Pagina 224 van 373

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 10 dec 2019, 16:47
door Steve
Ongetwijfeld wel, maar die IC's waren nu niet meteen de bedoelde inzet (de P-treinen op de lijnen 50 en 60 wel), vandaar dat het erg verrassend was om ze daar aan te treffen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 dec 2019, 18:41
door ostbahnhof
Niet alledaags, een combinatie 5M4 en 2M6 + 27 te Berchem

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 dec 2019, 18:54
door jan_olieslagers
5M4 en 2M6 + 27
Decodeer ik dat correct als
5 rijtuigen M4
2 rijtuigen M6
1 loc HLE27
??

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 dec 2019, 19:07
door ostbahnhof
jan_olieslagers schreef: 13 dec 2019, 18:54
5M4 en 2M6 + 27
Decodeer ik dat correct als
5 rijtuigen M4
2 rijtuigen M6
1 loc HLE27
??
klopt 😀

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 dec 2019, 21:44
door dentheo
Kwam waarschijnlijk van Essen...reed daar deze middag.
Opvallend hoe laag die dubbeldekkers zijn, lijken maar een halve meter hoger dan de enkeldekkers.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 dec 2019, 21:54
door JHS2013
Het scheelt ook maar 80 cm ongeveer

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 18 dec 2019, 19:37
door Steve
Tijdens de staking morgen zullen twee P-treinen 12092 en 12094 rijden tussen Brussel-Zuid en Dendermonde, met haltes in alle stations behalve de drie kleintjes. Iemand een idee welke samenstelling die zullen hebben? De treinnummers doen denken aan de P's 8092 en 8094 die normaal rijden, maar hun ochtendlijke tegenhanger rijdt niet en dus zal het gebruikelijke materieel (M4 en I10) wellicht niet in Brussel aanwezig zijn.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 dec 2019, 07:44
door ThomasNMBS
Deze zal rijden met 2 typen 27 omkaderd en 9 M6 ;)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 dec 2019, 07:48
door Terminus
L2757 (Leuven-Sint-Niklaas) is onderweg met een MR75 i.p.v. 2 breaks.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 dec 2019, 08:58
door Steve
ThomasNMBS schreef: 19 dec 2019, 07:44 Deze zal rijden met 2 typen 27 omkaderd en 9 M6 ;)
Bedankt voor de info, zeer ongebruikelijke samenstelling op lijn 60...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 dec 2019, 09:19
door Paul
Terminus schreef: 19 dec 2019, 07:48 L2757 (Leuven-Sint-Niklaas) is onderweg met een MR75 i.p.v. 2 breaks.
L2758 idem.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 dec 2019, 10:02
door Freken
IC1830 rijdt op Antwerpen Centraal - Oostende met HLE18 + I10 + 10xI11 + I11 stuurrijtuig. Wordt in FGSP verspoord wegens te korte lengte van het perron.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 dec 2019, 10:25
door 260689
Freken schreef: 19 dec 2019, 10:02 IC1830 rijdt op Antwerpen Centraal - Oostende met HLE18 + I10 + 10xI11 + I11 stuurrijtuig. Wordt in FGSP verspoord wegens te korte lengte van het perron.
Is nog niet zo heel lang geleden. Maar met zo een lange stam zijn de laatste 3 rijtuigen afgesloten voor de reizigers.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 dec 2019, 10:43
door Freken
260689 schreef: 19 dec 2019, 10:25 Maar met zo een lange stam zijn de laatste 3 rijtuigen afgesloten voor de reizigers.
Inderdaad :wink:

Op de omloop Gent-Sint-Pieters - Leuven reed er vanmorgen ook ergens een treinpaar met 2 Breaks in plaats van Desiro.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 dec 2019, 10:45
door Steve
260689 schreef: 19 dec 2019, 10:25
Freken schreef: 19 dec 2019, 10:02 IC1830 rijdt op Antwerpen Centraal - Oostende met HLE18 + I10 + 10xI11 + I11 stuurrijtuig. Wordt in FGSP verspoord wegens te korte lengte van het perron.
Is nog niet zo heel lang geleden. Maar met zo een lange stam zijn de laatste 3 rijtuigen afgesloten voor de reizigers.
Gaat volgens mij toch al terug tot 2013-2014, toen de overtollige I11 een tijdlang ingezet werd naar Antwerpen op het moment dat er een paar M6-stammen in omloop kwamen op Oostende - Eupen. Met de nieuwe dienstregeling zijn die allemaal verhuisd naar de nieuwe IC Kortrijk - Welkenraedt en was het ook alweer gedaan met de I11 naar Antwerpen. Nog langer geleden (meer dan 10 jaar) was het wel dagelijkse kort, toen was het nog in combinatie met een HLE 13.