Pagina 3 van 8

Re: Charleroi Essen....IC

Geplaatst: 16 dec 2012, 13:41
door odul
Steven schreef:Plaats moet er niet enkel zijn aan perron maar ook aan rijpaden. Het kan zijn dat je een andere trein gaat hinderen door een trein naar de -1 of +1 te sturen.
Zoals nu de IC naar Essen "gehinderd" wordt

Re: Charleroi Essen....IC

Geplaatst: 16 dec 2012, 13:45
door Steven
De 26xx komt veel vroeger aan in Antwerpen dan de Essen 45xx en kan deze onmogelijk hinderen als beide stipt zijn.

26xx te mechelen om u27 aankomst antwerpen u51
45xx te mechelen om u53 aankomst antwerpen u16

Re: Charleroi Essen....IC

Geplaatst: 16 dec 2012, 13:48
door Kristofke
Waar heb je die vertrekuren vandaan?

De 45xx rijdt in Mechelen xxu50 / xxu53 -> Berchem xxu07 / xxu09 -> Centraal xxu13 / xxu16
De 26xx rijdt in Mechelen xxu55 / xxu57 -> Berchem xxu13 / xxu14 -> Centraal xxu18

Volgens mij heb je naar de 36xx De Panne-Luchthaven-Antwerpen gekeken.

Re: Charleroi Essen....IC

Geplaatst: 16 dec 2012, 13:53
door Steven
euh inderdaad ik heb me vergist met de 36xx.

Re: Charleroi Essen....IC

Geplaatst: 16 dec 2012, 13:58
door Kristofke
Die twee IC's zitten veel te dicht op elkaar. Er zal wel geen oplossing zijn (26xx langs L27 vanaf Kontich of zo), maar dan krijg je weer ongewenste kruisingen tussen Berchem en Centraal.

Re: Charleroi Essen....IC

Geplaatst: 16 dec 2012, 14:26
door dentheo
Adler schreef:
dentheo schreef:Als het goed is mag het ook gezegd worden.
Vandaag waren er veel minder vertragingen vanuit Charleroi en kreeg Essen alles terug buiten zonder vertraging..netjes.
I

Amper 44% op tijd en vertragingen tot 21 minuten, en jij noemt dat goed en netjes ?
Er is nog een post vrij als CEO van de NMBS.
Voor u is het blijkbaar alleen van belang als een trein op tijd kan vertrekken op zijn beginpunt.
Wat er daarvoor of daarna gebeurt is niet belangrijk.
Ik vind het prachtig...nu loopt de discussie eindelijk en ik denk dat we de reden te pakken hebben rijpaden.
Wie is nu het slechtst de Fyra of de Charleroi ? :lol: :lol: :lol:
Een trein dwars door een land kan blijkbaar NIET robuust.

Re: Charleroi Essen....IC

Geplaatst: 16 dec 2012, 14:30
door dentheo
Kristofke schreef:Die twee IC's zitten veel te dicht op elkaar. Er zal wel geen oplossing zijn (26xx langs L27 vanaf Kontich of zo), maar dan krijg je weer ongewenste kruisingen tussen Berchem en Centraal.
Niet als je die van de 27 dan ook naar -1 stuurt..

Re: Charleroi Essen....IC

Geplaatst: 16 dec 2012, 15:26
door Steven
Dat is niet de enige verbinding die daar last heeft, ook de 33xx zit kort achter de 36xx met hetzelfde effect.

Re: Charleroi Essen....IC

Geplaatst: 16 dec 2012, 20:20
door dekooiker
Waarom die Landen-Antwerpen voorrang krijgt is eenvoudig: die rijdt in principe (richting Landen) eerst, richting Antwerpen volgt die op de Essen.
Heeft die laatste 10 minuten vertraging dan zal de Landen voormogen, immers, het zou dom zijn om twéé treinen vertraging te laten oplopen.

Re: Charleroi Essen....IC

Geplaatst: 17 dec 2012, 19:00
door ferry
Hoi

Is al jaren moedwil. wanneer de IC uit Charleroi ook maar enkele minuten vertraging heeft wordt hij steevast door de grote genieën van Brussel Zuid ACHTER de IR trein gestuurd die van Kortrijk/Geeraardsbergen komt!

Re: Charleroi Essen....IC

Geplaatst: 17 dec 2012, 20:10
door odul
dekooiker schreef:... immers, het zou dom zijn om twéé treinen vertraging te laten oplopen.
Dat hangt ervan af.

Hoe groot die vertraging is.
Als het gaat om een paar minuten voor beide treinen, zullen de meeste reizigers daar niet zo'n punt van maken.
Als echter één trein hierdoor tot 20 minuten vertraging oploopt, kan je dit niet goed meer praten...

Re: Charleroi Essen....IC

Geplaatst: 18 dec 2012, 00:58
door franksken
ferry schreef:Hoi

Is al jaren moedwil. wanneer de IC uit Charleroi ook maar enkele minuten vertraging heeft wordt hij steevast door de grote genieën van Brussel Zuid ACHTER de IR trein gestuurd die van Kortrijk/Geeraardsbergen komt!
Maar de 45xx rijdt die netjes voorbij in Vilvoorde.

Re: Charleroi Essen....IC

Geplaatst: 18 dec 2012, 21:04
door ferry
No way

Heb al dikwijls in Antwerpen C de vertraging op de borden zien toenemen totdat de IR (op spoor 21) is toegekomen!

Re: Charleroi Essen....IC

Geplaatst: 18 dec 2012, 21:09
door Shrek
franksken schreef:
ferry schreef:Hoi

Is al jaren moedwil. wanneer de IC uit Charleroi ook maar enkele minuten vertraging heeft wordt hij steevast door de grote genieën van Brussel Zuid ACHTER de IR trein gestuurd die van Kortrijk/Geeraardsbergen komt!
Maar de 45xx rijdt die netjes voorbij in Vilvoorde.
Ook vandaag gebeurde dat niet.
Er was een storing in de buurt van Charleroi waardoor enkele IC's met +10 reden en daardoor acter de IR kwamen. Qua passagiersspreiding is dit wel een mooie oplossing. Gewoon standaard opnemen in de dienstregeling? :lol:

Re: Charleroi Essen....IC

Geplaatst: 18 dec 2012, 23:00
door franksken
ferry schreef:Hoi

Is al jaren moedwil. wanneer de IC uit Charleroi ook maar enkele minuten vertraging heeft wordt hij steevast door de grote genieën van Brussel Zuid ACHTER de IR trein gestuurd die van Kortrijk/Geeraardsbergen komt!
Jamaar Ferry,spreekt ge nu over enkele minuten of +10.Is wel een groot verschil!
Zat van de week op de 31XX die toch maar voorbijgestoken werd door den IC.....in Vilvoorde.Tjah