De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
ronny-vdv

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door ronny-vdv »

Worden er testritten gedaan ?

Zijn deze al te zien in het Gentse ? bv. Merelbeke.

Ronny-vdv
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

In het gentse zal je ze pas echt zien eens de ritten tussen Oostende en Eupen met deze locomotieven zullen worden verzekerd.
wim70

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door wim70 »

Steven schreef:In het gentse zal je ze pas echt zien eens de ritten tussen Oostende en Eupen met deze locomotieven zullen worden verzekerd.
wanneer zou dat zijn ??? ik ga dan zeker eens extra spotten in Drongen, hopelijk komt deze info ook op het forum, hou ons hier aub op de hoogte

mvg Wim
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Hobbes »

@ Steven, zouden ze nu alleen de relatie Eupen-Oostende gaan rijden met T18 vanaf december?
Ik stel de vraag aangezien men toch maar een 8-tal locs nodig heeft om de relatie te verzekeren, en er tegen december toch zeker een 30-tal HLE's gaan klaar zijn?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

de IC-O, IC-N en IC-J staan ook op de planning voor deze locs hoor :wink:
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Hobbes »

Uiteraard, maar ik heb het op december, aangezien er dan nog een pak opleidingen moeten gegeven worden in andere depots ook.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Hobbes schreef:@ Steven, zouden ze nu alleen de relatie Eupen-Oostende gaan rijden met T18 vanaf december?
Ik stel de vraag aangezien men toch maar een 8-tal locs nodig heeft om de relatie te verzekeren, en er tegen december toch zeker een 30-tal HLE's gaan klaar zijn?
zoals het er nu voor staat is dat nog steeds voorzien dat we tegen de nieuwe dienstregeling de opleiding gaan krijgen. Verwacht echter niet dat ineens alle locs gaan vervangen worden. De invoering komt er druppelsgewijs. Dat wil dus zeggen dat in de eerste fase je treinen zal zien die nog zowel met 13 als 18 rijden. Het is pas na een tijdje dat alles door de reeks 18 zal zijn overgenomen. Als je naar het verleden kijkt zal je merken dat het met de reeks 13 net zo gegaan is. Alles hangt dus gewoon af van de beschikbaarheid.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Naar de toekomst toe kan je stellen dat alle treinen die met i11 en M6 rijden al zeker met de reeks 18 zullen verzekerd worden en misschien nog andere treinen ook maar dat is nog allemaal wat vroeg en koffiedik kijken natuurlijk.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Robin »

binnenkort hebben ze helemaal locs op overschot :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door AlexNL »

Misschien zou de NMBS dan een leasebedrijf kunnen beginnen, zoals MRCE Dispolok en Angel Trains? Dan leveren die locs tenminste nog wat op :idea:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

geen loks op overschot, als je weet dat alle loks reeks 23 en 26 er kort nadien allemaal zullen uitgaan.
rail s

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door rail s »

Steven schreef:geen loks op overschot, als je weet dat alle loks reeks 23 en 26 er kort nadien allemaal zullen uitgaan.
en de reeksen 11-12-20-21-27 zullen tegen dan ook wel eens een iets groter onderhoud/revisie verdienen...
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door FLV-FGSP »

Er zijn momenteel nog wat problemen met de communicatie tussen de 18 en de stuurstanden I11 en M6. Siemens werkt aan de oplossing van dit probleem.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:geen loks op overschot, als je weet dat alle loks reeks 23 en 26 er kort nadien allemaal zullen uitgaan.
van de 26 ben ik nog niet zo zeker ... aangezien er nog steeds plannen zijn op sommige verbindingen te beginnen rijden met 26 - M6 - 26
(ik dacht dat dat de IR verbinding naar binche ermee zou worden gereden ipv met 800ers ?)

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

HLE 2302 schreef: van de 26 ben ik nog niet zo zeker ... aangezien er nog steeds plannen zijn op sommige verbindingen te beginnen rijden met 26 - M6 - 26
(ik dacht dat dat de IR verbinding naar binche ermee zou worden gereden ipv met 800ers ?)

greetz 2302
Dat is maar tijdelijk tot er genoeg 18nen zijn :wink:

Ik vraag me wel af of het niet eerder reeks 20 is die het onderspit moet delven in plaats van de 26. Reeks 20 is veel duurder in onderhoud en verslijt de sporen veel meer dan een 26. Ook wordt het grote vermogen van reeks 20 totaal overbodig als er 28ers naar het oosten en 18nen en 13nen naar het zuiden rijden :roll:
Plaats reactie