Pagina 3 van 3

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 27 okt 2015, 10:12
door treinzot
Zijn er op dit ogenblik dan nog potentiële kopers voor één van deze Lock's of staan ze nu in de Farmandstraat om te worden verschroot?

Grt.

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 27 okt 2015, 18:18
door Bibke
Geen interesse meer.

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 21 feb 2016, 18:34
door treinzot
Zouden de 16en en 2320 daar nog staan of zijn die gesloopt intussen?

Grt.

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 21 feb 2016, 19:19
door dekooiker
De 2321 staat te Hasselt aan de werkplaats tussen het andere materieel dat zeker nog in dienst is.
Wordt deze loc nog gebruikt voor rangeringen?
De 7403 werd aan de kant geschoven en de 7757 heeft zijn taak overgenomen.
Maar waarom zou een elektrische loc gebruikt worden op een tractiewerkplaats?

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 21 feb 2016, 20:09
door Asterix
dekooiker schreef:Maar waarom zou een elektrische loc gebruikt worden op een tractiewerkplaats?
Misschien om rijtuigen of stellen in de winter op een minimumtemperatuur te houden via stroomafname? Of kan dat niet?

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 22 feb 2016, 08:21
door Robin
Asterix schreef:
dekooiker schreef:Maar waarom zou een elektrische loc gebruikt worden op een tractiewerkplaats?
Misschien om rijtuigen of stellen in de winter op een minimumtemperatuur te houden via stroomafname? Of kan dat niet?
Inderdaad, daarom staat deze daar om in de winter de rijtuigen te verwarmen.

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 22 feb 2016, 08:27
door Steve
En kan die nog (een beetje) rijden of is dat een louter statische opdracht?

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 25 feb 2016, 10:01
door Robin
In principe kan die nog rijden, de loc moet in dienst worden gezet dus met panto's tegen de draad en alles ingeschakeld.
In sommige gevallen zal het gemakelijker zijn de loc te verplaatsen dan 10 rijtuigen [FACE SAVOURING DELICIOUS FOOD]

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 28 feb 2016, 18:58
door Trein30
treinzot schreef:Zouden de 16en en 2320 daar nog staan of zijn die gesloopt intussen?

Grt.
Die zijn er onlangs nog gespot. Naar het schijnt zijn de schrootprijzen momenteel zo laag, dat het Van Heyghen méér kost om die locomotieven te verschroten (en de metalen te scheiden) dan om ze opzij te laten staan.

Gek genoeg belet dit Keyser & Fils niet om terzelfdertijd 'n 73, 59 en 21 te verschroten, en hun collegas van Ecore om de 20s en Klassiekjes de eeuwige rangeerterreinen in te sturen.

2329 staat trouwens nog altijd op Antwerpen Schijnpoort, waar die dezelfde taak heeft als 2321 in Hasselt.