Pagina 346 van 373

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 05 dec 2023, 13:54
door Kleine
Ondertussen zijn 4 M7 ipv 4+6 M7 meer regel dan uitzondering op de 22xx (Tongeren - Gent SP).

Deze morgen heb ik de P7305 geprobeerd maar daar was het met 2 MS96 niet beter ... al hadden er misschien toch nog wel enkele mensen extra meegekund (op de bagagerekken)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 05 dec 2023, 18:22
door trainfreak
2206 bestond vanmorgen uit 6x M7.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 06 dec 2023, 16:42
door Wout912
Ook op de stakingsdag vandaag waren er te korte treinen onderweg. IC 2609 (Antwerpen-C. - Brussels-Airport - Leuven - Hasselt) reed met een MR96 in plaats van twee. Het was bovendien een van de enige treinen die in de voormiddag op deze verbinding reed, en het viel op dat er heel veel reizigers op deze trein hadden gerekend.
Als sinterklaascadeautje van NMBS heb ik bijgevolg van in Antwerpen-Berchem tot in Hasselt opeengepakt met nog heel wat andere reizigers mogen rechtstaan op een van de balkons.
Ik kan jullie vertellen dat de ontevredenheid bij de reizigers groot was, zeker omdat het merendeel de reisplannen al had moeten wijzigen door de staking.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 06 dec 2023, 18:18
door trainfan03
Wout912 schreef: 06 dec 2023, 16:42 IC 2609 (Antwerpen-C. - Brussels-Airport - Leuven - Hasselt) reed met een MR96 in plaats van twee.
IC 706 (Antwerpen-C. - Gent - Kortrijk) reed ook met een MR96 in plaats van drie.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 06 dec 2023, 18:34
door BVG1988
Blijkbaar weinig AM96s in omloop vandaag
IC29 3614 reed met breaks in plaats van 2x AM6s.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 06 dec 2023, 20:23
door Terminus
Alles wat ik vandaag zelf heb zien en horen rijden tussen Mechelen en Leuven (dus zowel de stoptrein Leuven - Sint-Niklaas als de IC Gent - Leuven) was met breaks.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 dec 2023, 07:29
door Steve
Op de 32xx is het ook weer een boeltje: een M6-stam vermoedelijk afkomstig van Kortrijk-Welkenraedt is de positieve uitzondering, maar verder bijna enkel propvolle stammetjes van 4 M7 gezien deze ochtend. Verschuivingen links en rechts zijn altijd te begrijpen in de omstandigheden, maar dit soort minimale materieelinzet op een moment dat er juist veel meer materieel beschikbaar zou moeten zijn - en veel treinen in de plaats van 2 à 3 andere rijden - gaat er bij mij moeilijk in.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 dec 2023, 17:33
door wva
Vandaag de L2888 met twee gekoppelde varkensneuzen 🤷🏼‍♂️

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 dec 2023, 21:47
door Eimai
Steve schreef: 07 dec 2023, 07:29 Op de 32xx is het ook weer een boeltje: een M6-stam vermoedelijk afkomstig van Kortrijk-Welkenraedt is de positieve uitzondering, maar verder bijna enkel propvolle stammetjes van 4 M7 gezien deze ochtend. Verschuivingen links en rechts zijn altijd te begrijpen in de omstandigheden, maar dit soort minimale materieelinzet op een moment dat er juist veel meer materieel beschikbaar zou moeten zijn - en veel treinen in de plaats van 2 à 3 andere rijden - gaat er bij mij moeilijk in.
Je moet ook nog altijd het personeel hebben om de treinen klaar te maken en ze te rangeren en van of naar bundels te rijden, dat geeft ook beperkingen op wat je kan laten rijden tijdens stakingen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 dec 2023, 22:51
door ovspotter_be
Vandaag M7 op de L Leuven <> Sint-Niklaas.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 dec 2023, 23:06
door Steve
Op welke trein(en) dan wel? Ik heb ze eens door Haltelink gehaald, maar buiten de gebruikelijke MS75 en MS08 - en al iets minder gebruikelijke MS80 - is er nergens M7 doorgegeven als samenstelling.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 dec 2023, 07:35
door Steve
Eimai schreef: 07 dec 2023, 21:47
Steve schreef: 07 dec 2023, 07:29 Op de 32xx is het ook weer een boeltje: een M6-stam vermoedelijk afkomstig van Kortrijk-Welkenraedt is de positieve uitzondering, maar verder bijna enkel propvolle stammetjes van 4 M7 gezien deze ochtend. Verschuivingen links en rechts zijn altijd te begrijpen in de omstandigheden, maar dit soort minimale materieelinzet op een moment dat er juist veel meer materieel beschikbaar zou moeten zijn - en veel treinen in de plaats van 2 à 3 andere rijden - gaat er bij mij moeilijk in.
Je moet ook nog altijd het personeel hebben om de treinen klaar te maken en ze te rangeren en van of naar bundels te rijden, dat geeft ook beperkingen op wat je kan laten rijden tijdens stakingen.
Ook vandaag bestaan 2 van de 4 spitstreinen opnieuw uit amper 4 M7. De staking is nochtans al sinds 22 u gisteravond afgelopen, voor zover er al een verband was (want die gekoppelde stammen van 8 M7 worden volgens mij de hele dag ingezet en dus niet per se de hele tijd gesplitst en gekoppeld).

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 dec 2023, 07:43
door Terminus
Steve schreef: 07 dec 2023, 23:06 Op welke trein(en) dan wel? Ik heb ze eens door Haltelink gehaald, maar buiten de gebruikelijke MS75 en MS08 - en al iets minder gebruikelijke MS80 - is er nergens M7 doorgegeven als samenstelling.
Gisteren inderdaad rond 15u40 een M7-stam (met reizigers) zien passeren tussen Boortmeerbeek en Hever. Gezien er op dat moment volgens mij geen incident was op lijn 36 (want dan passeren ze hier ook), zou dan wel eens de L2765 in vertraging kunnen geweest zijn.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 dec 2023, 08:36
door 260689
De E7306 Tongeren - Brussel rijd heden met 4M6. De 2746 zou gekoppeld zijn met de GF koppeling aan het stuurrijtuig en de 2706 staat achteraan in dienst in trek/duw combinatie.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 dec 2023, 08:38
door 260689
Terminus schreef: 08 dec 2023, 07:43
Steve schreef: 07 dec 2023, 23:06 Op welke trein(en) dan wel? Ik heb ze eens door Haltelink gehaald, maar buiten de gebruikelijke MS75 en MS08 - en al iets minder gebruikelijke MS80 - is er nergens M7 doorgegeven als samenstelling.
Gisteren inderdaad rond 15u40 een M7-stam (met reizigers) zien passeren tussen Boortmeerbeek en Hever. Gezien er op dat moment volgens mij geen incident was op lijn 36 (want dan passeren ze hier ook), zou dan wel eens de L2765 in vertraging kunnen geweest zijn.
E2784/E2765 heeft inderdaad met 6 M7 gereden.