Inderdaad, daarom lijkt het mij ook heel vreemd dat ze al euforisch doen bij bombardierStijn91 schreef:Als er nog een lastenboek moet opgemaakt worden dan kan dat toch nog meer dan een half jaar duren vooraleer dat bekend is?
Nieuwe motorstellen / M7
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Dat gaat dus niet gebeuren. Als ik zie hoe Bombardier de laatste tijd tewerk gegaan is met haar vestigingen, dan wordt er maar enkel geïnvesteerd als men er "return on investment" ziet. Ga jij investeren in een vestiging die zuiver afhangt van lokale productie, en dan nog eens van order tot order moet leven ? Buiten de M6, de onderaanneming van de Desiro's en nog wat T3000/T4000 van de MIVB heeft men daar niets noemenswaardig geproduceerd. En is het dus geen strategische vestiging meer voor BBD, in tegenstelling tot Siegen (ALLE draaistellen voor de Europese vestigingen worden hier geproduceerd), Henningsdorf (Talent 2, ET430, Twindexx Vario), Görlitz (ALLE dubbeldekrijtuigen voor Duitsland + de order uit Israël) en Kassel (ALLE Traxx'en buiten de DC). In Frankrijk heeft Crespin nog redelijk werk met weer een nieuwe schijf Franciliens (Z50000) en de Regio2N.bobke schreef:Bombardier is momenteel aan het kijken om hun vestiging in brugge uit te breiden, ze zouden een of ander oude loods willen afbreken en opnieuw bouwen om te kunnen voldoen aan de grote capaciteit die deze order vraagt.
Italië zit ook in de gevarenzone nu bijna alle E464 afgeleverd zijn, en er geen al te grote nood meer is aan Traxx DC (Vectron DC is namelijk ook succesvol in Italië). Kan een beetje opgevangen worden door zoveel mogelijk van de productie van de ETR400 (Zefiro) over te hevelen naar Vado Ligure, en nog wat prulletjes achter te laten voor AnsaldoHaag.
Misschien heeft Brugge nog toekomst als men bv. alle moderniseringsprogramma's naar daar uitbesteed (met M5 is dat zelfs enorm geslaagd geweest !), dan gaat het tenminste vooruit en kan Mechelen zich opnieuw voor 100% op zijn kerntaak focussen, namelijk zwaar onderhoud & grote revisies.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Zou het niet kunnen dat mijn aast op de nieuwe Kusttram bestelling van De Lijn? Het is toch ook waarschijnlijk dat dit Flexity 2 materiaal van Bombardier wordt?
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Als Bombardier de orders voor de dubbeldekkers van NMBS en van NS kan binnenhalen denk ik zelfs dat Brugge kortweg nodig is.
NMBS en NS zoeken beide vergelijkbaar materiaal:
- Dubbeldekstellen
- 200 km/h
- Bewezen techniek
Er is erg weinig concurrentie dus Bombardier kan er een project van maken voor Brugge om voor beide landen te produceren.
NMBS en NS zoeken beide vergelijkbaar materiaal:
- Dubbeldekstellen
- 200 km/h
- Bewezen techniek
Er is erg weinig concurrentie dus Bombardier kan er een project van maken voor Brugge om voor beide landen te produceren.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Tegen dan rijdt de Twindexx van de SBB al rond en kan die onder de noemer "bewezen techniek" worden geplaatst. En die gaat in Görlitz (ruwbouw wagenkast) en Villeneuve (assemblage) worden gebouwd.wbrm schreef:Als Bombardier de orders voor de dubbeldekkers van NMBS en van NS kan binnenhalen denk ik zelfs dat Brugge kortweg nodig is.
NMBS en NS zoeken beide vergelijkbaar materiaal:
- Dubbeldekstellen
- 200 km/h
- Bewezen techniek
Er is erg weinig concurrentie dus Bombardier kan er een project van maken voor Brugge om voor beide landen te produceren.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Er is nog geen bestelling geplaatst. Men zit nog maar in de fase van de selectie van kandidaten. Niets is dus zeker.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Veel selectie is er natuurlijk niet meer aan met maar één resterende kandidaatnahoj schreef:Er is nog geen bestelling geplaatst. Men zit nog maar in de fase van de selectie van kandidaten. Niets is dus zeker.
De vraag is nu eerder: go of no go ?
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik had verwacht dat Bombardier groots ging uitpakken met deze bestelling op Innotrans, maar sowiso was het maar héél flauwtjes qua bestellingen op de beurs.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Zolang er niets getekend is kan Bombardier niet uitpakken hemsts.be schreef:Ik had verwacht dat Bombardier groots ging uitpakken met deze bestelling op Innotrans, maar sowiso was het maar héél flauwtjes qua bestellingen op de beurs.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Overigens is de in aanbouw zijnde regering van plan het hele investeringsprogramma van de spoorwegen van de volgende 10 jaar te herbekijken, dus 't is maar de vraag wat er straks nog gaat overblijven van de nieuwe bestelling...
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Met de huidige ideologie: niksEimai schreef:Overigens is de in aanbouw zijnde regering van plan het hele investeringsprogramma van de spoorwegen van de volgende 10 jaar te herbekijken, dus 't is maar de vraag wat er straks nog gaat overblijven van de nieuwe bestelling...
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Dat hangt er maar vanaf, zelfs onder de grauwe jaren onder Decroo werden er toch maar -spartaanse- nieuwe treinen aangekocht, de breaks, sprinters en M5. Op een bepaald moment moet je gewoon door de zure appel heenbijten, en ouder materieel vervangen... Wel zouden wel eens een paar dingetjes die het reizen met de trein zo aangenaam maken, wel eens kunnen 'versoberen'...
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 03 aug 2011, 14:00
- Locatie: Bruxelles
Re: Nieuwe motorstellen / M7
En quid met deze gepland bestelling? De "te komen besparingen" hebben alles in de koelkast gezet?