Pagina 164 van 374

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 27 mei 2015, 09:47
door Steven
Normaal mogen er maar twee in dienst zijn. De derde zou dus in opzending moeten. Zijn en bijgevolg niet in dienst.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 27 mei 2015, 11:41
door Shrek
Inderdaad, de middenste (2750) was platgezet.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 27 mei 2015, 19:15
door am62
2329 Brussel-Luchthaven naar Oostende vandaag met 2 klassieke motorstellen ipv 2 MR96.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 31 mei 2015, 20:51
door Lukas
Hoi,

Gisteren werd trein 1820 (Oostende-Gent-Antwerpen Centraal) verzekerd door een stam M6+HLE 1873. Normaal zijn dit 2 Desiro's .

Lukas

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 01 jun 2015, 21:03
door Terminus
De treinen naar Zwitserland hadden vandaag als eerste klasse een I11.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 jun 2015, 15:00
door wimkalmthout
Hallo,

daarstraks gepasseerd in Kalmthout (14u14) de IC naar Brussel-Zuid met MS96.

Nog nooit gezien op lijn 12.

gr
Wim.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 jun 2015, 17:14
door am62
Inderdaad was vanmorgen al van de partij in de 3328 ! De reiziger wist niet wat hij zag want die zit elke dag in die M5-ondingen die mij deze middag (IC3331) overigens mijn aansluiting gekost hebben te FBN... De reizigers stapten door technische problemen met loc of stam in Antwerpen-Centraal over van de 3331 naar de 4532, toen gingen plots de deuren dicht en reed de 3331 toch naar FBMZ. Die trein laat men dan nog vertrekken op het uur van IC4532.... naar Brussel (niet de eerste keer). De reizigers twee keer gefopt want de IC4532 had geen stop te Mortsel Oude God en te Vilvoorde en de 3331 reed dus toch tot Brussel-Zuid met amper enkele reizigers aan boord. Als men zich afvraagt waarom de NMBS in een slecht daglicht wordt gesteld, wel dan is de situatie van deze middag toch eentje om in te lijsten en aanleiding voor weeral enkele (terechte) klachtenbrieven.

S

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 jun 2015, 21:43
door fets
ook twee MS96 gezien op denkelijk de 3115 op 12 juni te Vilvoorde.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 jun 2015, 23:17
door Matthias
L2871 (Antwerpen-Centraal - Leuven) bestond vandaag uit één Desiro in plaats van twee breaks. Die Desiro kweet zich bijzonder goed van zijn taak: in Lier +5, in Aarschot al -2!

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 jun 2015, 11:03
door Tram44
De L-trein Sint-Niklaas - Mechelen - Leuven wordt sinds vandaag met desiro gereden ipv met breaks.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 jun 2015, 11:05
door Steve
En dan komt bij mij steeds weer die vraag op... wat gebeurt er met al die vrijgekomen Breaks? Welke bestaande Break-treinen worden er concreet mee versterkt?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 jun 2015, 14:55
door Tram44
Ik hoop deels de IC Antwerpen - Luchthaven - Leuven - Hasselt, want die is met slechts drie rijtuigen vaak overbezet.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 jun 2015, 16:44
door Matthias
Tram44 schreef:Ik hoop deels de IC Antwerpen - Luchthaven - Leuven - Hasselt, want die is met slechts drie rijtuigen vaak overbezet.
En om één of andere reden wordt (hopelijk ondertussen werd) er voor de trein van 18u26 in Leuven naar Antwerpen nog één van de twee breaks afgekoppeld. Zeker op vrijdag tijdens het academiejaar durfde dat wel eens voor hallucinante taferelen zorgen.

Overigens beginnen er ook gaandeweg meer en meer Desiro's te komen op de IC Antwerpen-Aarschot-Leuven (en bijgevolg ook de L Antwerpen-Leuven en Leuven-Hasselt veronderstel ik). Zo zijn sinds een aantal weken IC2935 met één Desiro, en IC2939 met twee Desiro's i.p.v. één respectievelijk twee breaks.
Ook opvallend: de nieuwe dienstregeling sinds 14 juni is duidelijk nog niet ingevoerd in de reizigersinformatie op de trein. Volgens de schermen was er nog geen stop in Wezemaal voorzien en vertrokken we om XXu37 in Leuven in plaats van om XXu36. De treinbegeleider heeft de schermen uiteindelijk maar afgezet en alles zelf omgeroepen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 17 jun 2015, 18:37
door b-loc
Gent Sint-Pieters - Tongeren
2209, 2210 en terugrit 2235 en 2236 reden vandaag met een M4BDx rijtuig.
2209: M4ADx + 5* M4B + HLE27
2210: HLE21 + M4ADx + 5* M4B + HLE27
Vorige samenstelling was HLE21/HLE27 + M4AD + 5* M4B + HLE21/HLE27

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 17 jun 2015, 19:01
door 260689
b-loc schreef:Gent Sint-Pieters - Tongeren
2209, 2210 en terugrit 2235 en 2236 reden vandaag met een M4BDx rijtuig.
2209: M4ADx + 5* M4B + HLE27
2210: HLE21 + M4ADx + 5* M4B + HLE27
Vorige samenstelling was HLE21/HLE27 + M4AD + 5* M4B + HLE21/HLE27
Klopt, die treinstammen worden in Kortrijk onderhouden! Er is al 1 stam met M4BDX voorzien. De andere weet ik niet aangezien ik op reis ben.