Re: Testritten M6 op de lijn 2
Geplaatst: 10 jun 2016, 22:13
De eerste zijn er al mee uitgerust, mensen van Oostende hebben de eerste er al mee gedaan. Hoe snel men de andere zijn update geeft weet ik niet.
*knip*AlexNL schreef:Als ik - als Nederlander - hoor en zie wat voor een moeite jullie erin stoppen om met een dubbeldekker met 200 over HSL2 te rijden kan ik alleen maar jaloers zijn.
Zoals ik eerder schreef in dit topic: het probleem zat in de ophanging, die op punt gesteld moest worden. De scholdempers werden vervangen.dentheo schreef:Enig idee wat er allemaal "getuned" is aan de draaistellen ?
Als je M6 op Oostende-eupen wil, moeten er I11 op Kortrijk-Welkenraedt. Om de nodige capaciteit te bekomen met I11, voor die verbinding, moet je de trein 12 rijtuigen meegeven. De weinige perrons in Gent-Sint-Pieters die een dergelijke lange trein kunnen ontvangen, zijn niet bereikbaar vanaf L.75 Kortrijk-Gent.trainlovertje schreef:Dan lijkt het me logisch dat ze binnekort weer mogelijks Oostende-Eupen gaan rijden. Of is er een andere reden waarom ze niet meer op die verbinding rijden?Steve schreef:En de hamvraag: rijden ze ook daadwerkelijk weer 200 km/h?
Niet dat het allemaal nog zo veel uitmaakt want zoveel M6'en rijden er nu ook niet meer sinds ze weggehaald zijn van de Eupen - Oostende. Als ik goed tel, gaat het nog maar over een 8-tal doorkomsten per richting per dag, en helemaal niets 's avonds in het weekend omdat de Welkenraedt - Kortrijk dan niet rijdt. Veel gedoe voor weinig dus en ook nogal zuur voor de vele reizigers op de Eupen - Oostende, waar de I11'en vaak opnieuw overvol zitten (zeker ook tijdens het weekend wanneer er weinig alternatieven zijn).
Naar mijn ervaring is de IC 01 steeds drukker bezet, en M6 kan hogere capaciteiten bieden.overweg13 schreef:Daar ben ik het volmondig mee eens. Wat zou trouwens de zin zijn van een omwisseling. Een bestaand (?) probleem verschuiven?
Op Gent-Brussel-Luik kan je eventueel discussiëren over het verschil in capaciteitsnoodzaak tussen Oostende-Eupen en Kortrijk-Welkenraedt, maar bij mooi weer vormen de I11 richting kust een reëel probleem.trainlovertje schreef:Naar mijn ervaring is de IC 01 steeds drukker bezet, en M6 kan hogere capaciteiten bieden.overweg13 schreef:Daar ben ik het volmondig mee eens. Wat zou trouwens de zin zijn van een omwisseling. Een bestaand (?) probleem verschuiven?
Bij mooi weer vormen álle samenstellingen een probleem. Het komt er dan op aan de reizigers (vanaf Leuven) naar minder bezette treinen af te leiden. Zelfs dan is die onophoudelijke stroom naar de kust niet te stoppen.nahoj schreef: Op Gent-Brussel-Luik kan je eventueel discussiëren over het verschil in capaciteitsnoodzaak tussen Oostende-Eupen en Kortrijk-Welkenraedt, maar bij mooi weer vormen de I11 richting kust een reëel probleem.
Klopt E408 komt van FSD via LK naar GWK. Overdag doe die 1 a 2 H/T GWK - LK en gaan op het einde van de dag keert die terug onder E440 GWK - LK - FSD.trainlovertje schreef:Ik heb nu toch al een aantal keer I11 stammen op de Kortrijk - Welkenraedt verbinding zien rijden, weliswaar met slechts 10 ipv 12 rijtuigen. M6 op Eupen - Oostende ben ik nog niet tegengekomen.