Pagina 6 van 8

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 10 apr 2014, 05:36
door treinzot
Hle2112 reed dit weekend Kortrijk-Mechelen.

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 11 apr 2014, 13:52
door groen1976
Daarnet door het station van Wetteren een sliert 21's, komende vanuit de richting Merelbeke, zien passeren (allemaal van de eerste 30).

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 11 apr 2014, 13:54
door Shrek
Zouden ze al te koop staan?

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 11 apr 2014, 16:53
door Stijn91

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 12 apr 2014, 12:40
door HLE 2302
De 2106 hing gisteren nog aan een stam M4 rijtuigen die op de IRf verbinding rijden.

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 12 apr 2014, 13:19
door 260689
HLE 2302 schreef:De 2106 hing gisteren nog aan een stam M4 rijtuigen die op de IRf verbinding rijden.
Die moest er af voor onderhoud naar FKR bij het binnenkomen van ER821.

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 14 apr 2014, 11:04
door Stijn91
Eerst sprak men op Wallorail van 7 21'ers, de 2130 reed met die 7 naar Ronet maar die is er dus ook uitgegaan. Die locs zijn nog maar net 30 jaar of nog niet maar de 23 en 26 die er zelf nog geen 5 jaar uit zijn die hebben dan weer veel langer moeten blijven wegens geen investeringen.

Blijven de laatste 30 21'ers langer rijden en waarom gaan de 1e 30 er eigenlijk uit?

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 14 apr 2014, 23:16
door nahoj
Stijn91 schreef:Blijven de laatste 30 21'ers langer rijden en waarom gaan de 1e 30 er eigenlijk uit?
Er zijn kleine technische verschillen tussen de eerste en de tweede reeks, die mede de keuze bepalen.

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 15 apr 2014, 08:54
door HijDieHetWeet
Een logische keuze zou zijn:
die met het meest aantal defecten
die met de grootste herstelkosten
die de meeste vertragingen veroorzaakt
....
en dat zullen niet altijd de eerste 30 zijn. Ik neem aan dat de werkplaats die het onderhoud doet (Merelbeke) dit het beste kan inschatten.

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 27 apr 2014, 22:00
door BVG1988
Wordt het aantal M4-stuurposten ook verminderd met dat er minder 21s gaan rondrijden of gaat men die dan ook bundelen tussen 2 18s of 27s voor het gebruik als 1ste klasse rijtuig?

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 28 apr 2014, 07:09
door 260689
BVG1988 schreef:Wordt het aantal M4-stuurposten ook verminderd met dat er minder 21s gaan rondrijden of gaat men die dan ook bundelen tussen 2 18s of 27s voor het gebruik als 1ste klasse rijtuig?
Voor de zoveelste keer: ER WORD MUX UNIV GEÏNSTALLEERD OP DE M4 EN M5 STUURPOSTRIJTUIGEN.

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 01 jun 2014, 21:15
door Locomotief 5175
Volgens Wallorail zijn er nog eens 7 21-ers geschrapt ! dat is 2125, 2106, 2116, 2117, 2126, 2112 en 2102. Nu nog 45 rondrijden.

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 01 jun 2014, 21:22
door Lukas
Hoi,

Vandaag op http://www.wallorail.be gezien dat er weer 7 HLE's naar Ronet gebracht zijn om er in park geplaatst te worden. Hierbij de nummers:2125,2106,2116,2117,2112,2126 en 2102.

Lukas

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 01 jun 2014, 21:35
door Shrek
Lukas schreef:Hoi,

Vandaag op http://www.wallorail.be gezien dat er weer 7 HLE's naar Ronet gebracht zijn om er in park geplaatst te worden. Hierbij de nummers:2125,2106,2116,2117,2112,2126 en 2102.

Lukas
De bedoeling van een forum is natuurlijk wel dat je de posts voor die van jou eens doorleest voor je zelf post :mrgreen:

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 01 jun 2014, 22:37
door Iain Dobson
Locomotief 5175 schreef:Volgens Wallorail zijn er nog eens 7 21-ers geschrapt ! dat is 2125, 2106, 2116, 2117, 2126, 2112 en 2102. Nu nog 45 rondrijden.
In the last convoy, 2130 worked the train and was stored when the train arrived at Ronet.

I think 2125 was only the motive power for the train that took 2106, 2116, 2117, 2126, 2112 and 2102 from Merelbeke to Ronet and is still in service.

We shall see.

Iain