Pagina 15 van 132

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 22 sep 2013, 20:49
door 260689
nahoj schreef:
260689 schreef:
dentheo schreef:Geen bijkomende schokdemper ?? Eigenaardig.
Vering of schokdemper. Het is 1 van die 2.
Het gaat om het plaatsen van een anti-slinger schokdemper. Geen vering.
Dank u voor de verduidelijking. Ik ben helaas niet zo technisch aangelegd.

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 22 sep 2013, 20:50
door nahoj
Steven schreef:Is geen aanname. Feit is dat de i6 en i10 die 200 mogen er op die snelheidsindex na er identiek hetzelfde zijn blijven uitzien. Ik verwacht voor deM6 niets anders. Men wil alles zo uniform mogelijk houden. De enige "grootse" afwijking hier zijn de klassiekjes type cityrail verder heeft onze spoorweg de laatste tien jaar niet echt veel creativiteit laten zien en ik verwacht niet echt verandering daarin.
Je hebt werkinstructies noch plannen gezien i.v.m. de 'ombouw' van M6 voor 200 km/h, en je baseert je op I6 en I10 om een uitspraak te maken over M6. Noem dat een verwachting of een aanname, het is en blijft geen feit.

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 22 sep 2013, 21:04
door Steven
Sinds wanneer zou de beschildering veranderen van die rijtuigen omdat ze iets sneller mogen rijden? ik heb het niet over de technische of andere aanpassingen die nodig zijn. Maar het wit met rode deuren zie ik ze niet veranderen vanwege de hogere snelheid, daar gaat het hem om. Dat eventueel remmen, draaistellen of andere onderdelen moeten aangepast worden zal je mij niet horen tegenspreken, daar had ik het niet over en daar ging mijn originele reactie ook totaal niet over. De nmbs kennende gaan ze geen nieuwe beschildering verzinnen omdat die rijtuigen soms 200 mogen rijden. Tien jaar geleden zou ik volop ja gezegd hebben (bewijs hiervoor de breaks met airport express op) maar nu kan ik niet geloven dat ze hiervoor speciale schilderingen zouden maken om dan een deel van die ruigen nadien weer ergens anders ritten te zien doen waardoor de opzet van een afzonderlijke schildering weer verloren gaat (net zoals bij die breaks met airport, net zoals bij de klassiekjes type cityrail).

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 22 sep 2013, 22:32
door dentheo
nahoj schreef:
260689 schreef:
dentheo schreef:Geen bijkomende schokdemper ?? Eigenaardig.
Vering of schokdemper. Het is 1 van die 2.
Het gaat om het plaatsen van een anti-slinger schokdemper. Geen vering.
Volgens mij stonden de lugs (?) houders voor die schokdempers al op de kast en het draaistel sinds de constructie.
Men wist dus wat er gedaan moest worden voor de 200 kmh.

Men ziet die dingen op veel rijtuigen, ook in het buitenland, dus klaar om aangepast te worden.
Ik meen dat onze 27-ers ze ook al hadden...

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 22 sep 2013, 23:24
door Steven
Die zouden ze zelfs nu al kunnen gebruiken, de reeks 11/12/21/27 zijn altijd al slingerbakken geweest, je kon er haast wat zeeziek op worden (om te overdrijven)., zeker bij een snelheid die boven de 100 km/u uitkomt.

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 23 sep 2013, 11:13
door bobby
dentheo schreef: Volgens mij stonden de lugs (?) houders voor die schokdempers al op de kast en het draaistel sinds de constructie.
Men wist dus wat er gedaan moest worden voor de 200 kmh.

op I10 waren die bevestigingspunten reeds aanwezig;

op I6 niet

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 23 sep 2013, 11:15
door bobby
260689 schreef:
Steven schreef:Is geen aanname. Feit is dat de i6 en i10 die 200 mogen er op die snelheidsindex na er identiek hetzelfde zijn blijven uitzien. Ik verwacht voor deM6 niets anders. Men wil alles zo uniform mogelijk houden. De enige "grootse" afwijking hier zijn de klassiekjes type cityrail verder heeft onze spoorweg de laatste tien jaar niet echt veel creativiteit laten zien en ik verwacht niet echt verandering daarin.
Hier ga ik je toch moeten verduidelijken Steven. I6/10 voor Max 200km/h hebben een bijkomende vering gekregen aan de bougie. I6/10 die Max 160km/h mogen hebben die niet al is de voorbereiding wel van in het begin gebouwd (die vering die ze hebben bijgeplaatst is ook te zien bij I11 en AM96). Bijkomend detail de I6/10 voor Max 200km/h hebben 1 wc moeten afgeven en de andere is omgebouwd met opvangbak.

op AM96 heeft enkel het aangedreven rijtuig deze extra dempers, de andere rijtuigen hebben wel de bevestingspunten, maar de extra demper ontbreekt

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 24 sep 2013, 03:30
door 260689
ik zie dat de P trein E7003 Oostende - Brussel-Luchthaven word. zou dit wel kloppen?
E7005 zou vanuit Kortrijk vertrekken ipv (Oostende)-Brugge.

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 24 sep 2013, 15:37
door Bumumy
Sommigen onder jullie verdienen pletsen op de poep voor weer zo offtopic te gaan in een Dienstregelingstopic.

Die P-treinen heb ik nog niet bekeken, het zou goed kunnen dat er daar enkele verschuivingen zijn.

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 16 okt 2013, 11:11
door railtravelmanager
hallo,

blijkbaar op de NMBS treinplanner binnenland staan er reeds uren vanaf 15 december 2013

op lijn 25 verandert er weinig blijkbaar tenzij de toevoeging van bijkomende "Beneluxtreinen" Den Haag - Antwerpen - Brussel :D

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 16 okt 2013, 12:12
door Steve
Inderdaad, alles lijkt er al in te staan. Ik zie ook weinig spectaculairs behalve soms wat kleine verschuiven van 1 à 2 minuten.

De verlenging van de L Aalst - Jette - Brussel - Zottegem naar Oudenaarde, waar al meermaals sprake van was op het forum, lijkt er ook niet te zijn gekomen.

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 16 okt 2013, 15:59
door speakervoice
260689 schreef:ik zie dat de P trein E7003 Oostende - Brussel-Luchthaven word. zou dit wel kloppen?
Ik hoop het wel... Ik kijk al uit naar de EMMA-aankondiging in het Engels van een P-trein! Benieuwd of ze daar rekening mee hebben gehouden :)

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 16 okt 2013, 16:47
door Steve
In de nieuwe dienstregeling is alvast zichtbaar dat ie naar de luchthaven zou gaan. Hoe of waarom snap ik overigens niet goed - zou er misschien een overbezetting of te groot gat zijn in de reguliere bediening rond dat tijdstip?

Wat wel ietwat jammer is, is dat men de stop in Schaarbeek dan maar helemaal laat vallen (vandaag rijdt de trein van/naar Schaarbeek)...

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 16 okt 2013, 16:51
door Shrek
260689 schreef:ik zie dat de P trein E7003 Oostende - Brussel-Luchthaven word. zou dit wel kloppen?
E7005 zou vanuit Kortrijk vertrekken ipv (Oostende)-Brugge.
Dat is toch een mooie verbinding? Die trein heeft nu toch niets meer te doen na Brussel, dus een rondje luchthaven is dan een mooie oplossing (en via lijn 26 kan hij redelijk eenvoudig terug naar de bundels van Schaarbeek).

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 16 okt 2013, 20:07
door 260689
Dit is nu eens een goede benutting van het materiaal. Waarschijnlijk ter ontlasting van de drukke 36xx reeks die nu al met 10M6en word gereden + ze gebruiken de infrastructuur die ervoor gemaakt is.