Nieuwe motorstellen / M7
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Begrijp ik uit de persberichten van deze week dat M7 de eerste aanbesteding wordt, waar NMBS het onderhoud erbij vraagt ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Zover ik gehoord heb zouden niet alle vierledige die modernisering ontvangen.deathproof schreef:De 4ledige is men toch aan het moderniseren?
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Laten we eerlijk zijn: we hebben al vanalles gehoord en elke week horen we weer iets nieuws. Maar alle "officiële" kanalen doen nog steeds alsof het allemaal gewoon blijft doorgaan zoals oorspronkelijk gepland.Steven schreef:Zover ik gehoord heb zouden niet alle vierledige die modernisering ontvangen.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Er was toch de persmedeling van Cornu dat Bombardier nu al drie maanden treuzelt met hun offerte voor het onderhoud ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Wss toch normaal dat men hiermee 'treuzelt' als men zelf over werkplaatsen en technisch personeel beschikt?dentheo schreef:Er was toch de persmedeling van Cornu dat Bombardier nu al drie maanden treuzelt met hun offerte voor het onderhoud ?
Re: Nieuwe motorstellen / M7
(Bombardier het onderhoud laten doen terwijl de NMBS zelf over werkplaatsen en technisch personeel beschikt???)
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik denk dat ze dat wel doen met de wagens van bv. Infrabel...die staan naast de mijne bij mijn garage...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ateliers die, terecht of ten onrechte, niet meteen bekend staan voor hun efficiëntie. Bovendien, als je als fabrikant ook opdraait voor het onderhoud, mag je toch verwachten dat ze nog meer zorg dragen voor wat ze verkopen. Het heeft immers niet veel zin om alles (te) goedkoop af te werken als je dat daarna dubbel en dik moet terugbetalen.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Tja, als er geen externe tussen persoon is kan die fabrikant ook 'gemakkelijk' veel problemen onder de mat vegen. Wat efficiëntie betreft , zal wel afhangen van werkplaats tot werkplaats zeker... Net zoals dat van privé bedrijf tot privé bedrijf zal afhangen. Nuja veel zal wel afhangen vanuit welke (politieke) hoek je de dingen bekijkt wss. En aangezien dat alles wat staat is er nu van tussen moet zal alles wat privé is wel de betere oplossing zijn.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, zolang het rollend materieel voldoende beschikbaar is om de dienstregeling mee te kunnen verzekeren.Rétro schreef:Tja, als er geen externe tussen persoon is kan die fabrikant ook 'gemakkelijk' veel problemen onder de mat vegen.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Op de Baan schrijft wel meer wilde roddels als feiten neer.Dieselfreak schreef:"Op de baan" nummer 126 schrijft dat dit materieel alle motorstellen behalve de Desiro's en de Deense Neuzen zou vervangen. Dat wil dus zeggen: de gemoderniseerde klassiekjes, de Vierledige, de Breaks en de Sprinters. Als dat zo is, waarom investeren ze dan nog in de renovatie van die laatste drie?
Het is momenteel hoegenaamd niet de bedoeling om meer te vervangen dan I6/I10, M4, stuurposten M5, HLE21/27, en klassiekjes. Zeker met de besparingen zie ik die bestelling eerder krimpen dan uitbreiden.