Pagina 225 van 373

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 dec 2019, 14:43
door sander855
IC 3435 (Turnhout - Binche) rijdt vandaag met Klassiekje + MS 75 (rood, rijrichting rechts volledig proper!) + Klassiekje. Nummers van de treinstellen heb ik niet kunnen zien.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 dec 2019, 14:58
door 260689
Steve schreef: 19 dec 2019, 10:45
260689 schreef: 19 dec 2019, 10:25
Freken schreef: 19 dec 2019, 10:02 IC1830 rijdt op Antwerpen Centraal - Oostende met HLE18 + I10 + 10xI11 + I11 stuurrijtuig. Wordt in FGSP verspoord wegens te korte lengte van het perron.
Is nog niet zo heel lang geleden. Maar met zo een lange stam zijn de laatste 3 rijtuigen afgesloten voor de reizigers.
Gaat volgens mij toch al terug tot 2013-2014, toen de overtollige I11 een tijdlang ingezet werd naar Antwerpen op het moment dat er een paar M6-stammen in omloop kwamen op Oostende - Eupen. Met de nieuwe dienstregeling zijn die allemaal verhuisd naar de nieuwe IC Kortrijk - Welkenraedt en was het ook alweer gedaan met de I11 naar Antwerpen. Nog langer geleden (meer dan 10 jaar) was het wel dagelijkse kort, toen was het nog in combinatie met een HLE 13.
27 juli 2019 bij de laatste minimale dienstverlening. Dus j
Het is bijna maar een half jaar geleden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 dec 2019, 17:21
door Wout912
IC 1837 Antwerpen-Oostende is vandaag onderweg met een HLE27/21 met 9 M4-rijtuigen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 dec 2019, 09:35
door rdv
Hoe komt het dat er zoveel ongewone samenstellingen onderweg zijn op een stakingsdag?
Het lijkt wel of men speciaal stammen is gaan samenstellen, maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk?

Is dat omdat de gewone treinen te laat aankomen in de depots (lees: kort voor start van de staking, of na de start van de staking), en dat ze dus niet klaargemaakt zijn voor de volgende inzet?
Het lijkt dat veel stammen van P-treinen afkomstig zijn, deze komen vroeger binnen in de depots en kunnen dus klaargemaakt worden voor de staking start. Is dat de uitleg?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 dec 2019, 10:27
door Steve
Speciaal samengestelde stammen heb ik nog niets over gelezen. De I11'en op Antwerpen - Oostende waren gewoon afkomstig van de Eupen - Oostende, de 27+M6+27 op Brussel - Dendermonde wordt normaal ingezet tussen de luchthaven en Doornik/Bergen of Charleroi-Essen en ook de MS75 vanuit Sint-Niklaas of MS80 vanuit Gent zijn daar sowieso aanwezig voor (andere) diensten.

De verklaring is inderdaad een combinatie van alle elementen die je vermeldt... welk materieel hebben we staan, welk materieel kent het personeel (bestuurders en begeleiders) die beschikbaar zijn, kunnen we het materieel zo inzetten dat het de volgende dag op de juiste plaats staat voor de normale dienstregeling, enzovoort.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 dec 2019, 23:02
door Lukas
Hoi,

Vanavond zag ik omstreeks 18u40 in Brussel Noord een trio AM 96ers met als bestemming Antwerpen Centraal. De stellen hadden de volgende nummers: 515,506 en 501.

Lukas

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 26 dec 2019, 21:53
door Ducktape
Lukas schreef: 24 dec 2019, 23:02 Hoi,

Vanavond zag ik omstreeks 18u40 in Brussel Noord een trio AM 96ers met als bestemming Antwerpen Centraal. De stellen hadden de volgende nummers: 515,506 en 501.

Lukas
Ter vervanging van een ram M5'en die was uitgevallen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 31 dec 2019, 19:42
door ostbahnhof
Vanavond een paar EXT‘s naar Noorderkempen wegens Sylvester dienstregeling NS.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2020, 10:35
door 260689
Het is enorm lang geleden. Maar vandaag is het nogmaals eens bewezen. De E507 heeft vandaag gereden met 2x2 am62/66!!! Wel is waar beperkt tot Luik en via de L36 ipv L2.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2020, 10:40
door Steve
Die zal ook wel eivol gezeten hebben... ik wist trouwens niet dat er in Oostende klassiekjes stonden, of zijn ze die elders gaan halen?

Ik denk dat het na Luik wel gedaan is met de pret, want de 534 (wat in principe de terugrit is van die trein) wordt op tijd aangekondigd vanaf Eupen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2020, 10:51
door 260689
Steve schreef: 16 jan 2020, 10:40 Die zal ook wel eivol gezeten hebben... ik wist trouwens niet dat er in Oostende klassiekjes stonden, of zijn ze die elders gaan halen?

Ik denk dat het na Luik wel gedaan is met de pret, want de 534 (wat in principe de terugrit is van die trein) wordt op tijd aangekondigd vanaf Eupen.
Er rijd een navette. H: E17200/T: E172xx Luik - Eupen - Luik

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2020, 10:56
door Steve
260689 schreef: 16 jan 2020, 10:51
Steve schreef: 16 jan 2020, 10:40 Die zal ook wel eivol gezeten hebben... ik wist trouwens niet dat er in Oostende klassiekjes stonden, of zijn ze die elders gaan halen?

Ik denk dat het na Luik wel gedaan is met de pret, want de 534 (wat in principe de terugrit is van die trein) wordt op tijd aangekondigd vanaf Eupen.
Er rijd een navette. H: E17200/T: E172xx Luik - Eupen - Luik
En zouden die klassiekjes daarna toch weer terugrijden naar Oostende vanaf Luik? In de app en planner vind je die trein 17200 wel terug, maar daarna lijkt het er allemaal business as usual met de 534 die zonder enig bericht wordt aangekondigd vanaf Eupen. Was die 17200 niet gewoon een normale I11-samenstelling die dan vanaf Eupen terugkeert als 534?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2020, 11:13
door 260689
Steve schreef: 16 jan 2020, 10:56
260689 schreef: 16 jan 2020, 10:51
Steve schreef: 16 jan 2020, 10:40 Die zal ook wel eivol gezeten hebben... ik wist trouwens niet dat er in Oostende klassiekjes stonden, of zijn ze die elders gaan halen?

Ik denk dat het na Luik wel gedaan is met de pret, want de 534 (wat in principe de terugrit is van die trein) wordt op tijd aangekondigd vanaf Eupen.
Er rijd een navette. H: E17200/T: E172xx Luik - Eupen - Luik
En zouden die klassiekjes daarna toch weer terugrijden naar Oostende vanaf Luik? In de app en planner vind je die trein 17200 wel terug, maar daarna lijkt het er allemaal business as usual met de 534 die zonder enig bericht wordt aangekondigd vanaf Eupen. Was die 17200 niet gewoon een normale I11-samenstelling die dan vanaf Eupen terugkeert als 534?
Trein zal terugkeren naar Luik als E17300
E534 zal terug met dezelfde klassiekjes naar Oostende rijden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2020, 12:05
door Spoor Z
260689 schreef: 16 jan 2020, 10:35 Het is enorm lang geleden. Maar vandaag is het nogmaals eens bewezen. De E507 heeft vandaag gereden met 2x2 am62/66!!! Wel is waar beperkt tot Luik en via de L36 ipv L2.
Kent iemand de reden hiervoor?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2020, 14:06
door Davy
IC534 rijdt met I11.
260689 schreef:
Steve schreef: 16 jan 2020, 10:56
260689 schreef: 16 jan 2020, 10:51 Er rijd een navette. H: E17200/T: E172xx Luik - Eupen - Luik
En zouden die klassiekjes daarna toch weer terugrijden naar Oostende vanaf Luik? In de app en planner vind je die trein 17200 wel terug, maar daarna lijkt het er allemaal business as usual met de 534 die zonder enig bericht wordt aangekondigd vanaf Eupen. Was die 17200 niet gewoon een normale I11-samenstelling die dan vanaf Eupen terugkeert als 534?
Trein zal terugkeren naar Luik als E17300
E534 zal terug met dezelfde klassiekjes naar Oostende rijden.