Pagina 203 van 373

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 28 jul 2018, 07:04
door Steven
Slepen kan altijd maar het stuurrijtuig gebruiken van de I11 met een 27 mag niet. En vroeger al zeker niet want zo lang heeft de 27 zijn mux nog niet.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 28 jul 2018, 17:59
door rvdborgt
Eric0641 schreef: 28 jul 2018, 00:03Vroeger heeft de 27 toch altijd met i11 gereden? In de tijd van oostende Duitsland
Ja maar dat was altijd zonder stuurstandrijtuig voorop. De 27 trok dan altijd.

Groetjes,
RIan

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 31 jul 2018, 13:53
door bram2727
Kent er iemand de samensteling dit jaar van de party train?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 31 jul 2018, 14:58
door Davy
Ik dacht de 2 bistrorijtuigen als partyrijtuigen aangevuld met wat Spiegelpaleizen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 31 jul 2018, 15:57
door bram2727
Davy schreef: 31 jul 2018, 14:58 Ik dacht de 2 bistrorijtuigen als partyrijtuigen aangevuld met wat Spiegelpaleizen.
Welke machiene ik dacht 27?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 aug 2018, 14:56
door BVG1988
bram2727 schreef: 31 jul 2018, 13:53 Kent er iemand de samensteling dit jaar van de party train?
De trein naar Werchter (EXT 18000) was HLE 1817 + 4x M4 + resto + disco + 3x M4 + HLE 1820

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 aug 2018, 19:35
door Papanero
Trein 2140 (Arlon-Brussel) vandaag: in plaats van 9 dubbeldekkers één MS96, dus drie rijtuigen, dus eigenlijk 1/6 van de normale capaciteit
Met de excuses van de treinbegeleider...

Verstuurd vanaf mijn WIM met Tapatalk


Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 aug 2018, 20:09
door Steve
Is MS96 niet sowieso de voorziene samenstelling tijdens de zomervakantie? Beluxtrains.net meldt alvast van wel ( http://www.beluxtrains.net/indexnl.php? ... /2018-2140 ). Wat niet wegneemt dat er twee stuks voorzien zijn en je dus nog steeds met een halvering van de wellicht al krappe capaciteit zit.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 aug 2018, 00:18
door Papanero
De treinbegeleider heeft zich in ieder geval bij vertrek uit Namur, uit Gembloux en uit Ottignies uitgebreid geëxcuseerd, en heeft telkens uitgelegd dat er eigenlijk 9 dubbeldekkers hoorden te zijn. Volgens mij zijn er in Gembloux zeker reizigers op het perron achter gebleven. In Namen weet ik niet, daar was ik te druk bezig om zelf een plekje te veroveren [emoji56]

Verstuurd vanaf mijn WIM met Tapatalk


Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 aug 2018, 09:14
door Steve
IC 407 net zien passeren met de beide locs 18 vooraan de trein, enkel de eerste in dienst. Gezien de +24 reeds bij vertrek in Kortrijk weigerde de voorste loc wellicht dienst en heeft men de achterste dan maar omgelopen.

Mag zo'n samenstelling (met het laatste M6-rijtuig dus met het achterwerk vrij in de wind) 200 km/h op L2 rijden of is de snelheud dan beperkt tot 160? Gezien de voorspelde ophaling van vertraging tussen Leuven en Luik denk ik niet dat ze 'm via L36 zullen omleiden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 aug 2018, 09:59
door 260689
Steve schreef: 14 aug 2018, 09:14 IC 407 net zien passeren met de beide locs 18 vooraan de trein, enkel de eerste in dienst. Gezien de +24 reeds bij vertrek in Kortrijk weigerde de voorste loc wellicht dienst en heeft men de achterste dan maar omgelopen.

Mag zo'n samenstelling (met het laatste M6-rijtuig dus met het achterwerk vrij in de wind) 200 km/h op L2 rijden of is de snelheud dan beperkt tot 160? Gezien de voorspelde ophaling van vertraging tussen Leuven en Luik denk ik niet dat ze 'm via L36 zullen omleiden.
Zal gebeurt zijn in de bundels. Kan zelfs zijn dat deze verwisseld is met de E405 of E406 om tijd te creëeren om de achterste loc te toeren. Normaal is er geen probleem om op L2 te rijden. Is al regelmatiger gebeurt.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 aug 2018, 11:32
door Steven
Er zijn geen beperkingen op snelheid omdat een bepaald type rijtuig achteraan hangt. Ongeacht lijn, materieel. Beperkend voor snelheid zijn ophanging, remvermogen, staat van het rijtuig, allemaal zuiver techenische eigenschappen die in het HLT vermeld staan.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 aug 2018, 12:37
door Terminus
IC2029 vandaag met 8M4 i.p.v. 9 M6 (vermoedelijk beurtregeling in de war door de aanrijding van gisteren in Duffel).
Ik meen de voorziene stam in Vilvoorde uitgeweken te hebben zien staan (had dus net een P-trein gedaan) i.p.v. ... een stam M4-rijtuigen

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 aug 2018, 19:47
door rvdborgt
Steve schreef: 14 aug 2018, 09:14 IC 407 net zien passeren met de beide locs 18 vooraan de trein, enkel de eerste in dienst. Gezien de +24 reeds bij vertrek in Kortrijk weigerde de voorste loc wellicht dienst en heeft men de achterste dan maar omgelopen.

Mag zo'n samenstelling (met het laatste M6-rijtuig dus met het achterwerk vrij in de wind) 200 km/h op L2 rijden of is de snelheud dan beperkt tot 160? Gezien de voorspelde ophaling van vertraging tussen Leuven en Luik denk ik niet dat ze 'm via L36 zullen omleiden.
Er rijden vaak genoeg treinen met maar 1 loc vooraan over lijn 2, uiteraard zonder snelheidsbeperking.
Heeft trouwens iemand enig idee waar de stuurstanden naar toe zijn van de stammen die op de 4xx rijden? Die treinen hebben nu bovendien onaangekondigd geen rolstoel- en fietsplaatsen.

Groetjes,
Rian

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 aug 2018, 19:55
door Eric0641
Vandaag hing een vernieuwde i6a aan de ic kortrijk welkenraath. Aankomst Luik 1930, trein was i11. I6 was afgesloten.