Pagina 347 van 373

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 dec 2023, 17:42
door trainfreak
4x M7 op de 2206 vandaag.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 dec 2023, 18:06
door Steve
En ook op de 3215 (in plaats van 10).

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 dec 2023, 18:40
door ovspotter_be
Vandaag 2 klassiekjes aanwezig op de IC's tussen Charleroi en Antwerpen/Essen op treinen E2010, E2036 en E4518.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 dec 2023, 19:14
door 260689
E3316/E3338/E3318/E3341 rijden met 1T13 + 1I10B + 3xI11B + 1xI11A + 1I11bdx.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 dec 2023, 19:16
door dentheo
ovspotter_be schreef: 12 dec 2023, 18:40 Vandaag 2 klassiekjes aanwezig op de IC's tussen Charleroi en Antwerpen/Essen op treinen E2010, E2036 en E4518.
Lijkt mij de planning....
Week:


IC07 Charleroi - Essen (2010 en 2036)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 dec 2023, 19:37
door Wout912
Vandaag P7305 (Tongeren - Brussel-Zuid) en P8306 (Brussel-Zuid - Tongeren) met negen M6-rijtuigen, omkaderd door twee HLE18's. Ik weet niet of het vanaf nu standaard zo voorzien is, maar zo'n modern materieel zou wel efficiënter kunnen worden ingezet dan dat.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 dec 2023, 21:11
door ostbahnhof
260689 schreef: 12 dec 2023, 19:14 E3316/E3338/E3318/E3341 rijden met 1T13 + 1I10B + 3xI11B + 1xI11A + 1I11bdx.
cool 👍

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 dec 2023, 23:39
door 260689
Wout912 schreef: 12 dec 2023, 19:37 Vandaag P7305 (Tongeren - Brussel-Zuid) en P8306 (Brussel-Zuid - Tongeren) met negen M6-rijtuigen, omkaderd door twee HLE18's. Ik weet niet of het vanaf nu standaard zo voorzien is, maar zo'n modern materieel zou wel efficiënter kunnen worden ingezet dan dat.
Voorziene samenstelling zouden M4en zijn. Maar blijkbaar worden 7305/7306/8305/8306 gebruikt door allerhande samenstellingen. De voorziene met M4 en soms met I10, soms een stukje 5M6 met M7bmx, soms 2x3 AM96.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 dec 2023, 06:26
door Davyd
P7002 en P8001 ook terug naar M4.

Van 2 naar 1 1ste klasse rijtuig. Terug gepropt of zelfs rechtstaan.

Tijdelijke of blijft dit zo?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 dec 2023, 06:28
door ov_wijzer
Net als gisteren ook vandaag de 655 alweer onderweg, nu onderweg in de 5006 naar Aken. Tevens gisteren P8490 wederom met een Klassiekje, ditmaal de 662. P7721 van Jemeppe-sur-Sambre naar Schaarbeek nu onderweg met 981+988+817.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 dec 2023, 09:02
door Klassiekje
P8490 is zelfs standaard voorzien met een klassiekje.
Blijkbaar zou men nog enkele stellen achter de hand houden in Kinkempois in geval van problemen en die trein wordt waarschijnlijk gebruikt om ze wat rijdende te houden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 dec 2023, 12:11
door Kleine
De 2228 reed gisteren en vandaag met 10 X M7.
De 2215 gisteren ook 10 X M7 (en hopelijk vandaag opnieuw)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 dec 2023, 18:18
door BVG1988
Op de IC13 is blijkbaar een M5-stam vervangen door M6. Gisteren reed ie op de 5117, vandaag op de 5139. Deze morgen reed ie ook op de 5106.
Ik vermoed dat deze M5-stam is verschoven naar de 7300-5128/5516-8304

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 17 dec 2023, 10:54
door Steven
Vandaag zal trein 9328 met een TMST rijden ipv de gebruikelijke PBA of PBKA tussen Brussel en Parijs.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 17 dec 2023, 12:22
door trainlovertje
Steven schreef: 17 dec 2023, 10:54 Vandaag zal trein 9328 met een TMST rijden ipv de gebruikelijke PBA of PBKA tussen Brussel en Parijs.
En één van de twee stellen van trein E9334/E9434, lijkt uit te vallen (gepland vertrek om 12u16 in Brussel Zuid). Men kondigt E9328 dan ook met een uur vertraging aan, zodat ook de reizigers van dat uitgevallen stel kan meenemen, vermoed ik. Die capaciteit is er toch op zo'n lange TMST. Dan hebben sommigen een uur vertraging, maar meer belangrijk is dat iedereen in Parijs geraakt.

Hoe zit het met de materieelkennis van ex-Thalys personeel? Ik vermoed dat zij voorlopig enkel nog maar TMST kennen van in de Izy-tijden, maar nog geen E320. Of is er al evolutie geboekt in de tussentijd? En omgekeerd (dwz Eurostar Blue personeel op ex-Thalys materieel)?

Daarnaast: ik heb de voorbije dagen zowel met Eurostar Red als Eurostar Blue gereisd en heb nog maar heel weinig visuele verschillen gezien sinds begin dit jaar, behalve de bestickering van de treinen. Het personeel draagt nog grotendeels kledij met het Thalys logo of het vorige Eurostar logo. Het valt m.a.w. op dat Eurostar uit twee samengesmolten bedrijven bestaat en het lijkt alsof het uniformiseren nog wat tijd nodig heeft. Maar het feit dat men dus een Eurostar Blue treinstel gaat gebruiken door materieelpech in de Eurostar Red-poule, is natuurlijk een goed teken.