Pagina 19 van 19

Re: Treinen op batterijen

Geplaatst: 11 jul 2023, 00:16
door rvdborgt
Shrek schreef: 10 jul 2023, 23:22
rvdborgt schreef: 10 jul 2023, 23:18 Bij een bovenleidingloze brug zal het sein toch een keer open moeten gaan denk ik, anders kun je lang wachten:)
Het verschil met ProRail is natuurlijk dat we bij Infrabel al wel uitgevist hebben hoe je een bovenleiding op een brug moet bouwen, dat probleem stelt zich dus gewoon niet in België.
Bovenleiding bouwen op een brug kan natuurlijk, maar kan die dan ook worden weggeklapt als de brug opent en tegelijk geschikt zijn voor 140 of 160 km/h als de brug gesloten is? In Willebroek is de snelheid maar 40 km/h, dus dat zal technisch minder gecompliceerd zijn.

Groetjes,
Rian

Re: Treinen op batterijen

Geplaatst: 11 jul 2023, 01:00
door Shrek
rvdborgt schreef: 11 jul 2023, 00:16 Bovenleiding bouwen op een brug kan natuurlijk, maar kan die dan ook worden weggeklapt als de brug opent en tegelijk geschikt zijn voor 140 of 160 km/h als de brug gesloten is? In Willebroek is de snelheid maar 40 km/h, dus dat zal technisch minder gecompliceerd zijn.
Op plaatsen waar de snelheid belangrijk is bouwen wij vaste bruggen, werkt veel beter :wink:

Re: Treinen op batterijen

Geplaatst: 11 jul 2023, 07:55
door stijn
We hebben ook gewoon minder bevaarbaar water dan in NL...

Re: Treinen op batterijen

Geplaatst: 11 jul 2023, 18:48
door rvdborgt
Shrek schreef: 11 jul 2023, 01:00
rvdborgt schreef: 11 jul 2023, 00:16 Bovenleiding bouwen op een brug kan natuurlijk, maar kan die dan ook worden weggeklapt als de brug opent en tegelijk geschikt zijn voor 140 of 160 km/h als de brug gesloten is? In Willebroek is de snelheid maar 40 km/h, dus dat zal technisch minder gecompliceerd zijn.
Op plaatsen waar de snelheid belangrijk is bouwen wij vaste bruggen, werkt veel beter :wink:
Er zijn in Nederland plaatsen waar dat gewoonweg niet mogelijk is. Er zijn bruggen waar een onbeperkte doorvaarthoogte geldt. Of een doorvaarthoogte waarbij de bovenleiding in de weg zit. En waar tegelijkertijd de treinen 140 of 160 km/h rijden, niet 40 zoals bij Willebroek.
Als dat soort situaties in België niet bestaan, ja, dan is het een stuk eenvoudiger. Je kunt natuurlijk op al die plaatsen tunnels aanleggen maar volgens mij zijn er andere prioriteiten.

Groetjes,
Rian

Re: Treinen op batterijen

Geplaatst: 11 jul 2023, 18:58
door Steven
Nederland telt natuurlijk veel meer spoorbruggen over het water dan België. Ze hebben er ook iets meer waterwegen klein en groot. Het barst daar op verschillende plaatsen dan ook van kleine havens voor zeilboten en jachten. Vooral die eerst wil je niet in contact zien komen met de bovenleiding

Re: Treinen op batterijen

Geplaatst: 12 jul 2023, 09:40
door DR-fan
Shrek schreef: 11 jul 2023, 01:00
rvdborgt schreef: 11 jul 2023, 00:16 Bovenleiding bouwen op een brug kan natuurlijk, maar kan die dan ook worden weggeklapt als de brug opent en tegelijk geschikt zijn voor 140 of 160 km/h als de brug gesloten is? In Willebroek is de snelheid maar 40 km/h, dus dat zal technisch minder gecompliceerd zijn.
Op plaatsen waar de snelheid belangrijk is bouwen wij vaste bruggen, werkt veel beter :wink:
Zoals in Willebroek, Dudzele, Veurne, Kapelle-op-den-Bos, Boom... :mrgreen: