NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Joris »

Hallo,
Bij de 18 was het eenvoudig: men wil er geen andere neus meer opzetten (behalve voor MRCE willen ze nog wel eens de BR189snoet bovenhalen). Ergens jammer, want, de originele Taurus/BR189 was mooier, maar inderdaad, al een geluk dat die 13kop er niet op staat.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

tja vroeger maakte men alles op maat van de klant, tegenwoordig beginnen de fabrikanten iets te ontwerpen en moet de klant daar uit gaan kiezen, beetje zoals bij de auto's
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door K V B »

Joris schreef:Hallo,
Kan er nog door, lijkt overigens verdacht veel op die zwitserse dubbeldeksstellen voor de S-Bahn van Zürich.(Waren die niet van Stadtler, of een menvorm Stadtler-Siemens?
De nieuwe S-Bahn stellen voor Zürich zijn een puur Siemens product.
enrico8509

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door enrico8509 »

Op deze onderstaande link zie je enkele foto's van testritten op het testcircuit Wegberg-Wildenrath.
Zullen deze onze nmbs stellekes worden?

http://www.railwaymarket.eu/index.php?p=photos&n=15
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Joris »

Hallo,
Ja, dat zullen ze zijn, behalve dan waarschijnlijk met andere stoelen.
Best nog wel lelijke dingen eigenlijk.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

idd al zijn er verschillen, de kleuren, zetels, en nog wat details kunnen aangepast worden op vraag van de klant natuurlijk
enrico8509

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door enrico8509 »

ik vind ze wel mooi die stellen
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

tja mooi van kleur kan je deze niet noemen, daarvoor zijn ze te sober, maar dit is allicht ook maar een test in een basisverflaagje
Vank

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Vank »

Het interieur wordt zoals in de dubbeldeksrijtuigen.
Grijze zeteltjes en ong. zelfde materialen.


Heb er foto's van gezien, en is ook officieel bekendgemaakt door de NMBS.
Duikbril AM86

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Duikbril AM86 »

Laat ons hopen dat de reizigers die 54 % meer betalen dan ook een deftige plaats krijgen die de naam 1ste klas waardig is.
In de plaats van zo een rommel als de MW van de reeks 41. Ik vraag mij eigenlijk af hoe oud die MW reeks 41 gaan worden voor ze één voor één in brand vliegen?

Maar ja bij de NMBS moet je van niets verschieten!
Alles weer al la M6 dus........
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Teach2 »

idd al zijn er verschillen, de kleuren, zetels, en nog wat details kunnen aangepast worden op vraag van de klant natuurlijk
En, niet te vergeten, de Belgische stellen zullen een stuk langer zijn (langere rijtuigen).
Laat ons hopen dat de reizigers die 54 % meer betalen dan ook een deftige plaats krijgen die de naam 1ste klas waardig is.
32 zitplaatsen eerste klasse, in 2 compartimenten (één helemaal vooraan, één achteraan). 2 + 2 opstelling, eersteklascompartimenten zullen de enige zijn met een binnendeur.
Vank

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Vank »

Ik begrijp eigenlijk niet waarom de NMBS voor deze rijtuigen heeft geopteerd.
Dit is toch gewoon een snelle tram?

Konden ze dan geen 100 nieuwe treinstellen bij Bombardier bestellen, en eens herstructureren rond Brussel (waar het spoor overzadigt is?)
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Teach2 »

Ik begrijp eigenlijk niet waarom de NMBS voor deze rijtuigen heeft geopteerd.
Dit is toch gewoon een snelle tram?
Nee, dit is gewoon hoe een modern motorstel voor regionale diensten er uit ziet. Of je dat nu bestelt bij Siemens, Bombardier, Alsom of wie dan ook, qua algemeen opzet is dat hetzelfde.
Konden ze dan geen 100 nieuwe treinstellen bij Bombardier bestellen
En waarom denk jij dat een Bombardier-stel beter zou zijn dan dit?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Omdat Siemens toevallig het beste aanbod had van al die dat zich kandidaat bouwer gesteld hadden!! Met herstructureren rond Brussel alleen kom je er niet, momenteel gaat er zowat dubbel zoveel verkeer door de NZV van Brussel dan waar de constructie oorspronkelijk voor gemaakt was (jammer dat dat ze dat niet doorhadden begin vorige eeuw bij het tekenen van de plannen natuurlijk). Dus nieuwe moderne treinen die snel kunnen optrekken zijn wel degelijk aan de orde. er is voor enkeldeks gekozen omdat de nieuwe tunnel die shuman met lijn 26 zal verbinden een beperkte vrije ruimte zal hebben (vermoedelijk zullen langs daar dus geen M6 treinen rijden bijgevolg), deze tunnel zit namelijk gewrongen tussen al reeds andere bestaande tunnels op die plaats (straat en metrotunnels).
Vank

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Vank »

Kan er dan vanaf Brussel-Zuid geen fly-under komen waar nieuwe, moderne perrons kunnen komen onder de huidige perrons van Centraal?
Eens deze fase is afgewerkt, kan men dan grondig de huidige situatie renoveren en dan terug alles openstellen.


Internationale treinen (HST) kunnen dan zonder stop doorrijden op de onderste verdieping, en daar kunnnen ook de nationale treinen halt houden.
De huidige perrons kunnen dan dienst doen voor alles wat Brussel aangaat (zoals het GEN).
Of is dit absoluut niet mogelijk?
Wat lijkt voor jullie de beste optie?
Plaats reactie