Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
de klassiekjes in belgie zijn op volgende manier aangepast
nieuwe buitendeuren
compleet nieuw interieur (zetels, wanden, plafonds, rekken, verlichting)
nieuw type wc
omroepinstallatie geplaatst
nieuwe ramen
grotere vuilbakjes onder de tafeltjes
verwarming met gepulseerde lucht ipv weerstanden onder de zetels
voor de CR stellen komt er nog bij
aangepaste kleine compartimenten met klapstoelen
digitale displays ter aanvulling van de omroepinstallaties
handdroger in de wc ipv handdoek
statische omvormer ipv draaiende omvormer.
nieuwe buitendeuren
compleet nieuw interieur (zetels, wanden, plafonds, rekken, verlichting)
nieuw type wc
omroepinstallatie geplaatst
nieuwe ramen
grotere vuilbakjes onder de tafeltjes
verwarming met gepulseerde lucht ipv weerstanden onder de zetels
voor de CR stellen komt er nog bij
aangepaste kleine compartimenten met klapstoelen
digitale displays ter aanvulling van de omroepinstallaties
handdroger in de wc ipv handdoek
statische omvormer ipv draaiende omvormer.
Re: Modernisering Breaks
zie mijn bericht hierbovenDietrich schreef:Ook de ramen zijn vervangen dacht ik...
Re: Modernisering Breaks
die hebben nog steeds de originele ramenDietrich schreef:Had het over de rode klassiekjes nog... niet de gemoderniseerde.
Re: Modernisering Breaks
Dacht nochtans al gelezen te hebben dat de grote ramen op sommige vervangen waren... dus enkel het glas en niet het ganse frame (kleine schuiframen zijn dus hetzelfde gebleven).
Re: Modernisering Breaks
tja lol da glas vervangen ze wel bij alle stellen geregeld hoor, als de sleetgrens van dergelijk glas voorbij is moet je het gewoon vervangen he, door vandalen beschadigd, de car wash die inwerkt op die ruiten zorgt voor een normale vorm van sleet.
Re: Modernisering Breaks
Waren de eerste ramen van die klassiekjes niet enkel glas (spreek hier nu wel van decennia geleden)? Nu zit er dus overal dubbel in.
Re: Modernisering Breaks
Dietrich schreef:Waren de eerste ramen van die klassiekjes niet enkel glas (spreek hier nu wel van decennia geleden)? Nu zit er dus overal dubbel in.
ik vermoed da jij een aantal generaties (die ondertussen verdwenen zijn) van die klassiekjes door elkaar aan het halen bent. alle nummer tussen tot 200 zijn klassiekjes te noemen waar de budjes de opvallenste verschijningen zijn, dan heb je ook nog de sabena's die opvallen door hun andere indeling (595 tot 600) en dan heb je nog 601 tot 7xx (de laatste ontsnapt me even) kortweg ge hebt hier een reeks van ettelijke honderden klassiekjes met hun verschillende eigenschappen.
Re: Modernisering Breaks
Effe dit topic van onder het stof halen ....
De eerste gemoderniseerde break (308) zal theoretisch eind dit jaar (laatste werkweek voor kerstmis) buitenrijden . In mei komt er een 2de exemplaar binnen en in spetember een 3de.
Vandaag is de nieuwe omvormer (jawel 1ipv2) geplaatst in de 380 om verdere tests te doen , daarna zullen de gemoderniseerde break's hiermee uitgerust worden.
De momentele vertragingen zijn te wijten aan de problemen met de nieuwe wc's.
greetz
De eerste gemoderniseerde break (308) zal theoretisch eind dit jaar (laatste werkweek voor kerstmis) buitenrijden . In mei komt er een 2de exemplaar binnen en in spetember een 3de.
Vandaag is de nieuwe omvormer (jawel 1ipv2) geplaatst in de 380 om verdere tests te doen , daarna zullen de gemoderniseerde break's hiermee uitgerust worden.
De momentele vertragingen zijn te wijten aan de problemen met de nieuwe wc's.
greetz
Re: Modernisering Breaks
Die week sla ik mijn tentje op aan de uitrit
Nee, maar zal wel eens gaan zien dan.
BDJ
Nee, maar zal wel eens gaan zien dan.
BDJ
Re: Modernisering Breaks
Akkoord dat de eerste lang duurt, maar daarna is dat wel een goeie 10 maand voor maar 2 stellen. Ik hoop dat de volgende toch iets sneller zullen gaan...
Re: Modernisering Breaks
Alstublieft, kan Mechelen hier niet wat opschieten !? Ik krijg hierdoor wel een goede bevestiging van mijn bronnen, die mij vertellen dat het werk in de CW op een laag pitje staat omdat er teveel 4/5 hebben..
De M4'en zijn nu afgelopen, en ook van de klassiekjes zijn er nog maar 15, dus zo veel werk is er niet meer dat de gemoderniseerde breaks zo lang op zich moeten laten wachten...
De M4'en zijn nu afgelopen, en ook van de klassiekjes zijn er nog maar 15, dus zo veel werk is er niet meer dat de gemoderniseerde breaks zo lang op zich moeten laten wachten...
Re: Modernisering Breaks
tussentijdse revisies zijn ook voor mogelijk he, ze doen meer dan enkel moderniseren van materieel in de cw