Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 14 dec 2012, 16:47
Natuurlijk staan hier tussen al die treinen gekoppelde relaties. Dat is heden niet anders hoor.
Allé. Dat is toch goed dat het aanbod uitgebereid wordt? Waarom zou dat niet nodig zijn, Stijn?Stijn91 schreef:2 IC's naar Genk voor wat is dat nodig?
Het is al lang geleden dat er nog tellingen zijn geweest of dat er cijfers zijn, maar uit de cijfers van 2009 blijkt dat er in Genk 821 opstappers zijn, beetje weinig voor 2 treinen per uur waaronder 2 IC's.Retard schreef:Allé. Dat is toch goed dat het aanbod uitgebereid wordt? Waarom zou dat niet nodig zijn, Stijn?Stijn91 schreef:2 IC's naar Genk voor wat is dat nodig?
En er zijn er ook met meer die er geen 2 hebben.Steven schreef:Waarom weinig? Er zijn stopplaatsen met een iets lager cijfer die ook twee treinen per uur hebben hoor Stijn.
Dag,Als de ontwikkelingen voor station Tongeren bevestigd worden (enkel een trein Hasselt-Luik-Maastricht die wellicht vooral een stoptrein zal zijn), dan lijkt het nogal ironisch dat Genk met amper iets meer opstappers (op week dagen althans) twee IC's krijgt en Tongeren en Diepenbeek enkel een stoppertje.
Kan het zijn dat die reizigerstellingen op Wikipedia (Waar Stijn het waarschijnlijk haalt) omgewisseld zijn? Waarom zijn er anders op zondag meer dan dubbel zoveel reizigers dan in de week:Stijn91 schreef:Het is al lang geleden dat er nog tellingen zijn geweest of dat er cijfers zijn, maar uit de cijfers van 2009 blijkt dat er in Genk 821 opstappers zijn, beetje weinig voor 2 treinen per uur waaronder 2 IC's.Retard schreef:Allé. Dat is toch goed dat het aanbod uitgebereid wordt? Waarom zou dat niet nodig zijn, Stijn?Stijn91 schreef:2 IC's naar Genk voor wat is dat nodig?
Hou er wel rekening mee dat de trein die in het weekend in Genk komt de IC-E is en die rijdt van/naar de Kust en die heeft in Hasselt een goede aansluiting naar Antwerpen. Dat trekt mogelijk meer reizigers dan door de week met IC-K, in feite een IR, zonder goede aansluiting naar Antwerpen. Ik kan me goed voorstellen dat wie doordeweeks vanuit de regio Genk of vanuit het Maasland met de trein naar Antwerpen wil reizen, dat vanuit stations als Hasselt, Bilzen of Diepenbeek zal doen. Tel daar dan nog de zondagse studentenexodus bij op ...Retard schreef: Het is al lang geleden dat er nog tellingen zijn geweest of dat er cijfers zijn, maar uit de cijfers van 2009 blijkt dat er in Genk 821 opstappers zijn, beetje weinig voor 2 treinen per uur waaronder 2 IC's. Kan het zijn dat die reizigerstellingen op Wikipedia (Waar Stijn het waarschijnlijk haalt) omgewisseld zijn? Waarom zijn er anders op zondag meer dan dubbel zoveel reizigers dan in de week:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Genk
Enkel bij Bokrijk, Knokke of Blankenberge lijkt mij dat realistisch.
Dag,Het is al lang geleden dat er nog tellingen zijn geweest of dat er cijfers zijn, maar uit de cijfers van 2009 blijkt dat er in Genk 821 opstappers zijn, beetje weinig voor 2 treinen per uur waaronder 2 IC's. Kan het zijn dat die reizigerstellingen op Wikipedia (Waar Stijn het waarschijnlijk haalt) omgewisseld zijn? Waarom zijn er anders op zondag meer dan dubbel zoveel reizigers dan in de week
Reizigersgroei realiseer je door meer treinen te laten stoppen. Als ik 55 minuten zou moeten wachten op de volgende trein als ik om wat voor reden dan ook de vorige gemist heb zou ik veel sneller de auto pakken dan bijvoorbeeld bij 25 minuten wachten. Het modaliteitsaandeel van de trein in Nederland is op sommige trajecten meer dan 50% en dat komt simpelweg omdat je nooit langer dan 15 minuten hoeft te wachten op de volgende.Stijn91 schreef:En er zijn er ook met meer die er geen 2 hebben.Steven schreef:Waarom weinig? Er zijn stopplaatsen met een iets lager cijfer die ook twee treinen per uur hebben hoor Stijn.
Ik heb die tellingen eens van TTB gehaald denk ik en die staan in een Excel bestand en komen overeen met die op Wikipedia.Retard schreef:Kan het zijn dat die reizigerstellingen op Wikipedia (Waar Stijn het waarschijnlijk haalt) omgewisseld zijn? Waarom zijn er anders op zondag meer dan dubbel zoveel reizigers dan in de week:Stijn91 schreef:Het is al lang geleden dat er nog tellingen zijn geweest of dat er cijfers zijn, maar uit de cijfers van 2009 blijkt dat er in Genk 821 opstappers zijn, beetje weinig voor 2 treinen per uur waaronder 2 IC's.Retard schreef:Allé. Dat is toch goed dat het aanbod uitgebereid wordt? Waarom zou dat niet nodig zijn, Stijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Genk
Enkel bij Bokrijk, Knokke of Blankenberge lijkt mij dat realistisch.
Reizigersgroei krijg je inderdaad door extra treinen, maar in de tijd van de afgeschafte treinen (nieuwe dienstregeling) is het niet nodig om in de volgende dienstregeling, die van 2014 stations een extra trein te geven of gaan we dan elke lijn waar een X aantal opstappers opstapt een 2e trein geven.deadlock schreef:Reizigersgroei realiseer je door meer treinen te laten stoppen. Als ik 55 minuten zou moeten wachten op de volgende trein als ik om wat voor reden dan ook de vorige gemist heb zou ik veel sneller de auto pakken dan bijvoorbeeld bij 25 minuten wachten. Het modaliteitsaandeel van de trein in Nederland is op sommige trajecten meer dan 50% en dat komt simpelweg omdat je nooit langer dan 15 minuten hoeft te wachten op de volgende.Stijn91 schreef:En er zijn er ook met meer die er geen 2 hebben.Steven schreef:Waarom weinig? Er zijn stopplaatsen met een iets lager cijfer die ook twee treinen per uur hebben hoor Stijn.