Trein rijdt 12 km zonder bestuurder tussen Landen en Tienen
Re: Trein rijdt 12 km zonder bestuurder tussen Landen en Tie
Dus de stuurpost stond aan, en de kruk in neutraal, dan kan hij indd wegbollen als de parkeerrem niet aanstaat indien break.
Ik lees hier ergens de druk op de remmen viel weg, maar als de druk wegvalt dan remt hij juist, daarom automatische rem. Misschien problemen met EP rem en bestuurder aan de elektrische koppelaar wat gewikkeld, en intussen weggebold??
Ik lees hier ergens de druk op de remmen viel weg, maar als de druk wegvalt dan remt hij juist, daarom automatische rem. Misschien problemen met EP rem en bestuurder aan de elektrische koppelaar wat gewikkeld, en intussen weggebold??
Re: Trein rijdt 12 km zonder bestuurder tussen Landen en Tie
Mij lijkt het het logische. Vl leeg, Lar bijgevolg ook leeg, probleem opgelost maar niet geremd gezet, alles vult en weg...
Re: Trein rijdt 12 km zonder bestuurder tussen Landen en Tie
Nee dat is helemaal niet logisch. Ten eerste duurt het bij een break al gauw 10 minuten vooraleer uw voedingsleiding boven de 5 bar gevuld raakt. In principe mag de LAR ook niet vullen boven de 3,5 bar want de DUWE controleert dit. Het enige wat in uw verhaaltje 'kan' is dat de remmen loskomen omdat er zich helemaal geen luchtdruk meer bevind in de verdelers dan. Maar ook dat kan in feite niet ogenblikkelijk gebeuren.traxie schreef:Mij lijkt het het logische. Vl leeg, Lar bijgevolg ook leeg, probleem opgelost maar niet geremd gezet, alles vult en weg...
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Trein rijdt 12 km zonder bestuurder tussen Landen en Tie
Maar de duwe werkt enkel bij een remkraan die in de remzone staat...HLE 2302 schreef:Nee dat is helemaal niet logisch. Ten eerste duurt het bij een break al gauw 10 minuten vooraleer uw voedingsleiding boven de 5 bar gevuld raakt. In principe mag de LAR ook niet vullen boven de 3,5 bar want de DUWE controleert dit. Het enige wat in uw verhaaltje 'kan' is dat de remmen loskomen omdat er zich helemaal geen luchtdruk meer bevind in de verdelers dan. Maar ook dat kan in feite niet ogenblikkelijk gebeuren.traxie schreef:Mij lijkt het het logische. Vl leeg, Lar bijgevolg ook leeg, probleem opgelost maar niet geremd gezet, alles vult en weg...
Re: Trein rijdt 12 km zonder bestuurder tussen Landen en Tie
Ik neem aan dat je bij een break de rijtuigen stuk per stuk kan ontluchten om ze te deblokkeren ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Trein rijdt 12 km zonder bestuurder tussen Landen en Tie
Men kan de remmen op elk rijtuig afzonderlijk spuien. Hiervoor is er onder elk rijtuig een spuiklep die de bestuurder dan manueel moet bedienen in het geval van een remklemming (bij een remproef voor het eerste vertrek is dit een schouwer, die op dat moment samen met de treinbestuurder een remproef uitvoert).
Re: Trein rijdt 12 km zonder bestuurder tussen Landen en Tie
Ik neem aan dat je dan direct het tussen reservoir hoort vullen als er druk op de treinleiding staat ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Trein rijdt 12 km zonder bestuurder tussen Landen en Tie
Dat valt best nog mee. Het spuien betreft het gedeelte dat lucht steekt op de remcilinder. Dus daar haal je de druk weg zodat de remmen kunnen lossen. Als alle andere remmen (van de overige rijtuigen) dan al los staan ....
Re: Trein rijdt 12 km zonder bestuurder tussen Landen en Tie
Inderdaad waarschijnlijk grote verbazing en dan een krachtterm.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Trein rijdt 12 km zonder bestuurder tussen Landen en Tie
[LOL-on] Zou dat geen test geweest zijn naar aanleiding van wat Mr. Cornu aanhaalde om treinen in de toekomst zonder TB te laten rijden? [/LOL-off].
Re: Trein rijdt 12 km zonder bestuurder tussen Landen en Tie
Dan is het een kwestie van snel reageren, aangezien het een losse rit betrof was er waarschijnlijk maar 1 deur los om in en uit de trein te geraken. De vraag is of je er dan nog in geraakt. Het betrof een break in extremis had je kunnen proberen om de koppeling open te trekken (hierbij ledig je de voedingsleiding en Leiding automatische rem), maar dat is natuurlijk nu eenvoudig om zeggen maar op het moment je daar staat .... en in functie van hoe snel de snelheid toeneemt.dentheo schreef:Inderdaad waarschijnlijk grote verbazing en dan een krachtterm.
Re: Trein rijdt 12 km zonder bestuurder tussen Landen en Tie
Maar als je ontkoppeld sluit hij automatisch zijn lucht af, in de koppeling zit een pneumatisch systeem die bij koppelen/ontkoppelen de kleppen bediend die de LAR en VL koppelen
Re: Trein rijdt 12 km zonder bestuurder tussen Landen en Tie
Foutje van mij, je bedoeld van buiten met de trekstang dan staat hij inderdaad te blazen
Re: Trein rijdt 12 km zonder bestuurder tussen Landen en Tie
zitten er eigenlijk eindkranen tussen 2 kasten van een break?
Re: Trein rijdt 12 km zonder bestuurder tussen Landen en Tie
Met te spuien ledig je de remcilinderdruk dus druk van verdeler naar remblok, beïnvloed je daarmee je LAR en VL en Reservoirs?