orginele koplampen te zwak en worden ze daarmee vervangen.
Plaats reactie