08145 stond zaterdag al klaar in Merelbeke.Stijn91 schreef:08145 is ook al in dienst.
08570 rijdt al sinds dinsdag aan één stuk rond tussen Brussel en Antwerpen.
08145 stond zaterdag al klaar in Merelbeke.Stijn91 schreef:08145 is ook al in dienst.
Eimai schreef:Ietsje specifieker welke bron?rdv schreef:Blijkbaar is er een tekort aan inzetbare Desiro's (bron: Twitter)
@bumba86 @stimorolthy Na contact met de onderhoudsdienst blijkt dat momenteel 1 op 4 Desiro stellen aan de kant staat wegens onderhoud. ^mr@NMBS schreef:
inderdaad, er is zelfs sprake van dat er daar binnen afzienbare tijd enkel nog desiros zouden rijden...Winston schreef:Sinds kort rijden de Desiro's nu ook op lijn 42 Luik/Gouvy/Luik zal deze in de gaten gaan houden en gaan melden/spotten
Wim
ShrekShrek schreef:inderdaad, er is zelfs sprake van dat er daar binnen afzienbare tijd enkel nog desiros zouden rijden...Winston schreef:Sinds kort rijden de Desiro's nu ook op lijn 42 Luik/Gouvy/Luik zal deze in de gaten gaan houden en gaan melden/spotten
Wim
HLE 18/19 gaat sowieso van december al wel van L42. Maar het gerucht doet inderdaad de ronde dat ook de CFL 3000 vervangen zou worden door Desiro's. Dat blijft veel makkelijker om te keren op de eindpunten en eventueel stellen bij aan te vullen in de spits.Winston schreef:ShrekShrek schreef:inderdaad, er is zelfs sprake van dat er daar binnen afzienbare tijd enkel nog desiros zouden rijden...Winston schreef:Sinds kort rijden de Desiro's nu ook op lijn 42 Luik/Gouvy/Luik zal deze in de gaten gaan houden en gaan melden/spotten
Wim
Dank voor je reactie gaat dit dan betekenen dat de hle reeks 18 en 19 gaan verdwijnen of dat CFL met de serie 30 gaat stoppen? Eerlijk gezegd overdag zijn er heel weinig passagiers maar in de vroege ochtend en in de namiddag heel veel dit voor vervoer van/naar Luik
Wim
Luik - Luxemburg en zelfs Luik - Gouvy, dat zal wel het definitieve einde zijn van deze internationale verbinding. Ze zal wel blijven rijden, maar met nog minder reizigers dan nu het geval is, ongetwijfeld. Waarom wil men dit materieel toch inzetten op verbindingen waarvoor het absoluut ongeschikt is?Shrek schreef: HLE 18/19 gaat sowieso van december al wel van L42. Maar het gerucht doet inderdaad de ronde dat ook de CFL 3000 vervangen zou worden door Desiro's. Dat blijft veel makkelijker om te keren op de eindpunten en eventueel stellen bij aan te vullen in de spits.
Voor de eventuele goederentreinen blijven wel 13/3000 hangen uiteraard
In dit concrete geval: omdat de inbouw van ETCS bij de MS96 op zich laat wachten.overweg13 schreef: Waarom wil men dit materieel toch inzetten op verbindingen waarvoor het absoluut ongeschikt is?
Zijn er specifieke struikelblokken opgedoken of is het de spreekwoordelijke papieren mount Everest die overwonnen moet worden (i.c.m. dat het niet prioriteit nummer 1 is)?nahoj schreef:Maar daarvoor is het wachten op homologatie in Luxemburg van de Desiro, en het zal een gigantisch succes mogen heten als dat tegen bv. december 2015 rond zou geraken.
Vanaf januari 2015 is dat in orde, dus dat zal waarschijnlijk wel vòòr de papierwinkel van de Desiro zijnSteven schreef:Desiro's hebben enkel tbl1+ en etcs en ik vermoed dat daar een deel van het probleem ligt. Iemand een idee hoe het met de uitrol van etcs gaat in Luxemburg??
De ETCS in Luxemburg is (op de lijn naar Kleinbettingen na) al technisch in orde. CFL-netz is gewoon nog aan het "rommelen" met de homologatie.Steven schreef:Ja maar etcs moet er wel kn orde zijn voor je met testen kan beginnen. Er is geen cfl memor beschikbaar op de Desiro.