Pagina 4 van 145

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2008, 20:37
door Joris
Hallo,
b-loc schreef:vandaag gezien
cityrail+gerestaureerd klassiekertje
in lokeren
maar hoe veel cityrails zijn er egenlijk
Op welke dienst?
P Dendermonde-Lokeren?
Groeten,
Joris De Mol

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2008, 20:38
door Joris
Hallo,
Fles schreef:
Bartjedj schreef:Dan nog wel een 1xx :shock:
Is dat zo zeldzaam dan? :?: Hier struikelde ik gisteren onder meer over :)
Zeldzaam zijn ze gelukkig nog niet, maar ze zijn wel de oudste, en net dan die stellen op een belangrijke IC inzetten...
Het was in elk geval wel een schitterend zicht.
Groeten,
Joris De Mol

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2008, 21:23
door b-loc
Joris schreef:Hallo,
b-loc schreef:vandaag gezien
cityrail+gerestaureerd klassiekertje
in lokeren
maar hoe veel cityrails zijn er egenlijk
Op welke dienst?
P Dendermonde-Lokeren?
Groeten,
Joris De Mol
ja op P Dendermonde-Lokeren
elke morgen van ? tot 8:02
meestal twee bordeaux kleurige klassiekertjes op spoor A in Lokeren maar vandaag was het een cityrail :D
en om +-8:10 zag ik vandaag door de schoolpoort ook een klassiekertje het station van lokeren binnenrijden(normaal duikbril)
en om 16:20 en 16:25 kun je er ook klassiekertjes bewonderen
das al van klassiekertjes in lokeren :(

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2008, 21:32
door Bartjedj
Vandaag werd een IC Oostende-Kortrijk uitgevoerd met een 100 en een 200.

BDJ

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2008, 22:05
door Fles
Klassiekjes zijn überhaupt nooit bedoeld als IC-materieel lijkt me. Om eerlijk te zijn vind ik ook een Break eerder stop- dan sneltreinmat. En in de IC's zouden dan alleen deense neuzen moeten rijden, en die trek-duwstammen met 1300-locs.

Maar op de kleinere lijntjes zijn de klassiekjes prima hoor :)

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2008, 22:24
door Terminus
Dietrich schreef:Ik zie alle dagen nog klassiekjes uit die reeks dus zo bijzonder is dat niet.
Hoi,

De reden waarom ik dit topic heb opgestart, is omdat er ondertussen al een paar klassiekjes zijn afgesteld wegens "pensioengerechtige leeftijd" (dus niet omdat ze b.v. betrokken waren bij een ongeval). Het gaat om 167,192,194,200,242,264,266. Omdat de komende jaren de andere klassiekjes van deze reeksen ook langzaam zullen verdwijnen, leek het me boeiend daar een topic aan te wijten.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2008, 22:27
door Joris
Hallo,
b-loc schreef:
Joris schreef:Hallo,
b-loc schreef:vandaag gezien
cityrail+gerestaureerd klassiekertje
in lokeren
maar hoe veel cityrails zijn er egenlijk
Op welke dienst?
P Dendermonde-Lokeren?
Groeten,
Joris De Mol
ja op P Dendermonde-Lokeren
elke morgen van ? tot 8:02
meestal twee bordeaux kleurige klassiekertjes op spoor A in Lokeren maar vandaag was het een cityrail :D
en om +-8:10 zag ik vandaag door de schoolpoort ook een klassiekertje het station van lokeren binnenrijden(normaal duikbril)
en om 16:20 en 16:25 kun je er ook klassiekertjes bewonderen
das al van klassiekertjes in lokeren :(
Een heel aantal klassiekjes zijn met de nieuwe dienstregeling inderdaad uit Lokeren verdreven...
Afbeelding
Dit was de laatste P trein van 17.30u naar Gent, in Lokeren.
Ik ga dat eens in de gatenhouden, als er hier een CityRail rijdt, moet die op foto.
Groeten,
Joris De Mol

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2008, 22:28
door Bartjedj
In Saint-Ghislain heb ik deze week een 100 en een 200 gezien, met als datum van laatste revisie 1972.
Dat is dus pas "oprijden" :wink:

BDJ

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 26 feb 2008, 17:22
door treinbruno
Een heel aantal klassiekjes zijn met de nieuwe dienstregeling inderdaad uit Lokeren verdreven...

Dit was de laatste P trein van 17.30u naar Gent, in Lokeren.
Ik ga dat eens in de gatenhouden, als er hier een CityRail rijdt, moet die op foto.
Groeten,
Joris De Mol
eergisteren zag ik als ik naar school reed op de brug van "spoele" ook een gemoderniseerd en het CR klassiekje rijden...
:arrow: het was de P trein die om 08:04 in Lokeren naar Dendermonde vertrekt
maar vanmorgend waren het er weer 2 rode 8)

soms rijdt er ook een rood en een gemoderniseerd gekoppeld.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 26 feb 2008, 17:24
door Joris
Hallo,
treinbruno schreef:eergisteren zag ik als ik naar school reed op de brug van "spoele" een gemoderniseerd en het CR klassiekje rijden...
:arrow: het was de P trein die om 08:04 in Lokeren naar Dendermonde vertrekt
maar vanmorgend waren het er weer 2 rode 8)

soms rijdt er ook een rood en een gemoderniseerd gekoppeld.
Voor die P-treinen speelt het tijdstip niet zo'n grote rol, want, die pendelen toch heen en weer...
Normaalgezien is het 's morgens 2 stellen, en 's avonds 1 stel.
Groeten,
Joris De Mol

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 26 feb 2008, 21:54
door b-loc
Joris schreef:Hallo,
Een heel aantal klassiekjes zijn met de nieuwe dienstregeling inderdaad uit Lokeren verdreven...
Afbeelding
Dit was de laatste P trein van 17.30u naar Gent, in Lokeren.
Ik ga dat eens in de gatenhouden, als er hier een CityRail rijdt, moet die op foto.
Groeten,
Joris De Mol
mooie foto
een cityrail al twee keer in lokeren gezien dus je moet toeval hebben
maar in de plaats zie je nu bijna altijd op spoor 3 een varkensneus staan en lelijk dan die zijn :D
de klassiekertjes zijn toch veel mooier :D

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 mar 2008, 11:58
door Duikbril AM86
Afbeelding
Bron foto's: http://www.belrail.be


Weet der iemand wanneer nu eindelijk die displays eens gaan werken in die vernieuwde MS CityRail?

Waarom rijden er ook MS CityRail op NIET CityRail verbindingen?
Rode klassiekjes op CityRail verbidingen en MS CityRail op NIET CityRail verbindingen, is toch een raar zicht soms....

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 mar 2008, 12:58
door Bartjedj
Die displays en het op de juiste lijnen zetten van de CR's zal waarschijnlijk gebeuren als het GEN eenmaal in dienst komt.

BDJ

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 mar 2008, 13:06
door 13'erke
Bartjedj schreef:Die displays en het op de juiste lijnen zetten van de CR's zal waarschijnlijk gebeuren als het GEN eenmaal in dienst komt.

BDJ
En dat kan nog lang duren,
is het de bedoeling dat men lijnnummers er gaan opzetten, aangezien "Brussel" alleen al er niet op kan?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 mar 2008, 13:19
door Dietrich
Zoek eens in de voorbije discussies... inderdaad het CR-lijnnummer zou daar op komen (dus niet de echte lijnnummers). En over de plaats waar die CR-livreien tegenwoordig komen was al discussie, sommigen stelden dat ze enkel op de CR zouden rijden, maar het is nu al overduidelijk dat ze gewoon overal rijden tussen de NewLook- en bordeaux stelletjes. De NMBS is weer goed bezig met het zaaien van verwarring door het logo van CR te plakken op allerlei soorten diensten.