Charleroi Essen....IC
Re: Charleroi Essen....IC
Ik denk ook niet dat bewust de IC vertraagd wordt. Maar op L25 zit alles wel dicht op elkaar geplakt en er zijn weinig mogelijkheden om een IR ofzo trein in te halen (Vilvoorde of Mechelen).
De IC naar Essen zal nu ook wel meer reizigers vervoeren sinds het verdwijnen van de benelux, en die moeten allemaal in- en uitstappen en dat duurt ook even, waardoor een vertraging misschien makkelijker ontstaat en moeilijker weg te werken is.
De IC naar Essen zal nu ook wel meer reizigers vervoeren sinds het verdwijnen van de benelux, en die moeten allemaal in- en uitstappen en dat duurt ook even, waardoor een vertraging misschien makkelijker ontstaat en moeilijker weg te werken is.
Re: Charleroi Essen....IC
Nee want alles wat op L12 rijdt, is hier heilig en alles zou bij de NMBS in het teken van L12 moeten staan....dekooiker schreef:Waarom die Landen-Antwerpen voorrang krijgt is eenvoudig: die rijdt in principe (richting Landen) eerst, richting Antwerpen volgt die op de Essen.
Heeft die laatste 10 minuten vertraging dan zal de Landen voormogen, immers, het zou dom zijn om twéé treinen vertraging te laten oplopen.
Re: Charleroi Essen....IC
Noem dan eens een andere lijn waar de vertragingen zo systematisch zijn als op lijn 12.Jeroen schreef:Nee want alles wat op L12 rijdt, is hier heilig en alles zou bij de NMBS in het teken van L12 moeten staan....dekooiker schreef:Waarom die Landen-Antwerpen voorrang krijgt is eenvoudig: die rijdt in principe (richting Landen) eerst, richting Antwerpen volgt die op de Essen.
Heeft die laatste 10 minuten vertraging dan zal de Landen voormogen, immers, het zou dom zijn om twéé treinen vertraging te laten oplopen.
Gisteren weeral heel de dag met vertragingen tot 24 minuten in Antwerpen.
Dat is geen recent probleem maar duurt nu al jaren.
Of ga je nu weer zeggen dat men dan maar niet ten noorden van Antwerpen moet gaan wonen als men de trein wil nemen ?
Re: Charleroi Essen....IC
Heel simpel. L161/L162. Steekt L12 met vlag en wimpel voorbij. En er zijn nog andere lijnen die evengoed problemen hebben. Trouwens de problemen van L12 ontstaan meestal op L25/27 dus ook daar kennen ze die problemen.
Re: Charleroi Essen....IC
... of dat alles in een steenworp rond Antwerpen eens mag inzien dat er ook in de rest van de wereld problemen zijnAdler schreef:Of ga je nu weer zeggen dat men dan maar niet ten noorden van Antwerpen moet gaan wonen als men de trein wil nemen ?
Re: Charleroi Essen....IC
Ik had geen ander antwoord van jou verwacht.Jeroen schreef:... of dat alles in een steenworp rond Antwerpen eens mag inzien dat er ook in de rest van de wereld problemen zijnAdler schreef:Of ga je nu weer zeggen dat men dan maar niet ten noorden van Antwerpen moet gaan wonen als men de trein wil nemen ?
Dus je moet zomaar aanvaarden dat de stiptheid op een bepaalde lijn elke dag minder dan 50% is.
En wat doet de NMBS eraan ? Niets.
Van al die plannen waar men dat consultancybureau miljoenen heeft voor betaald hoor je ook weeral niets meer.
Men ging stiptheidsmanagers aanstellen, hoor je daar nog iets van ?
Die miljoenen euro's belastingsgeld zijn ook weer weggegooid.
En dan mag je niets zeggen.
Re: Charleroi Essen....IC
50 % is wat overdreven.
Volgens de statistieken is inderdaad L161 de minst stipte lijn van het land met tijdens de spits maar 70 % van de treinen op tijd.
Volgens de statistieken is inderdaad L161 de minst stipte lijn van het land met tijdens de spits maar 70 % van de treinen op tijd.
Re: Charleroi Essen....IC
Eergisteren: van de 18 IC's naar Essen: 1 afgeschaft en 7 met vertraging waarvan 3 met meer dan 20 minuten.Kristofke schreef:50 % is wat overdreven.
Volgens de statistieken is inderdaad L161 de minst stipte lijn van het land met tijdens de spits maar 70 % van de treinen op tijd.
Gisteren: van de 18 IC's naar Essen: 8 met vertraging waarvan 3 met meer dan 20 minuten.
(Vertragingen bij vertrek in Antwerpen).
Ik zal er dus niet ver naast zitten.
Re: Charleroi Essen....IC
Statistieken worden zoals u zelf weet op meer dan twee dagen of een week of maanden bekeken. Bovendien worden ze niet enkel per reeks maar ook per lijn bekeken (en dus moet je de stipte boemel die wel op tijd rijdt meerekenen).
Er zullen al wel enkele rode lichten aan het knipperen zijn op sommige bureau's, en elke vertraging wordt onderzocht, en voor systematische vertragingen en plotse stijgingen wordt wel degelijk een oplossing gezocht, maar dat is allemaal niet zo simpel als het lijkt.
Er zullen al wel enkele rode lichten aan het knipperen zijn op sommige bureau's, en elke vertraging wordt onderzocht, en voor systematische vertragingen en plotse stijgingen wordt wel degelijk een oplossing gezocht, maar dat is allemaal niet zo simpel als het lijkt.
Re: Charleroi Essen....IC
Ach kleine oorzaken kunnen ook kleine oplossingen hebben;..
Nu praktisch, na een dienstregelingswijziging zullen er altijd correcties zijn.
Probeert men eerst enkele dagen zonder iets te doen ? Om de organisatie zich te laten instellen ?
Hoe lang duurt in praktijk zo'n "onrust"
Ik zou schatten dat na een week of drie de zaak toch moet "lopen".
Is zoiets te meten aan het aantallen interne dienstmededelingen dat dan wegzakt ?
Nu praktisch, na een dienstregelingswijziging zullen er altijd correcties zijn.
Probeert men eerst enkele dagen zonder iets te doen ? Om de organisatie zich te laten instellen ?
Hoe lang duurt in praktijk zo'n "onrust"
Ik zou schatten dat na een week of drie de zaak toch moet "lopen".
Is zoiets te meten aan het aantallen interne dienstmededelingen dat dan wegzakt ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Charleroi Essen....IC
De IC naar Essen wordt echt niet "bewust vertraagd" hoor. Het is gewoon een feit dat bij vertraging aan één of meerdere treinen op de lijn 25 alles zowat in de soep draait. Vooral omdat er altijd treinen "in de weg" rijden die nog stops hebben te Buda, Mechelen-Nekkerspoel of Mortsel-Oude-God en die de IC treinen op ontblokking hierdoor sterk vertragen. Je kan die natuurlijk aan de kant zwieren, maar dan lopen ze al snel ook veel vertraging op (soms zelfs zoveel dat ze beperkt moeten worden tot Antwerpen-Berchem). En als je er dan al één uitwijkt te Vilvoorde of Mechelen en ze vertrekken daarna terug, dan rijden ze al snel weer in de weg van de volgende IC, Fyra, Thalys,.. . Ook versporen naar de lijn 27 is moeilijk omdat deze meestal al volgepropt zit met L-treinen, de treinen tussen Halle en Mechelen en met goederentreinen. En een trein die stopt in Buda of in Mortsel-Oude-God kan je al helemaal niet op de lijn 27 zetten. Het is dus niet zo eenvoudig als het lijkt en de treindienst valt al snel als een kaartenhuisje in elkaar bij een vertraging. Een oplossing zou al zijn om op de lijn 25 tussen Brussel-Noord en Antwerpen-Berchem geen stilstanden meer toe te staan behalve in Mechelen (misschien Vilvoorde?) en al de rest op de lijn 27 te laten rijden.
Re: Charleroi Essen....IC
Het is toch anders dan u het doet lijken.Adler schreef: Dus je moet zomaar aanvaarden dat de stiptheid op een bepaalde lijn elke dag minder dan 50% is.
En wat doet de NMBS eraan ? Niets.
Van al die plannen waar men dat consultancybureau miljoenen heeft voor betaald hoor je ook weeral niets meer.
Men ging stiptheidsmanagers aanstellen, hoor je daar nog iets van ?
Die miljoenen euro's belastingsgeld zijn ook weer weggegooid.
En dan mag je niets zeggen.
De vertragingen worden wel degelijk bekeken en er is zowaar een stiptheidsbureau wiens taak het is bijsturing te geven.
Vanuit de Bureau Beweging worden de eerste dagen van een nieuwe dienstregeling van kortbij gevolgd.
Voorbeeld: de IR Brussel-Antwerpen rijdt nu niet meer langs lijn 27 maar langs 25 waardoor vertraging sneller ingelopen wordt.
Wat Jim aanhaalt is gewoon de waarheid.
De enigen die zich er dagdagelijks een goed beeld van kunnen vormen zijn de mensen op TC en op de seinhuizen; zij mogen het proberen op te lossen op het ogenblik dat de vertraging zich voordoet en de rest hindert.
Dé oplossing zou heel eenvoudig het schrappen van treinen zijn.
Is dat dan beter of doen we nog een poging om het recht te trekken?
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Charleroi Essen....IC
Een heel goede oplossing voor het stiptheidsprobleem is ook een hele simpele: laat alle IC treinen stoppen in Vilvoorde, Mechelen, Nekkerspoel en Mortsel-Oude-God. Dan rijden ze allemaal mooi in blok en lopen vertragingen niet meer op.Adler schreef: Dus je moet zomaar aanvaarden dat de stiptheid op een bepaalde lijn elke dag minder dan 50% is.
En wat doet de NMBS eraan ? Niets.
Van al die plannen waar men dat consultancybureau miljoenen heeft voor betaald hoor je ook weeral niets meer.
Men ging stiptheidsmanagers aanstellen, hoor je daar nog iets van ?
Die miljoenen euro's belastingsgeld zijn ook weer weggegooid.
En dan mag je niets zeggen.
Is dat dan naar uw zin?
Re: Charleroi Essen....IC
Ik had geen ander antwoord van jou verwacht.Adler schreef:
... of dat alles in een steenworp rond Antwerpen eens mag inzien dat er ook in de rest van de wereld problemen zijn
Dus je moet zomaar aanvaarden dat de stiptheid op een bepaalde lijn elke dag minder dan 50% is.
En wat doet de NMBS eraan ? Niets.
Van al die plannen waar men dat consultancybureau miljoenen heeft voor betaald hoor je ook weeral niets meer.
Men ging stiptheidsmanagers aanstellen, hoor je daar nog iets van ?
Die miljoenen euro's belastingsgeld zijn ook weer weggegooid.
En dan mag je niets zeggen.[/quote]
Je mag gerust iets zeggen maar het eeuwige geklaag alsof L12 de enige lijn is met een probleem en de problemen van een andere niet willen zien/herkennen is wel echt een brug te ver vind je zelf niet? L12 heeft een probleem, maar vele andere lijnen ook, dat aanpakken is noodzakelijk maar niet van vandaag op morgen op te lossen. Door enkel de stiptheid van de IC's te bespreken geef je een totaal vertekend beeld want er rijden daar nog stoptreinen ook.
Re: Charleroi Essen....IC
Ik stel enkel maar vast dat al die miljoenen die men heeft uitgegeven aan dat consultancybureau om de stiptheid te verbeteren niets hebben opgebracht, integendeel de stiptheid is nog verslechterd.dekooiker schreef:Het is toch anders dan u het doet lijken.Adler schreef: Dus je moet zomaar aanvaarden dat de stiptheid op een bepaalde lijn elke dag minder dan 50% is.
En wat doet de NMBS eraan ? Niets.
Van al die plannen waar men dat consultancybureau miljoenen heeft voor betaald hoor je ook weeral niets meer.
Men ging stiptheidsmanagers aanstellen, hoor je daar nog iets van ?
Die miljoenen euro's belastingsgeld zijn ook weer weggegooid.
En dan mag je niets zeggen.
De vertragingen worden wel degelijk bekeken en er is zowaar een stiptheidsbureau wiens taak het is bijsturing te geven.
Vanuit de Bureau Beweging worden de eerste dagen van een nieuwe dienstregeling van kortbij gevolgd.
Voorbeeld: de IR Brussel-Antwerpen rijdt nu niet meer langs lijn 27 maar langs 25 waardoor vertraging sneller ingelopen wordt.
Wat Jim aanhaalt is gewoon de waarheid.
De enigen die zich er dagdagelijks een goed beeld van kunnen vormen zijn de mensen op TC en op de seinhuizen; zij mogen het proberen op te lossen op het ogenblik dat de vertraging zich voordoet en de rest hindert.
Dé oplossing zou heel eenvoudig het schrappen van treinen zijn.
Is dat dan beter of doen we nog een poging om het recht te trekken?
En van al die maatregelen die men heeft beloofd, zoals stiptheidsmanagers is niets in huis gekomen.
Waarvoor heeft dan al dat geld gediend?