Serieus ? In welke fase is dit dan verwerkt ? Fase 3 ?Steven schreef:Iedereen krijgt tegenwoordig ETCS, ook de nieuwe bestuurders krijgen in hun basisopleiding al etcs te verwerken.
mvg!
Serieus ? In welke fase is dit dan verwerkt ? Fase 3 ?Steven schreef:Iedereen krijgt tegenwoordig ETCS, ook de nieuwe bestuurders krijgen in hun basisopleiding al etcs te verwerken.
Dat heb ik ook al voorgehad, heel irritant en de TBG's weten blijkbaar niet direct hoe ze het moeten afzetten want het duurde meer dan 2 dagen voor het afstond (P-trein Geraardsbergen - Gent).Glodenox schreef:
Erger was het deze morgen in Desiro 08020 tijdens de rit IR2829: exact om de minuut ging het SOS-signaal af voor 15 seconden. Ik vermoed dat er ergens een SOS-knop haperde en zo het signaal steeds opnieuw liet afgaan. de treinbegeleider riep zijn excuses rond voor het technisch probleem, maar van dat dutje op de trein kwam dus niets in huis
En wat heb je dan gewonnen met het later invullen van je pass?rdv schreef:Eergisteren ook mijn eerste Desiro-ritje gehad. Wat mij stoort is het ontbreken van tafeltjes, maar vooral het ontbreken van armsteunen. Bovendien viel me ook op hoe eenvoudig het wordt om zwart te rijden: je kan de TBG van ver zien komen door het ontbreken van de binnendeuren en nog tijdig je Pass invullen.
Dat was geen fout van de tbg; dat was een programmeerfout van Siemens.Stijn91 schreef:Dat heb ik ook al voorgehad, heel irritant en de TBG's weten blijkbaar niet direct hoe ze het moeten afzetten want het duurde meer dan 2 dagen voor het afstond (P-trein Geraardsbergen - Gent).Glodenox schreef:
Erger was het deze morgen in Desiro 08020 tijdens de rit IR2829: exact om de minuut ging het SOS-signaal af voor 15 seconden. Ik vermoed dat er ergens een SOS-knop haperde en zo het signaal steeds opnieuw liet afgaan. de treinbegeleider riep zijn excuses rond voor het technisch probleem, maar van dat dutje op de trein kwam dus niets in huis
Het lossen van de rem bij aanzetten gaat automatisch, en pas bij het opkomen van de tractie, om o.m. vlot te kunnen vertrekken op een helling. De tbs kan daar weinig of niets aan veranderen.wbrm schreef:Dat alarm had ik ook.
Verder ook zachte schokjes bij het aanzetten omdat de remmen dan pas lossen. Al denk ik dat dat opgelost raakt als de tb's meer ervaring opdoen.
Verder zeer tevreden.
Over terug naar Siemens: zie mijn post van 04/04 op de voorgaande blz.Stijn91 schreef:Wat doet men nu eigenlijk, worden de al geleverde Desiro's terug naar Siemens gedaan voor een update en blijft men produceren of hoe zit het daarmee?
Misschien maar best aangezien er 4 klassiekjes buiten dienst zijn, anders zit men op de duur met te weinig motorstellen voor alle treinen te verzekeren.nahoj schreef: Afnames zijn recent terug gestart.
Ja dat weet ik, maar ik ondervind trilling/schokje bij het aanzetten daardoor. Ik denk dat de tb's misschien dat kunnen vermijden met meer ervaring.nahoj schreef:Het lossen van de rem bij aanzetten gaat automatisch, en pas bij het opkomen van de tractie, om o.m. vlot te kunnen vertrekken op een helling. De tbs kan daar weinig of niets aan veranderen.wbrm schreef:Dat alarm had ik ook.
Verder ook zachte schokjes bij het aanzetten omdat de remmen dan pas lossen. Al denk ik dat dat opgelost raakt als de tb's meer ervaring opdoen.
Verder zeer tevreden.
Ik merk dat ik maar op 40 % van mijn ritten effectief wordt gecontroleerd. Als je maar voor een kleine afstand meerijdt, kan je het risico nemen om geen ticket te nemen/je KeyCard niet in te vullen. In de Desiro zie je de TBG van ver komen, en kan je dus toch nog je KeyCard invullen zonder dat de TBG dat merkt. In de andere stellen is dat moeilijker. Is het je nog nooit opgevallen dat er mensen opstappen en onmiddellijk naar het laatste rijtuig lopen?Shrek schreef:En wat heb je dan gewonnen met het later invullen van je pass?rdv schreef:Eergisteren ook mijn eerste Desiro-ritje gehad. Wat mij stoort is het ontbreken van tafeltjes, maar vooral het ontbreken van armsteunen. Bovendien viel me ook op hoe eenvoudig het wordt om zwart te rijden: je kan de TBG van ver zien komen door het ontbreken van de binnendeuren en nog tijdig je Pass invullen.
Ik denk net dat de sociale controle veel groter is en dat daardoor minder mensen zonder biljet gaan instappen.