NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door K V B »

Glodenox schreef: De treinbegeleider riep om dat we wegens technische problemen een vertraging hadden van 10 tot 15 minuten. Toen hij het in het Nederlands ging zeggen vielen echter na 2 woorden alle reizigersvoorzieningen uit. Al bij al zorgde dat maar voor 3 extra minuten aangezien zo'n Desiro blijkbaar vrij snel terug in orde is, maar een goede indruk liet het niet achter voor sommige mensen.
Ik heb het met de Combino trams in Bern (ook een Siemens product...) ook meegemaakt dat in het begin wel eens alles uitviel. De bestuurder moest dan de hele boel "rebooten" en dan konden we weer verder. Ondertussen doen de trams echter probleemloos en betrouwbaar hun rondjes.
Kleine
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 okt 2006, 08:04

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Kleine »

K V B schreef: Ik heb het met de Combino trams in Bern (ook een Siemens product...) ook meegemaakt dat in het begin wel eens alles uitviel. De bestuurder moest dan de hele boel "rebooten" en dan konden we weer verder.
Ahaaaaaaaaaa, die dingen draaien op "MS - Have you tried turning it off and on again - Windows"! :mrgreen:
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door K V B »

Kleine schreef:
K V B schreef: Ik heb het met de Combino trams in Bern (ook een Siemens product...) ook meegemaakt dat in het begin wel eens alles uitviel. De bestuurder moest dan de hele boel "rebooten" en dan konden we weer verder.
Ahaaaaaaaaaa, die dingen draaien op "MS - Have you tried turning it off and on again - Windows"! :mrgreen:
Ik moest ook direct aan Windows denken. En ik was niet de enige aan boord.

Heerlijke serie overigens.. Doet me denken aan mijn eerste job.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Glodenox »

nahoj schreef:Weet je nog de nummers van de stellen?
Jammer genoeg niet. Ik weet enkel het nummer van het werkende stel: 08004. Ik zal er de volgende keer op letten.
Eimai
Berichten: 801
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Eimai »

Kleine schreef:Ahaaaaaaaaaa, die dingen draaien op "MS - Have you tried turning it off and on again - Windows"! :mrgreen:
Geen idee of je dat enkel als grap zei, maar meer dan waarschijnlijk draaien ze ook effectief op Windows. De Desiro's, HLE18 (allebei van Siemens) hier in België draaien er alleszins op.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door LHOON »

Eimai schreef:
Kleine schreef:Ahaaaaaaaaaa, die dingen draaien op "MS - Have you tried turning it off and on again - Windows"! :mrgreen:
Geen idee of je dat enkel als grap zei, maar meer dan waarschijnlijk draaien ze ook effectief op Windows. De Desiro's, HLE18 (allebei van Siemens) hier in België draaien er alleszins op.
Dit is vragen om problemen, een Unix systeem is gewoon veel stabieler.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Kristofke »

Nu nog het Windows opstart geluidje door de speakers bij een reset ;)
Boris

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Boris »

Daarjuist 3 Desiro's (o.a. 08013) gezien in Duffel; ze hadden GEEN last van de sneeuw :wink:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door overweg13 »

Boris schreef:Daarjuist 3 Desiro's (o.a. 08013) gezien in Duffel; ze hadden GEEN last van de sneeuw :wink:
Treinen die bij een temperatuur rond het vriespunt en bij 2 cm sneeuw last zouden hebben? Dat zouden pas ondingen zijn!
Met vriendelijke groet

overweg13
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door 260689 »

overweg13 schreef:
Boris schreef:Daarjuist 3 Desiro's (o.a. 08013) gezien in Duffel; ze hadden GEEN last van de sneeuw :wink:
Treinen die bij een temperatuur rond het vriespunt en bij 2 cm sneeuw last zouden hebben? Dat zouden pas ondingen zijn!
Dan vergeet je de fyra, hoja, deze heeft ook last als er geen sneeuw en vriestemperaturen zijn.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door overweg13 »

260689 schreef:
overweg13 schreef:
Boris schreef:Daarjuist 3 Desiro's (o.a. 08013) gezien in Duffel; ze hadden GEEN last van de sneeuw :wink:
Treinen die bij een temperatuur rond het vriespunt en bij 2 cm sneeuw last zouden hebben? Dat zouden pas ondingen zijn!
Dan vergeet je de fyra, hoja, deze heeft ook last als er geen sneeuw en vriestemperaturen zijn.
Toen de Fyra uitviel was het ongeveer 8 graad kouder en lag er 10 cm meer sneeuw. Wat ik nog altijd geen excuus vind.
Met vriendelijke groet

overweg13
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door dentheo »

En toen werden de varkensneusjes ook schaars... en die komen niet van Ansaldo....
Theo
Groeten vanop de Heide
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn82 »

Ik heb al lang geen varkensneuzen meer gezien op de stoptreinen op L27 . Vroeger was dat geregeld een varken gekoppeld met een klassiekje. Nu rijden er ofwel gekoppelde klassiekjes (allemaal rode!) ofwel desiro's. Vreemd dat de varkens het ineens massaal begeven, ze hebben al zwaardere winters doorstaan.
SvMp

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door SvMp »

Zonder echte balkons doen die dingen mij denken aan metro's. Zonde! Lichte troep is het.
Waarom kan ook een trein anno 2013 niet gewoon een trein zijn?
Boris

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Boris »

Er rijden nog elke werkdag varkensneuzen over lijn 27 in Duffel. Misschien dat ze buiten Duffel verdwijnen?
Mijn vorig bericht over de Desiro's die vandaag in de sneeuw reden was bedoeld met een knipoog naar de F... :mrgreen:
Plaats reactie