treinbruno schreef:Die zijn meestal nog de hele dag in de trein te vinden
wat nog wel handig zou zijn is op elk balkon een mandje waarin de reizigers hun gelezen metro kunnen droppen, zodat een volgende reiziger er makkelijk eentje mee kan pakken
B-Clean ruimt die systematisch op. Nogal jammer eerlijk gezegd.
Maar wat betreft de reclameruimte in stations: de NMBS heeft naast de verhuurde advertentieborden ook nog een heleboel eigen borden waar werfinfo, dienstregeling of vaak gewoon niets in hangt. Deze ruimte zal Infrabel wel gratis kunnen gebruiken.
Gewijzigde dienstregeling op lijn 15 zit blijkbaar niet in railtime. De IRg vertrekt volgens hen nog altij om u47 in ANtwerpen-centraal. lastig als je zo je compensatieblad probeert in te vullen
Kristofke schreef:aangezien de treinplanner ook waarschuwingen geeft vanaf dat een trein 1 minuut vertraging heeft
Ik vrees dat dat niet zo zal blijven, aangezien men vertraging maar officieel ziet vanaf 5 min.
Pas vanaf 6 minuten ziet de NMBS het als vertraging; +5'59" is nog "op tijd". Voor het geven van actuele reisadviezen heb je echter wel degelijk ook de kleinere vertragingen nodig. Er bestaan immers aansluitingen van 5 minuten of minder.
Tja die korte aansluitingen bestaan, maar als je uw eerste trein neemt en deze heeft +4 min, dan wordt dat niet op de aanduiders weergegeven en dus kan je die trein nemen in de verkeerde veronderstelling dat hij stipt rijdt.
Bij De Lijn en andere busmaatschappijen worden de vertragingen al vanaf 1 minuut
aangekondigd op de borden, bij de NMBS pas vanaf 5 minuten
Hoe gebeurt dat bij de NS, SNCF en andere buitenlandse spoorwegen?
NS meldt vertragingen afgerond op 5 minuten, maar vertragingen worden omgeroepen als "De <treinsoort> naar <bestemmingen> vertrekt over enkele minuten." Op de website (Reisplanner) en bij de actuele vertrektijden op internet wordt wel de vertraging in minuten getoond. De reisplanner toont ook of overstappen nog gehaald kunnen worden.
Ik heb al een paar keer gezien dat ik van Breda naar Amsterdam via Den Bosch moest, en ik volgens de reisplanner een aansluiting niet kon halen omdat de trein vertraagd was. De trein liep onderweg wat vertraging in, en even later kon ik die aansluiting wél halen, aldus ns.nl. En ik haalde 'm ook.
apestaart schreef:Bij De Lijn en andere busmaatschappijen worden de vertragingen al vanaf 1 minuut
aangekondigd op de borden, bij de NMBS pas vanaf 5 minuten
Hoe gebeurt dat bij de NS, SNCF en andere buitenlandse spoorwegen?
De SBB geeft vertragingen aan vanaf 3 minuten, in exacte minuten. De achterliggende reden is dat je bij een vertraging van minder dan drie minuten in een overstapstation je altijd je aansluitingen zal halen.