Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Je kan natuurlijk ook linken naar de foto zelf (bron: emiel-fsr).

'k Zag de posts zojuist staan en ging de foto hier linken maar je was sneller dan mij blijkbaar. :)
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

ICFB waar en hoe kan je dit vinden?
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Ow ja, het webportaal.Rats vergeten..

In ieder geval, nu ik even terugbladerde in de topic zag ik de tekeningen (nu off-line) van Simpy nog staan, en ik kan zeggen dat hij dus met zijn AM96-stijl er het dichtst bijzat.Tenzij men natuurlijk nog een rode band er zal bijdoen.. :wink:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

'k Vind het juist heel schoon op deze manier, die rode band moet er niet bij van mij. Net als op de AM96 dus.

Vraag mij ook af of het op een Break zou passen van de ramen in een zwarte doorlopende band te steken zoals AM96 en AR41. Niet dat ze dit van plan zijn te doen...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

enkel de rode deuren nog, glas er in en de buitenkant is klaar, zover ik opgevangen heb is dit effectief de juiste nieuwe kleur zoals je hem op de foto ziet
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

enig idee al hoe de binnenkant zal uitzien?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

OO-MSS schreef:enig idee al hoe de binnenkant zal uitzien?
afgaande op info die ik al gelezen heb moet je aan de kleuren van een M6 denken
pietmol

Bericht door pietmol »

overweg13 schreef:
Hm, en waarom zou je niet elk uur een 800 van/aan een klassiek stel kunnen (ont)koppelen?
tot voor de 'duikbrilletjes' er waren werden de L-treinen Herentals-Antwerpen en Leuven-Antwerpen met klassiekjes gereden die in Lier gekoppeld/ontkoppeld werden.

Duurde misschien iets langer, maar vooral er was extra personeel nodig om deze (ont)koppeling uit te voeren (rangeerder of lader met beperkte rangeer opleiding)
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

Zijn er al nieuwe fotookes ergens van de vernieuwing van de Breaks?
melle

Bericht door melle »

afgaande op info die ik al gelezen heb moet je aan de kleuren van een M6 denken
waar heb je dat dan gelezen?
Wover

Bericht door Wover »

Er is een foto'tje (schets) rondgegaan waar duidelijk op te zien was dat de gemoderniseerde M5 er bijna exact hetzelfde ging uitzien als de M6.

Die schets zal hier nog wel ergens te vinden zijn, zoek eens op modernisering M5 ofzo ;).

edit: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?t=1924

daar zou meer info te vinden moeten zijn ;).
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Gaat hier over Break he, niet M5. Van de Break is er nog geen enkele foto van een interieur openbaar gemaakt. Denk ook niet dat er al een prototype van gemaakt is.

Laatste foto van die Break was de gestripte kast in de nieuwe livrei.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ik dacht dat er al een volledige gedaan was :?:

BDJ
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Van de M5 is er een prototype of nu misschien al een volledig rijtuig, van de Break weet ik alleen af van die ene die gestript en herschilderd is.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

aan de breaks zijn ze bezig, ik denk gewoon dat pottenkijkers momenteel zoveel mogelijk worden buitengehouden tot er een persvoorstelling kan komen. hebben ze in 99 met de eerste gemoderniseerde klassiek ook gedaan (alias ms606)
Plaats reactie