Pagina 141 van 154

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 23 nov 2023, 18:54
door 260689
Machinisten van depot Brussel-Zuid zijn geleidelijk aan de M7 aan het leren. Een filmpje op Instagram van een Machinist toont aan dat ze met een homogene stam over L2 rijden. Dit wil dus zeggen dat ze daar toegelaten zijn?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 23 nov 2023, 19:18
door jan_olieslagers
En hoe zit het intussen met de opleveringen van de M7? Er was toch een achterstand? Wordt die nog erger, of blijft hij status quo? Of betert het stilaan?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 23 nov 2023, 21:10
door Shrek
260689 schreef: 23 nov 2023, 18:54 Machinisten van depot Brussel-Zuid zijn geleidelijk aan de M7 aan het leren. Een filmpje op Instagram van een Machinist toont aan dat ze met een homogene stam over L2 rijden. Dit wil dus zeggen dat ze daar toegelaten zijn?
Er waren deze week testritten, de toelating zal dus waarschijnlijk snel volgen :wink:

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 28 nov 2023, 00:13
door ovspotter_be
Door kabeldiefstal geen treinverkeer mogelijk tussen Landen en Borgworm en de IC 17xx wordt omgeleid over L2.
Waarschijnlijk ook meteen eerste commerciële inzet van M7 op L2.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 28 nov 2023, 05:49
door groentje
Ik heb de 1700 de laatste weken toch al af en toe eens zien omgeleid worden via L.2 (vooral bij grote vertraging). En zit er nooit een M7 in de 400 en 500-reeksen?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 28 nov 2023, 06:58
door ovspotter_be
Geen homogene stam op de 400 en 500.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 28 nov 2023, 19:12
door overweg13
Eigenlijk ben ik tegenwoordig bang als ik weet dat mijn trein samengesteld is uit M7. Weten ze het eigenlijk zelf nog wel? We namen vandaag IC 3237 Sint-Niklaas - Kortrijk, dus op een moment dat de avondspits begint. In de Lab-app wordt de trein aangemeld met 10 rijtuigen en dat is waarschijnlijk ook overgenomen in Haltelink en Hyperrail. In werkelijkheid bestaat de trein uit vier M7; die staan ook in de samenstellingen vermeld, maar het gros van de trein is dus achtergebleven in Sint-Niklaas. Eersteklasreizigers die instappen in Centraal en Zuid zijn er aan voor de moeite: hopelijk weten ze dat ze het prijsverschil kunnen opeisen... En zo gaat het verder, dag na dag... Kinderziektes die tot argwaan leiden...

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 28 nov 2023, 19:30
door Steve
De 3237 is planmatig voorzien met 4 M7, ik vermoed dus ergens een verkeerde ingave. Is inderdaad niet bijzonder ruim (5 of 6 zou toch het minimum moeten zijn), maar om 15.30 u in Brussel zou ik nu ook niet verwachten dat die echt overvol zit. Was er toevallig geen andere trein richting Halle of Doornik uitgevallen?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 28 nov 2023, 19:41
door overweg13
Nee, ik denk eerlijk gezegd dat deze 4 M7 nooit kunnen volstaan. Voordien reed deze trein met 2 breaks en ook dat was te weinig. Vier breaks zijn nog altijd 444 plaatsen in 2de klas, dat halen ze nooit met 4 M7. We zullen deze trein voortaan mijden en eerlijk gezegd: ik heb de neiging om verder te gaan: alle treinen mijden. Wat we vandaag weer allemaal meemaakten, tart elke verbeelding. Zie binnenkort in mijn blog. Gelukkig kunnen we volgende week op de stakingsdagen met alleen maar bussen van de TEC op stap. Meestal is dat een echte verademing, na alles wat je bij de NMBS en De Lijn meemaakt...

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 28 nov 2023, 19:51
door trainfreak
Het hoort hier niet echt thuis. Maar weet iemand wat er met de 3230 misliep?
Ik denk dat er veel mensen in Dendermonde in de kou hebben staan wachten.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 28 nov 2023, 20:01
door 260689
trainfreak schreef: 28 nov 2023, 19:51 Het hoort hier niet echt thuis. Maar weet iemand wat er met de 3230 misliep?
Ik denk dat er veel mensen in Dendermonde in de kou hebben staan wachten.
Sint-Niklaas - Dendermonde - Jette - Brussel-Noord/Centraal/Zuid - Gent-Sint-Pieters - Kortrijk heeft die vandaag gereden.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 28 nov 2023, 20:07
door Steve
... door de vertraging van 50 minuten, opgelopen in Lokeren. Afgaand op eerdere ervaringen zou ik gokken op een probleem met de deuren, maar nog te bezien.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe die nu zal worden meegeteld in de vertragingsstatistieken, aangezien hij van +50 in Dendermonde en Brussel gegaan is naar slechts +3 in Kortrijk. Officieel op tijd dus, en we vegen de 9 weggevallen haltes onder de mat?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 28 nov 2023, 20:15
door 260689
Steve schreef: 28 nov 2023, 20:07 ... door de vertraging van 50 minuten, opgelopen in Lokeren. Afgaand op eerdere ervaringen zou ik gokken op een probleem met de deuren, maar nog te bezien.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe die nu zal worden meegeteld in de vertragingsstatistieken, aangezien hij van +50 in Dendermonde en Brussel gegaan is naar slechts +3 in Kortrijk. Officieel op tijd dus, en we vegen de 9 weggevallen haltes onder de mat?
In Gent-Sint-Pieters met +47 aangekomen en +49 vertrokken. Kortrijk inderdaad met +2 aangekomen.

Reden van de RT zou aanrijding van een slagboom zijn ter hoogte van Lokeren.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 04 dec 2023, 19:47
door Iain Dobson
New out recently has been 76083

There are 72 M7 BMx in service

76007/08/09 [3]
76010/11/12/13/14/15/16/18/19 [9]
76020/21/22/23/24/25/26/27/28/29 [10]
76030/31/32/33/34/35/36 [7]
76041/42/43/47/48/49 [6]
76050/51/52/53/54/55/56/57/58/59 [10]
76060/61/62/63/64/65/66/67/68/69 [10]
76070/71/72/73/74/75/76/77/78/79 [10]
76080/81/82/83/84/85/87 [7]

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 06 dec 2023, 19:54
door Natje049
jan_olieslagers schreef: 23 nov 2023, 19:18 En hoe zit het intussen met de opleveringen van de M7? Er was toch een achterstand? Wordt die nog erger, of blijft hij status quo? Of betert het stilaan?
Momenteel in commerciële dienst:

Rijtuigen:
M7 ABUH: 106
M7 BUH: 107
M7 BDUHx: 49
M7 BVUHx: 2

Locomotieven:
HVRM M7 BMx: 72


De bestellingen:

Eerste bestelling:
ABUH: 145
BUH: 145
BDUHx: 65
BMx: 90

Tweede bestelling:
BDUH: 134
BVUHx: 70

Derde bestelling:
BUH: 12
ABUH: 80
BMx: 22
BVUHx: -9
BDUH: -7

Van de tweede en derde bestelling heb ik bevestigingen nodig. Er zouden in 2021 dus 9 BUVHx en 7 BDUH geschrapt zijn uit de bestelling van 2020.

Of dit een grote achterstand is van de originele plannen kan ik niet zeggen. Al hoor ik wel heel vaak dat de BMx stevige vertragingen hebben gehad.