Pagina 3 van 132

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 11 dec 2012, 20:30
door benoit
Steven schreef: 9 Antwerpen - Gent - Lille/Poperinge
Zou dit dan betekenen dat er een einde komt aan de breaks op L69? En de intrede van de Deense neuzen, aangezien deze trein in Kortrijk in een deel naar Rijsel en een deel naar Poperinge gesplitst zal worden?

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 11 dec 2012, 22:48
door deadlock
Er zijn hier mensen die het bizar vinden en vreemd maar zoals ik het zie komt er op veel plekken nu een halfuursdienst toch? Wat is daar het probleem van?

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 12 dec 2012, 00:02
door Shrek
Stijn91 schreef: Antwerpen - Noorderkempen IC, is dat dan naar Nederland?
Van Brugge via Brussel naar de luchthaven terug naar Brussel en via Kortrijk naar Oostende, dat lijkt me onlogisch.
De IC K met stop in Aarschot, grote verandering.
2 IC's naar Genk voor wat is dat nodig.

Hier zullen nog veel aanpassingen aan gebeuren, zoals al gezegd.
Ik denk eigenlijk niet dat er nog heel veel aan gaat wijzigen hoor, dit is toch het model waarmee ze al een tijdje bezig zijn hoor ik ...
En de IC-K stopt niet meer in Leuven, dat zal wel de grootste verandering zijn denk ik :wink:
En 2 IC-treinen per uur naar Genk is echt geen overbodige luxe hoor. Waar zou jij ze anders laten stoppen, Ninove? :lol:

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 12 dec 2012, 00:20
door LHOON
Steven schreef: 17 Charleroi - Shuman - Luchthaven - Mechelen - Antwerpen
Hoe zal deze dan precies rijden? En met welke stilstanden?

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 12 dec 2012, 00:25
door Steven
L124 tot Linkebeek, dan verder via L26 over Etterbeek naar Shuman, daar door de nieuwe tunnel terug naar L26 en zo naar L36 (invoegen te diegem) waar je naar de luchthaven, mechelen en Antwerpen. Een IC die Brussel aandoet zonder de NZV te belasten.

In Brussel Luxemburg en Brussel Shuman opties genoeg om de rest van Brussel aan te doen, zowel per trein, metro en bus ....

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 12 dec 2012, 00:29
door LML
Steven schreef:Omnirail "L" Verbindingen

L01 Antwerpen - St niklaas - Lokeren
L02 Antwerpen - Herentals
L03 Antwerpen - Lier - Aarschot - Leuven
L04 Braine le Comte - Jurbise
L05 Braine le Comte - Manage
L06 Charleroi - La Louviere - Manage - Luttre
L07 Charleroi - Erquelinnes
L08 Charleroi - Mons - Quevy
L09 Eeklo - Gent - Oudenaarde - Ronse/kortrijk
L10 Gent - Brugge - Zeebrugge
L11 Gent - Zottegem - Geraardsbergen
L12 Gent - Dendermonde - Mechelen - Leuven
L13 Geraardsbergen - Ath - Jurbise -Mons - St. Ghislain - Doornik - Moeskroen
L14 Herentals - Mol
L15 Leuven - Mechelen - Puurs - St. Niklaas
L16 Leuven - Aarschot - Hasselt
L17 Lokeren - Dendermonde
L18 Puurs - Antwerpen -Essen - Roosendaal
L19 Ottignies - Namur
L20 Ottignies - Charleroi - Tamines -Namur - Jambes
L21 Namur - Dinant - Bertrix - Libramont
L22 Libramont - Bertrix - Virton - Athus - Arlon
L23 Namur - Ciney - Marloie - Libramont - Arlon - Luxemburg
L24 Luik - Ans - Waremme
L25 Luik - Hoei - Namur
L26 Luik Palais - Rivage - Marloie
L27 Liers - Luik - Angleur - Verviers
L28 Spa - Verviers - Aachen
Hopelijk maken ze van de L02 of van de L14 een Antwerpen-Herentals-Mol. Die kan dan voor de laatste maanden gereden worden met MW41'ers (die overgekomen zijn van Stockem) en vanaf 2015 volledig elektrisch...

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 12 dec 2012, 06:12
door stefanic
LML schreef:
Steven schreef:Omnirail "L" Verbindingen

L02 Antwerpen - Herentals
L14 Herentals - Mol
Hopelijk maken ze van de L02 of van de L14 een Antwerpen-Herentals-Mol. Die kan dan voor de laatste maanden gereden worden met MW41'ers (die overgekomen zijn van Stockem) en vanaf 2015 volledig elektrisch...
Nog niet... Vrijgekomen MW41 worden prioritair gebruikt om de bestaande dieseltreinen te versterken, maar uiteraard is het de bedoeling om op termijn terug naar een verbinding Mol-Antwerpen te gaan.

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 12 dec 2012, 06:26
door LHOON
Steven schreef:L124 tot Linkebeek, dan verder via L26 over Etterbeek naar Shuman, daar door de nieuwe tunnel terug naar L26 en zo naar L36 (invoegen te diegem) waar je naar de luchthaven, mechelen en Antwerpen. Een IC die Brussel aandoet zonder de NZV te belasten.

In Brussel Luxemburg en Brussel Shuman opties genoeg om de rest van Brussel aan te doen, zowel per trein, metro en bus ....
Goede verbinding, inderdaad de logische weg. Ik was er nog niet van uit gegaan dat de nieuwe tunnel beschikbaar was...

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 12 dec 2012, 08:38
door Tram44
De Josaphattunnel komt pas in dienst in december 2015. Tot dan moeten de treinen kopmaken in Brussel-Luxemburg en gaat het eigenlijk eerder om een technische koppeling dan een snelle doorgaande verbinding.

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 12 dec 2012, 08:56
door Steven
Zolang de tunnel niet klaar is ga je van shuman over Schaarbeek zo naar de luchthaven zonder kopmaken.

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 12 dec 2012, 09:22
door Steve
Steven schreef:Zolang de tunnel niet klaar is ga je van shuman over Schaarbeek zo naar de luchthaven zonder kopmaken.
Inderdaad, die vooropgestelde IC zou in feite nu al kunnen rijden. En de Josephattunnel mag dan al handig zijn, cruciaal is hij niet voor een rechtstreekse verbinding tussen de Europese wijk en de luchthaven... keerzijde van de medaille is wel dat je rond station Schaarbeek redelijk wat sporen moet kruisen om, komend vanaf lijn 161, naar de luchthaven te gaan.

Kopmaken in Brussel-Luxemburg lijkt me absurd: veel tijdverlies, gebonden zijn aan de enkelsporige verbinding tussen Etterbeek en Delta, en vooral: niet eens Schuman kunnen bedienen, waar er dankzij de metro goede aansluitingen zijn naar de rest van Brussel (terwijl je aan Luxemburg "enkel" de bus hebt).

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 13 dec 2012, 09:08
door J_Vandereycken
De Knokke Blankenberge over Diest komt precies te vervallen?

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 13 dec 2012, 10:04
door carlos
Steven schreef:Er zou enkel nog spraken zijn van IC treinen en Omnirail trein waarbij je de laatste kan opsplitsen in de huidige L en GEN treinen.

IC treinen

4 Antwerpen - Lier - Aarschot - Leuven

zal deze in Heist stoppen?

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 13 dec 2012, 10:43
door ronny
Nog bijzonder :
Een IC Hasselt-Luik-Maastricht maar geen L verbinding tussen Hasselt en Tongeren, dus zal die IC als stoptrein rijden tot Tongeren en vanaf daar als IC.
Geen rechtstreekse verbinding tussen luchthaven en Luik ? Dit is toch een belangrijk station voor de luchthaven.
RER F vanaf Oudenaarde ipv Zottegem

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 13 dec 2012, 11:02
door Retard
ronny schreef:Nog bijzonder :
Een IC Hasselt-Luik-Maastricht maar geen L verbinding tussen Hasselt en Tongeren, dus zal die IC als stoptrein rijden tot Tongeren en vanaf daar als IC.
Veel IC is er daar niet. Zelfs de IC D doet alle stations aan tussen Herstal en Liège. En de IC E nu ook al tussen Hasselt en Tongeren
Geen rechtstreekse verbinding tussen luchthaven en Luik? Dit is toch een belangrijk station voor de luchthaven.
En dat? Brugge heeft al minstens 28 jaar geen rechtstreekse verbinding met de luchthaven. En daar stappen meer reizigers op dan in Liège!
RER F vanaf Oudenaarde ipv Zottegem
En dan een diesel als L-trein later rijden tussen Oudenaarde en Kortrijk :? Enfin, Anzegem en Vichte zijn nu al niet direct de meest bediende stations in Vlaanderen.