Pagina 41 van 87

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 06 nov 2015, 19:28
door dentheo
Eimai schreef:
En desiro zou blijkbaar te veel moeten worden aangepast om onder 1,5kV te mogen rijden en dus veel te duur worden (duurder dan een 800 vernieuwen?). Maar er blijft dus niet veel meer over... Misschien kunnen ze makkelijker en goedkoper een stel van NS aanpassen om in België te rijden?
Normaal niet, want dat stel is uitgelegd op een lagere spanning...1800V.
Van hoger naar lager is normaal stukken makkelijker...

De hakker moet iets meer op doorlaatstand staan en heeft daarom iets meer koeling nodig...bingo voor de tractie.
En dat geldt waarschijnlijk voor de meeste omvormers, want zitten er verbruikers boven de 1800V in onze desiro ?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 08 nov 2015, 11:11
door Commendatore
Wat was ook alweer de reden dat Breaks Roosendaal niet in mogen?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 08 nov 2015, 19:49
door Desirotje
Perrons zijn niet aangepast aan Breaks, treinstel zou beschadigd worden.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 09 nov 2015, 05:04
door Eimai
Als er nog alternatieven voor Roosendaal gezocht worden: van de type 18 waren ze ook eens van plan om die voor het grensbaanvak te homologeren, maar daar blijft het ook al erg stil over.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 09 nov 2015, 07:27
door Shrek
Eimai schreef:Als er nog alternatieven voor Roosendaal gezocht worden: van de type 18 waren ze ook eens van plan om die voor het grensbaanvak te homologeren, maar daar blijft het ook al erg stil over.
Dat komt ooit nog wel, maar niet de eerste jaren.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 09 nov 2015, 16:38
door Eimai
Overigens ook interessant: in afwachting tot de vernieuwde 800 eindelijk het spoor op mag, zou er tijdelijk een desiro'tje rijden naar Turnhout...

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 09 nov 2015, 16:46
door Steve
Eimai schreef:Overigens ook interessant: in afwachting tot de vernieuwde 800 eindelijk het spoor op mag, zou er tijdelijk een desiro'tje rijden naar Turnhout...
Euh, zijn er in de tussentijd niet voldoende oude varkens over? Die toelating zal nu ook weer geen jaren meer duren?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 09 nov 2015, 17:02
door Eimai
Steve schreef:
Eimai schreef:Overigens ook interessant: in afwachting tot de vernieuwde 800 eindelijk het spoor op mag, zou er tijdelijk een desiro'tje rijden naar Turnhout...
Euh, zijn er in de tussentijd niet voldoende oude varkens over? Die toelating zal nu ook weer geen jaren meer duren?
Da's om de actiegroepen te paaien hé, die al die oude 800'en niet willen... Hen was de vernieuwde 800 beloofd maar omdat die dus nog niet kan rijden geven ze tot het zover is een desiro'tje in de plaats (maar er gaan nog genoeg 800'en naar Turnhout hoor)

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 10 nov 2015, 11:02
door LML
Een veredelde tram (Desiro) op IC-diensten? Goed bezig, NMBS...

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 10 nov 2015, 11:09
door Shrek
LML schreef:Een veredelde tram (Desiro) op IC-diensten? Goed bezig, NMBS...
De reizigers zijn hiermee meer tevreden dan met de MS75, dus effectief, goed bezig.
Nog beter zou natuurlijk echt IC-materiaal zijn, maar elke verbetering moeten we toejuichen :wink:

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 10 nov 2015, 13:06
door Steven
Er is gewoon te weinig echt ic materieel om op elke ic dergelijk materieel te voorzien dus voor iedereen goed doen is onmogelijk en voor sommige zal het nooit goed zijn. Die mensen adviseer ik om toch over te stappen naar de auto.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 10 nov 2015, 13:22
door overweg13
Steven schreef:Er is gewoon te weinig echt ic materieel om op elke ic dergelijk materieel te voorzien dus voor iedereen goed doen is onmogelijk en voor sommige zal het nooit goed zijn. Die mensen adviseer ik om toch over te stappen naar de auto.
Waarvan ongeveer de helft ook ver onder de IC-normen blijft.

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 10 nov 2015, 17:51
door groentje
Je kan nooit voor iedereen goed doen, maar de NMBS én de voogdijoverheid mogen wel wat meer ambitie tonen, de Desiro's zijn geen IC-materieel, en zelfs als het in de ogen van sommige reizigers een verbetering is, het is niet goed genoeg. Het ligt an sich ook niet aan het Desiroplatform, met wat goede wil had een deel een andere inrichting kunnen krijgen, mét binnendeuren, tafeltjes en comfortabelere zetels. En ja, dat maakt de omloop iets ingewikkelder, maar een subserie zou wellicht meer treinen tellen dan sommige huidige series, zoals de Sprinters.
De M7 lijkt op de lange baan geschoven te zijn, dus veel hoop op verbetering op korte termijn heb ik niet..

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 10 nov 2015, 19:19
door yannickvw
Die Desiro-aankoop is een dikke flop die getuigt van onkunde. Ze hebben hun eigen totaal overkocht (danku MDS??):
er zijn er veel te veel van...en nu zitten ze met een probleem he...Oei, we hebben geen budget meer voor nieuw IC-materiaal/M7?

En met wat goede wil kan de NMBS heus wel ander materieel inzetten op veel IC-verbindingen. M4, M5, Break, zijn veel geschikter om IC's mee te doen (zelfs 800'en zijn nog beter). En wat rijden ze daar nu mee? P-treinen, wannabe IC's en stoppers... :roll:

En met alle respect; minder stoelen, leren zetels, tafeltjes, compartimenten in de Desiros plaatsen maakt ze heus nog geen IC-materieel (zoals ze daar in Oostenrijk denken). Het blijven opgefokte trams. En sorry, lage vloeren gaan echt niet samen met deftig treinrijden voor langere afstand. Je blijft een tramgevoel hebben en een crappy, oncomfortabele wegligging.

Wat moeten ze doen? De komende jaren de Benelux een extra stop laten maken in Essen (dat traject langs L4 kennende zal toch weer enkele jaren uitlopen...) en de L-trein naar Roosendaal gewoon beperken tot Essen en er Desiro's op zetten.

En daar in de Kempen moeten ze niet te veel eisen. Ga dan in de bewoonde wereld wonen als je modern treinmateriaal wil. In Essen zagen ze toch ook niet?

Re: Renovatie AM75 ?

Geplaatst: 10 nov 2015, 20:28
door profke
yannickvw schreef: En met wat goede wil kan de NMBS heus wel ander materieel inzetten op veel IC-verbindingen. M4, M5, Break, zijn veel geschikter om IC's mee te doen (zelfs 800'en zijn nog beter). En wat rijden ze daar nu mee? P-treinen, wannabe IC's en stoppers... :roll:

En daar in de Kempen moeten ze niet te veel eisen. Ga dan in de bewoonde wereld wonen als je modern treinmateriaal wil. In Essen zagen ze toch ook niet?
helaba

houdt gij die 800's dan he; en geef ons die desiros;
iedereen tevreden.