NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

dentheo schreef:
Shrek schreef: Toch vreemd dat men zoiets vraagt als ze er niet kunnen rijden :roll:
Wat is "kunnen" ?
Nu "willen" ze niet door een vergrendeling, maar ze kunnen het misschien toch ?
Heeft er iemand de laatste maanden een Desiro zien rondsnorren in Wilderath ??? :) :)
Voor de allerlaatste keer, en hopelijk nu voldoende duidelijk: Desiro kan niet in dienst gezet worden onder 1,9kV, en dat heeft technische redenen die verder gaan dan louter een softwareblokkering.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

kika schreef:
ferry schreef:En de reizigers van lijn 12 moeten het maar verder stellen met de oncomfortabele en overvolle varkensneuzen!
Ze verdienen geen hoofdprijs qua comfort, maar zo verschrikkelijk oncomfortabel zijn ze ook niet. En het volle is naar mijn ervaring heel erg wisselend: vandaag weer ingezeten, met 3 andere mensen in hetzelfde rijtuig (niet de complete L12 afgereden). Maar inderdaad ook al vaak ingezeten dat er hopeloos veel te weinig ruimte was. Wat mij betreft dus vooral een geval van: verdubbel de frequentie tijdens de spits (denk niet dat het langer gemaakt kan worden?).
Er is geen technische of administratieve reden om slechts met één MR75 naar Roosendaal te rijden. De beperking tot één stel bestaat enkel voor de MR86.

Hoe het met de perronlengtes zit in Roosendaal, weet ik echter niet.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steve »

nahoj schreef:
kika schreef:
ferry schreef:En de reizigers van lijn 12 moeten het maar verder stellen met de oncomfortabele en overvolle varkensneuzen!
Ze verdienen geen hoofdprijs qua comfort, maar zo verschrikkelijk oncomfortabel zijn ze ook niet. En het volle is naar mijn ervaring heel erg wisselend: vandaag weer ingezeten, met 3 andere mensen in hetzelfde rijtuig (niet de complete L12 afgereden). Maar inderdaad ook al vaak ingezeten dat er hopeloos veel te weinig ruimte was. Wat mij betreft dus vooral een geval van: verdubbel de frequentie tijdens de spits (denk niet dat het langer gemaakt kan worden?).
Er is geen technische of administratieve reden om slechts met één MR75 naar Roosendaal te rijden. De beperking tot één stel bestaat enkel voor de MR86.

Hoe het met de perronlengtes zit in Roosendaal, weet ik echter niet.
Ik dacht overigens dat meerdere treinen door twee stellen gedaan worden, dus dan heb je met acht rijtuigen toch al flink wat capaciteit.

Maar wat is precies de reden dat er geen gekoppelde duikbrillen kunnen rijden? Want zo ben je er natuurlijk weinig mee.

Hoe zit het trouwens met de andere motorstellen, zoals de klassiekjes, MS80 en 96? Zijn die tegenwoordig toegelaten?
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

Steve schreef:
nahoj schreef:Er is geen technische of administratieve reden om slechts met één MR75 naar Roosendaal te rijden. De beperking tot één stel bestaat enkel voor de MR86.

Hoe het met de perronlengtes zit in Roosendaal, weet ik echter niet.
Ik dacht overigens dat meerdere treinen door twee stellen gedaan worden, dus dan heb je met acht rijtuigen toch al flink wat capaciteit.

Maar wat is precies de reden dat er geen gekoppelde duikbrillen kunnen rijden? Want zo ben je er natuurlijk weinig mee.

Hoe zit het trouwens met de andere motorstellen, zoals de klassiekjes, MS80 en 96? Zijn die tegenwoordig toegelaten?
Reden voor beperking tot 1 stel MR86: stoorstromen.
Andere types MR zijn niet toegelaten naar Roosendaal.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door The_Knitter »

Er kunnen maximaal 2 stellen MS75 tot in Roosendaal raken. Perrons zijn wel langer, maar de andere perronfase is nodig voor een andere trein.
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Tijgernoot »

Hoe staat het nu met de aflevering? Ik zag de 08121 vandaag in Stockem staan. Ik zat op dat moment in de nog steeds een beetje nieuw ruikende 08562 die de L-trein tussen Arlon en Ciney verzekerde.
sippycarlito

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door sippycarlito »

Is het eigenlijk normaal dat er tijdens het weekend sinds kort Desiros ingezet worden op de IC Oostende-Antwerpen? Of is het louter om de kilometers wat op te drijven?
Ik kan me best voorstellen dat het qua comfort niet echt ideaal is :?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Tijgernoot schreef:Hoe staat het nu met de aflevering? Ik zag de 08121 vandaag in Stockem staan. Ik zat op dat moment in de nog steeds een beetje nieuw ruikende 08562 die de L-trein tussen Arlon en Ciney verzekerde.
Ongeveer 175 geleverde stellen.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Trein30 »

sippycarlito schreef:Is het eigenlijk normaal dat er tijdens het weekend sinds kort Desiros ingezet worden op de IC Oostende-Antwerpen? Of is het louter om de kilometers wat op te drijven?
Ik kan me best voorstellen dat het qua comfort niet echt ideaal is :?
Wel, sinds 15 december is één van de vier diagrammen Antwerpen - Gent SP - Oostende ingevuld met 3x Desiro. Afgaande van wat ik vorige week in Antwerpen-Centraal zag, is de samenstelling voor deze diagrammen:
1. 3x Desiro
2. 2x MS 96
3 & 4. HLE 27 + I11 + HLE 27
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steve »

Aha, hangen er tegenwoordig 27's rond die I11-stammen? Ook een combinatie die je niet vaak ziet...
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door 260689 »

Trein30 schreef:
sippycarlito schreef:Is het eigenlijk normaal dat er tijdens het weekend sinds kort Desiros ingezet worden op de IC Oostende-Antwerpen? Of is het louter om de kilometers wat op te drijven?
Ik kan me best voorstellen dat het qua comfort niet echt ideaal is :?
Wel, sinds 15 december is één van de vier diagrammen Antwerpen - Gent SP - Oostende ingevuld met 3x Desiro. Afgaande van wat ik vorige week in Antwerpen-Centraal zag, is de samenstelling voor deze diagrammen:
1. 3x Desiro
2. 2x MS 96
3 & 4. HLE 27 + I11 + HLE 27
Sinds maandag zijn die 27 weg en is het met 1x T18 I11 en HVR I11 stuurrijtuig.
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik heb gisteren met Desiro's eens het volledige traject van de IC G(Antwerpen - Gent -Oostende) afgereden en het beviel me wel.

In de bundel van Oostende zag ik ook nog 3 gloednieuwe Desiro's staan:08127,08128 en 08129.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

nahoj schreef:
Shrek schreef:Het ging niet om de 3kV, enkel de ETCS-bakens moet ProRail aanpassen voor de Desiro's.
Toch vreemd dat men zoiets vraagt als ze er niet kunnen rijden :roll:
Misschien is het voor HLE 18? Die moet gehomologeerd geraken op de grenstrajecten, eens de ETCS in dienst komt, en heeft dus hetzelfde probleem met de bakens als Desiro.
Jah, als de hollanders een HLE18 benoemen als Desiro kan het natuurlijk kloppen :mrgreen:
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Weer een koppelingsprobleem geweest tussen L5207 en L2257 waardoor de rit naar Aalst via Brussel en Jette werd afgeschaft en de trein een uur later Denderleeuw - Aalst heeft gereden.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door rvdborgt »

The_Knitter schreef:Er kunnen maximaal 2 stellen MS75 tot in Roosendaal raken. Perrons zijn wel langer, maar de andere perronfase is nodig voor een andere trein.
Het perron waar de stoptrein nu komt (1b) is zelfs te kort voor 2 varkentjes, maar daarvoor hebben blijkbaar een "maatwerkoplossing". Geen idee hoe ze dat in de praktijk doen, want 1a is tegelijkertijd ook nodig.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie