Op termijn wel opgelost als ze met uplace een nieuwe halte bouwen in de plaats van Buda op lijn 27. Maar waarschijnlijk is het beter van naar 200 te gaan via lijn 25N, die er naar verluid wel al op gebouwd is.Wouterh12 schreef:Op Brussel-Antwerpen ligt er al een bottleneck in Vilvoorde, waar de lijnen 25 en 27 elkaar schijnen te kruisen (althans moeten de L treinen die vanuit Brussel komen, en bijgevolg de IC die daarachter komt op hetzelfde spoor, vaak wachten tot ze de spoorlijn kunnen dwarsen om naar hun perron 3 in Vilvoorde te rijden). De tijd die daar verloren wordt lijkt mij voor veel vertraging te zorgen en is een groter probleem dan 160 tegen 200. Vaak staan de treinen daar stil. Ook het binnenrijden van Mechelen en Antwerpen-Centraal verloopt vaak heel traag. Als je daar met 200 aankomt zou het weleens langer stilstaan op die bottlenecks kunnen betekenen.
Overigens wil ik altijd wel geloven dat je het een beetje kan zien wat Infrabel aan plannen heeft aan de bovenleidingen als er nieuwe geplaatst wordt. Het oude klassieke type is goed voor maximum 160. De nieuwere zoals je kan vinden op lijn 25N, grote stukken 25, de vernieuwde stukken van de 50A zijn geschikt voor hogere snelheden.
Met genoeg aanpassingen en compleet nieuwe motoren, omvormers en draaistellen bijvoorbeeld is alles mogelijk natuurlijk, maar 'k denk niet dat dit echt een optie is, al is het maar om de totaal ongestroomlijnde neus die volgens mij serieus gaat afzien bij 200 km/u.Is het overigens technisch mogelijk om de topsnelheid van een MS96 te verhogen naar 200 km/u? Zou dit dan ten koste van de acceleratie moeten gaan?
Foto's al gezien, die M7's per 4 hebben motorrijtuig aan de ene kant en gewoon stuurrijtuig aan de andere kant. Voor dergelijke lengtes zal het nu wel geen probleem zijn neem ik aan.Blackeagle; het lijkt mij inderdaad dat de stuurstanden vooral voor gebruik met locomotieven bedoeld zijn en dat men de motorrijtuigen eerder per twee zal inzetten. Het vermogen zou anders nogal laag zijn, niet?