Pagina 163 van 373

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 apr 2015, 09:32
door Steve
IC 3606 (De Panne - Landen) net in Brussel-Noord zien passeren met twee klassiekjes. Lijkt me zeer ongewoon - normaal gesproken is deze trein met MS96 of soms MS80, maar zeker geen klassiekjes...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 apr 2015, 19:17
door Merijn
Volgens Railtime light :mrgreen: werd de trein afgelast tussen De Panne en Gent, daarmee dus de inzet van de klassiekjes.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 apr 2015, 20:12
door BVG1988
De IC12 419 wordt sinds deze week (vandaag en gisteren) gedaan met M4s denk ik.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 mei 2015, 15:06
door trainlovertje
IC2635 Hasselt - Leuven - Bru-Nat-Luchth - Antwerpen vandaag met Desiro. Nooit eerder gezien op deze relatie.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 mei 2015, 15:13
door FrederikD
Sinds kort ook meer en meer desiro op de L trein Leuven<>Hasselt !

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 mei 2015, 08:33
door TB_worden
Is er soms een probleem met M6 stuurstandrijtuigen? Heb net in Bxl-Zuid twee treinen gezien. 1 had enkel een loc en de andere sleepte ee n I11 stuurstandrijtuig mee...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 mei 2015, 09:16
door traxie
Ik heb gehoord dat ze die willen aanpassen om 200km/h te gaan rijden.
Maar heel zeker ben ik daar niet van

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 mei 2015, 09:31
door Treinen9880
TB_worden schreef:Is er soms een probleem met M6 stuurstandrijtuigen? Heb net in Bxl-Zuid twee treinen gezien. 1 had enkel een loc en de andere sleepte ee n I11 stuurstandrijtuig mee...
De m6 stuurrijtuigen worden aangepast met etcs en om de rijtuigen te vervangen worden er I11 stuurrijtuigen gebruikt.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 mei 2015, 08:22
door Eimai
Treinen9880 schreef:De m6 stuurrijtuigen worden aangepast met etcs en om de rijtuigen te vervangen worden er I11 stuurrijtuigen gebruikt.
Dat is ook hetgeen ik gehoord heb.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 18 mei 2015, 20:16
door everclear
P8002 reed vandaag voornamelijk met I6 rijtuigen, zowel eerste als tweede klasse. Hier en daar zat er wel een I10 tussen. Normaal bestaat deze trein volledig uit I10.

Als extra was de 1347 nog mee in opzending achteraan de trein.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 mei 2015, 09:13
door pietmol
Treinen9880 schreef:
TB_worden schreef:Is er soms een probleem met M6 stuurstandrijtuigen? Heb net in Bxl-Zuid twee treinen gezien. 1 had enkel een loc en de andere sleepte ee n I11 stuurstandrijtuig mee...
De m6 stuurrijtuigen worden aangepast met etcs en om de rijtuigen te vervangen worden er I11 stuurrijtuigen gebruikt.

waarom gebruikt men deze configuratie (Loc type 18 + M6-200 +stuurrijtuig I11) niet op de IC treinen Oostende -Eupen ipv van een loc vooraan en een loc achteraan?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 mei 2015, 12:39
door Steven
Op Oostende Eupen zouden nu normaal enkel i11 rijden. Op kortrijk welkenraedt zou je M6 moeten zien.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 mei 2015, 12:36
door Terminus
everclear schreef:P8002 reed vandaag voornamelijk met I6 rijtuigen, zowel eerste als tweede klasse. Hier en daar zat er wel een I10 tussen. Normaal bestaat deze trein volledig uit I10.
P7001/P8002 rijdt nog steeds zo: 2 I10B, 6 I6B, 2 I6A en 1 I10A (ik weet niet exact in welke volgorde).

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 26 mei 2015, 20:33
door am62
1837 Antwerpen-Centraal naar Oostende vandaag zonder rijtuig eerste klasse.
2329 Brussel-Luchthaven naar Oostende vandaag met 3 klassieke motorstellen ipv 2 MR96.

Reizigers met een abo eerste klasse (of ticket) kunnen aanspraak maken op terugbetaling van het verschil eerste en tweede klasse. Enige vereiste : veel geduld hebben.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 26 mei 2015, 23:38
door Trein30
4517 Charleroi-Sud - Antwerpen reed met een uitzonderlijke samenstelling van 3! HLE 27s: 2760 - M6BDx+2750 - M6BDx+2758. Had ik nog nooit gezien...