NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Hobbes »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef:
HLE 2302 schreef:Maart 2012, dat is nog een tijdje.
Dat is toch volgens plan voor zover ik weet :)
Zo lang is dat niet meer, tegen dat men al het personeel heeft opgeleid dat in (eerste instantie) met die stellen gaat rijden zal het snel maart zijn.
Zeker met de feestdagen er nog eens tussen. (verloven)
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Hobbes schreef: Zo lang is dat niet meer, tegen dat men al het personeel heeft opgeleid dat in (eerste instantie) met die stellen gaat rijden zal het snel maart zijn.
Zeker met de feestdagen er nog eens tussen. (verloven)
Tegen maart moeten de perrons in Ninove zeker af zijn, dus ja maart zie ik wel zitten dan.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:
Hobbes schreef: Zo lang is dat niet meer, tegen dat men al het personeel heeft opgeleid dat in (eerste instantie) met die stellen gaat rijden zal het snel maart zijn.
Zeker met de feestdagen er nog eens tussen. (verloven)
Tegen maart moeten de perrons in Ninove zeker af zijn, dus ja maart zie ik wel zitten dan.
En wat hebben nieuwe perrons met nieuw materieel te maken ? MS 08 zal ook aan oude (lage) perrons kunnen stoppen hoor ...
Ninove zal hoogstwaarschijnlijk ook niet de eerste lijn zijn waar ze gaan rijden in maart :wink:
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:
En wat hebben nieuwe perrons met nieuw materieel te maken ? MS 08 zal ook aan oude (lage) perrons kunnen stoppen hoor ...
Ninove zal hoogstwaarschijnlijk ook niet de eerste lijn zijn waar ze gaan rijden in maart :wink:
Niet veel eigenlijk, maar het zal wel makkelijker zijn om in te stappen.
Als de 1e Desiro's op de lijn Aalst - Brussel - Zottegem komen dan zou het nog kunnen omdat in de spits die in Denderleeuw aan mekaar gekoppeld/gesplitst worden komende/gaande van Geraardsbergen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Een desiro heeft zo al een lage instap. Dus bij die oude perrons die nog geen opknapbeurt kregen ga je ook al verbeteringen hebben op die manier.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:Een desiro heeft zo al een lage instap. Dus bij die oude perrons die nog geen opknapbeurt kregen ga je ook al verbeteringen hebben op die manier.
Dat is waar, maar voor oudere mensen is een hoger perron om in te stappen nog makkelijker.
trainspotterstef
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door trainspotterstef »

Waar zouden ze als eerste ingezet worden.
Ik heb links en rechts horen zeggen dat de eerste voor depot MKM zou zijn - zodat ze hun MW 41 aan FHS kunnen afstaan

Wanneer begingen ze in Brugge met de bouw daar van (heb gehoord dit jaar nog) weet iemand meer

Stef
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

De eerste waalse as is normaal Athus Meuse, daar waar nu dus de MW41 rijden. In Vlaanderen zou het Aalst Brussel Zottegem worden. Maar dit alles is onder voorbehoud van aanpassingen natuurlijk.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:De eerste waalse as is normaal Athus Meuse, daar waar nu dus de MW41 rijden. In Vlaanderen zou het Aalst Brussel Zottegem worden. Maar dit alles is onder voorbehoud van aanpassingen natuurlijk.
Waarom zegt iedereen Aalst Brussel Zottegem. Omdat het normale traject is of omdat treinen van/naar Geraardsbergen 's morgens en 's avonds is, in Denderleeuw hetzelfde, staat er op dat scherm in het perron alleen Zottegem en op Railtime heb je eerst Aalst - Brussel-Zuid, dan Brussel-Zuid - Zottegem en dan ook nog Denderleeuw - Zottegem/Geraardsbergen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Het gedeelte Denderleeuw Zottegem is enkel in de spits 1 of 2 keer van toepassing. Voor de rest van alle andere ritten zijn dat gewoon treinen Van Aalst naar Brussel en Zottegem. Het feit dat jij ze splitst in Brussel is omdat ze daar een ander ritnummer krijgen maar dat is dan ook alles. Voor railtime zijn dat dus andere treinen omdat het voorzien is van een ander ritnummer. Zeker het stuk Denderleeuw Geraardsbergen.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Joris »

Hallo,
Stijn91 schreef:
Steven schreef:Een desiro heeft zo al een lage instap. Dus bij die oude perrons die nog geen opknapbeurt kregen ga je ook al verbeteringen hebben op die manier.
Dat is waar, maar voor oudere mensen is een hoger perron om in te stappen nog makkelijker.
Bepaalde off topic posts maken vele topics hier wel nodeloos lang en saai om lezen...
Ik weet niet of ik de enige ben die daar zo over denkt...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Waarschijnlijk bedoel je Denderleeuw - Geraardsbergen.

's Morgens vertrekken er treinen van Denderleeuw naar Brussel-Zuid om 05:40 (Oudenaarde ipv Zottegem), 06:40, 07:40, 08:40 en 09:40 (komende van Zottegem en Geraardsbergen die in Denderleeuw worden gekoppeld), vanuit Brussel-Zuid naar Denderleeuw en splitsingen naar Zottegem en Geraardsbergen, vertrek in Denderleeuw naar Geraardsbergen om 06:25, 07:25, 08:25 en 09:25.

's Avonds vertrekken er treinen van Denderleeuw naar Brussel-Zuid om 17:40, 18:40, 19:40 en 20:40 (komende van Zottegem en Geraardsbergen die in Denderleeuw worden gekoppeld), vanuit Brussel-Zuid naar Denderleeuw en splitsingen naar Zottegem en Geraardsbergen, vertrek in Denderleeuw naar Geraardsbergen om 16:26, 17:28, 18:25 en 19:25.

@Joris: ja sorry, dit is een forum en op een forum moet je u mening delen, ik zal proberen vanaf nu iets meer on topic te blijven.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Dat is het beste Stijn, is al meermaals voorgevallen dat jij over perrons begint als het over die Desiro gaat.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Bibke »

Joris schreef:Hallo,
Stijn91 schreef:
Steven schreef:Een desiro heeft zo al een lage instap. Dus bij die oude perrons die nog geen opknapbeurt kregen ga je ook al verbeteringen hebben op die manier.
Dat is waar, maar voor oudere mensen is een hoger perron om in te stappen nog makkelijker.
Bepaalde off topic posts maken vele topics hier wel nodeloos lang en saai om lezen...
Ik weet niet of ik de enige ben die daar zo over denkt...
Groeten,
Joris De Mol
Joris, ik deel uw mening.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Kunnen 2 of meer Desiro's van zelf aan mekaar gekoppeld worden?
Plaats reactie