Grote revisie Sprinter

Alles over reizigerstreinen in België.
LRDArdo

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door LRDArdo »

Misschien wordt het tijd voor een nieuwe bijnaam, ipv de duikbril, sponge bob!
Sander14

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door Sander14 »

Wat een afschuwelijk ding is het geworden qua kleurstelling zeg!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door Shrek »

Teach2 schreef:Tip aan de mensen van de NMBS: laat DESIGN alstublieft over aan DESIGNERS. Als ik deze, en andere eerder door de NMBS zelf uitgevoerde moderniseringen bekijk, ben ik er van overtuigd dat daar geen designer zelfs maar in de buurt bij geweest is. Als het aankomt op vormgeving, moet je daar tenminste mensen bij betrekken die er iets van kennen, en niet alles overlaten aan ingenieurs.

Want dan krijg je dit soort gedrochten.
Bij de renovatie van de M5 hebben die ingenieurs dat toch niet zo slecht gedaan hoor :wink:
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door TrainzDr3ver »

Ik vind de M5 en AM80 wel goed gedaan, alleen hebben ze met deze wel grandioos gefaald, nuja, misschien komt er nog een laagje wit op de voorkant (laten we dat hopen).
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door LML »

't Is allesinds 'iets anders'. De ene vindt dit mooi, de andere niet...
Ik vind dit best geslaagd...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door LHOON »

Teach2 schreef: Als het aankomt op vormgeving, moet je daar tenminste mensen bij betrekken die er iets van kennen, en niet alles overlaten aan ingenieurs.

Want dan krijg je dit soort gedrochten.
En laat alles over aan designers en architecten, dan bekomt men "mooie" dingen die evenwel praktisch onbruikbaar zijn :P

Wat de gele neus betreft, even wennen maar toch niet mis. Doet enigszins Brits aan: sinds jaren rijdt alles daar met een gele neus.
HijDieHetWeet

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door HijDieHetWeet »

De man verantwoordelijk voor de kleurstelling is zeker geen ingenieur. De meest recente zaken komen trouwens van zijn hand. Design behoort trouwens niet tot het takenpakket van een ingenieur, (voor zij die twijfelen), en is het ook nooit geweest.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door Steve »

Er moet absoluut wat wit op de voorkant (kan me overigens niet voorstellen dat het zo zou blijven), maar verder vind ik dit helemaal niet zo verkeerd...
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door Bordensteker »

Spiegeltje, spiegeltje in de wand, :)
waarom loopt het remmen steeds uit de hand? :twisted:
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door 260689 »

MIVB-reiziger schreef:Er moet absoluut wat wit op de voorkant (kan me overigens niet voorstellen dat het zo zou blijven), maar verder vind ik dit helemaal niet zo verkeerd...
Deze is volledig nu, dat geel is de officiële kleur voor de kopwanden.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door BlubBlub »

De MW41-reeks heeft toch ook een gele kop. De nieuwe desiro's hebben ook heel veel geel op de uiteinden.

Ik vind het in feite mooier afgewerkt dan dat gele rechthoekje op de vernieuwde breaks.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door TrainzDr3ver »

Dat ze dan niet terug de omgekeerde driehoek van de AM80 gebruikt hebben bij de modernisatie, zou veel beter zijn als zo'n gele kop :)
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door Teach2 »

Bij de renovatie van de M5 hebben die ingenieurs dat toch niet zo slecht gedaan hoor
Je bewijst net het punt dat ik wou maken: je noemt net die ENE renovatie op die NIET door de ingenieurs van de NMBS is ontworpen, maar wel door een bedrijf dat er verstand van heeft, nl. Bombardier.
En laat alles over aan designers en architecten, dan bekomt men "mooie" dingen die evenwel praktisch onbruikbaar zijn
Vandaar dan ook dat ik schreef 'mensen bij betrekken die er iets van kennen'. Ik heb nooit gezegd dat je alles door designers moet laten doen, maar laat ze er tenminste bij betrokken worden. Kijk eens naar wat men in het buitenland presteert qua renovaties (neem de ICM en DD-AR in Nederland bv), en zet dat naast wat hier voor renovatie moet doorgaan. Da's dag en nacht hoor. Ik heb het dan vooral over de interieurs.
De man verantwoordelijk voor de kleurstelling is zeker geen ingenieur. De meest recente zaken komen trouwens van zijn hand.
Wat is hij dan wel van opleiding? Want ik stel me toch vragen als dat van de hand van een designer komt hoor...
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door b-loc »

Je moet absoluut geen ingenieur zijn om een mooiere beschildering te ontwerpen
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door Shrek »

b-loc schreef:Je moet absoluut geen ingenieur zijn om een mooiere beschildering te ontwerpen
Integendeel, ingenieurs gaan voor functionaliteit en lage kostprijs. In mijn 4 jaar in de ingenieursschool is er enkel gepraat over design als een noodzakelijk kwaad :lol:
Plaats reactie