Pagina 121 van 148

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 03 feb 2022, 10:28
door 260689
Derjust een samenstelling gezien PW Melle.

T1840 met 3M7 + 1M7bdx + 1M7bdx + 3M7 + 1M7BMX. Zowel de T18 als BMX waren in dienst. Wat erop doet lijken dat ze zulke confeguratie's willen toepassen. Mij lijkt dit geen slecht idee om toe te passen. Hoe meer mogelijkheden kunnen komt enkel de dienstverlening ten goede.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 03 feb 2022, 11:44
door TB_worden
260689 schreef: 03 feb 2022, 10:28 Derjust een samenstelling gezien PW Melle.

T1840 met 3M7 + 1M7bdx + 1M7bdx + 3M7 + 1M7BMX. Zowel de T18 als BMX waren in dienst. Wat erop doet lijken dat ze zulke confeguratie's willen toepassen. Mij lijkt dit geen slecht idee om toe te passen. Hoe meer mogelijkheden kunnen komt enkel de dienstverlening ten goede.
Die samenstelling is dan voor gesplitste diensten?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 03 feb 2022, 11:52
door Steve
Ik zou niet te hard van stapel lopen, dit zijn zuivere technische tests. Maar het zou uiteraard wel goed nieuws zijn als de Bmx en loc samen tractie kunnen leveren, dat zou op heel wat verbindingen welkom zijn. Bij stammen van 8 à 10 M6/M7 is één loc soms wat krap en twee overkill, dit zou een perfect evenwicht kunnen zijn.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 03 feb 2022, 17:11
door desirootje
die staat er al lang, zo veel lijkt er niet mee te gebeuren

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 03 feb 2022, 21:49
door Zorba
IC2220 zonet gezien in Brussel-Centraal. Ik heb de volledige samenstelling helaas niet gezien maar leek volledig uit M7 te bestaan, in elk geval was het laatste rijtuig een BDx

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 03 feb 2022, 22:03
door pmuy
Het is bijna twee jaar geleden dat ik voor het eerst in een M7 mocht plaatsnemen (dat was toen voor het eerst in een P-trein naar Visé). Ondertussen zien we de M7's al wat vaker, met name in de IC Oostende-Eupen, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat er nog veel problemen zijn met deze rijtuigen. Kapotte deuren en toiletten zijn onmiddellijk duidelijk voor de reizigers, maar je merkt ook dat de samenstellingen niet echt stabiel zijn. Tegenwoordig zitten er blijkbaar vaak 3 AB's in (is dat de bedoeling?), ik heb al eens een stam gezien zonder eerste klasse... Daarnaast is in bijna elke stam ook wel een graffitikunstwerk aanwezig, terwijl dit vroeger erg zeldzaam was op de I11's op deze verbinding. Ook zonder graffiti zien de rijtuigen er vanbuiten enorm slecht schoongemaakt uit, vooral aan de onderzijde, maar eigenlijk overal wel.

Hoe komt het eigenlijk dat er ogenschijnlijk nog zoveel problemen zijn met deze rijtuigen? Zijn er nog plannen om de schoonmaakinstallaties, bijvoorbeeld, aan te passen? In het verleden was de IC Oostende-Eupen een baken van degelijkheid en voorspelbaarheid van materieel, maar ondertussen is daar maar weinig meer van overgebleven.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 09 feb 2022, 18:15
door Shrek
wuitz schreef: 09 feb 2022, 18:03 2205 en de daaropvolgende omloop zijn vandaag M7's geweest
Klopt, maar dat is intussen een voorziene inzet.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 10 feb 2022, 10:41
door treinfan93
wuitz schreef: 09 feb 2022, 18:03 2205 en de daaropvolgende omloop zijn vandaag M7's geweest
2205-2231-2214-2240 is sindsdien maandag voorzien met M7.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 14 feb 2022, 14:23
door Klassiekje
Daarstraks een testrit gekruist op de L2 met een zesledig stel (denk ik) waarvan twee Bmx.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 feb 2022, 19:16
door 260689
treinfan93 schreef: 10 feb 2022, 10:41
wuitz schreef: 09 feb 2022, 18:03 2205 en de daaropvolgende omloop zijn vandaag M7's geweest
2205-2231-2214-2240 is sindsdien maandag voorzien met M7.
Die rijden tussen Schaarbeek en juist voor Leuven aan 200km/h en het rijd best zacht.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 14 feb 2022, 19:27
door Steve
Aha, dus een enkele Bmx kan de 200 km/h halen? Als dat met 6 rijtuigen lukt, zou je verwachten dat je pakweg een Eupen-Oostende of Kortrijk-Welkenraedt perfect zou kunnen doen met een Bmx aan weerszijden.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 feb 2022, 17:58
door 260689
Dat zou inderdaad geen probleem mogen geven.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 feb 2022, 18:07
door Shrek
Steve schreef: 14 feb 2022, 19:27 Aha, dus een enkele Bmx kan de 200 km/h halen? Als dat met 6 rijtuigen lukt, zou je verwachten dat je pakweg een Eupen-Oostende of Kortrijk-Welkenraedt perfect zou kunnen doen met een Bmx aan weerszijden.
Maar maar je zo'n samenstelling wel opduwen in Luik? De Eupen-Oostende en Kortrijk-Welkenraedt lijken mij net verbindingen waar die bmx niet gaan rijden.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 feb 2022, 18:36
door 260689
Shrek schreef: 15 feb 2022, 18:07
Steve schreef: 14 feb 2022, 19:27 Aha, dus een enkele Bmx kan de 200 km/h halen? Als dat met 6 rijtuigen lukt, zou je verwachten dat je pakweg een Eupen-Oostende of Kortrijk-Welkenraedt perfect zou kunnen doen met een Bmx aan weerszijden.
Maar maar je zo'n samenstelling wel opduwen in Luik? De Eupen-Oostende en Kortrijk-Welkenraedt lijken mij net verbindingen waar die bmx niet gaan rijden.
Oostende - Eupen zal T18 met 10 (12??) M7 zijn waaronder een stuurrijtuig M7 BDX.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 feb 2022, 18:43
door Steven
Beide versies hebben een automatische koppeling en geen klassieke buffers dus van opdrukken in Luik kan geen sprake zijn met een M7.