NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hallo,
Bij de 18 was het eenvoudig: men wil er geen andere neus meer opzetten (behalve voor MRCE willen ze nog wel eens de BR189snoet bovenhalen). Ergens jammer, want, de originele Taurus/BR189 was mooier, maar inderdaad, al een geluk dat die 13kop er niet op staat.
Groeten,
Joris De Mol
Bij de 18 was het eenvoudig: men wil er geen andere neus meer opzetten (behalve voor MRCE willen ze nog wel eens de BR189snoet bovenhalen). Ergens jammer, want, de originele Taurus/BR189 was mooier, maar inderdaad, al een geluk dat die 13kop er niet op staat.
Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
tja vroeger maakte men alles op maat van de klant, tegenwoordig beginnen de fabrikanten iets te ontwerpen en moet de klant daar uit gaan kiezen, beetje zoals bij de auto's
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De nieuwe S-Bahn stellen voor Zürich zijn een puur Siemens product.Joris schreef:Hallo,
Kan er nog door, lijkt overigens verdacht veel op die zwitserse dubbeldeksstellen voor de S-Bahn van Zürich.(Waren die niet van Stadtler, of een menvorm Stadtler-Siemens?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Op deze onderstaande link zie je enkele foto's van testritten op het testcircuit Wegberg-Wildenrath.
Zullen deze onze nmbs stellekes worden?
http://www.railwaymarket.eu/index.php?p=photos&n=15
Zullen deze onze nmbs stellekes worden?
http://www.railwaymarket.eu/index.php?p=photos&n=15
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hallo,
Ja, dat zullen ze zijn, behalve dan waarschijnlijk met andere stoelen.
Best nog wel lelijke dingen eigenlijk.
Groeten,
Joris De Mol
Ja, dat zullen ze zijn, behalve dan waarschijnlijk met andere stoelen.
Best nog wel lelijke dingen eigenlijk.
Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
idd al zijn er verschillen, de kleuren, zetels, en nog wat details kunnen aangepast worden op vraag van de klant natuurlijk
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
tja mooi van kleur kan je deze niet noemen, daarvoor zijn ze te sober, maar dit is allicht ook maar een test in een basisverflaagje
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Het interieur wordt zoals in de dubbeldeksrijtuigen.
Grijze zeteltjes en ong. zelfde materialen.
Heb er foto's van gezien, en is ook officieel bekendgemaakt door de NMBS.
Grijze zeteltjes en ong. zelfde materialen.
Heb er foto's van gezien, en is ook officieel bekendgemaakt door de NMBS.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Laat ons hopen dat de reizigers die 54 % meer betalen dan ook een deftige plaats krijgen die de naam 1ste klas waardig is.
In de plaats van zo een rommel als de MW van de reeks 41. Ik vraag mij eigenlijk af hoe oud die MW reeks 41 gaan worden voor ze één voor één in brand vliegen?
Maar ja bij de NMBS moet je van niets verschieten!
Alles weer al la M6 dus........
In de plaats van zo een rommel als de MW van de reeks 41. Ik vraag mij eigenlijk af hoe oud die MW reeks 41 gaan worden voor ze één voor één in brand vliegen?
Maar ja bij de NMBS moet je van niets verschieten!
Alles weer al la M6 dus........
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
En, niet te vergeten, de Belgische stellen zullen een stuk langer zijn (langere rijtuigen).idd al zijn er verschillen, de kleuren, zetels, en nog wat details kunnen aangepast worden op vraag van de klant natuurlijk
32 zitplaatsen eerste klasse, in 2 compartimenten (één helemaal vooraan, één achteraan). 2 + 2 opstelling, eersteklascompartimenten zullen de enige zijn met een binnendeur.Laat ons hopen dat de reizigers die 54 % meer betalen dan ook een deftige plaats krijgen die de naam 1ste klas waardig is.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik begrijp eigenlijk niet waarom de NMBS voor deze rijtuigen heeft geopteerd.
Dit is toch gewoon een snelle tram?
Konden ze dan geen 100 nieuwe treinstellen bij Bombardier bestellen, en eens herstructureren rond Brussel (waar het spoor overzadigt is?)
Dit is toch gewoon een snelle tram?
Konden ze dan geen 100 nieuwe treinstellen bij Bombardier bestellen, en eens herstructureren rond Brussel (waar het spoor overzadigt is?)
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Nee, dit is gewoon hoe een modern motorstel voor regionale diensten er uit ziet. Of je dat nu bestelt bij Siemens, Bombardier, Alsom of wie dan ook, qua algemeen opzet is dat hetzelfde.Ik begrijp eigenlijk niet waarom de NMBS voor deze rijtuigen heeft geopteerd.
Dit is toch gewoon een snelle tram?
En waarom denk jij dat een Bombardier-stel beter zou zijn dan dit?Konden ze dan geen 100 nieuwe treinstellen bij Bombardier bestellen
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Omdat Siemens toevallig het beste aanbod had van al die dat zich kandidaat bouwer gesteld hadden!! Met herstructureren rond Brussel alleen kom je er niet, momenteel gaat er zowat dubbel zoveel verkeer door de NZV van Brussel dan waar de constructie oorspronkelijk voor gemaakt was (jammer dat dat ze dat niet doorhadden begin vorige eeuw bij het tekenen van de plannen natuurlijk). Dus nieuwe moderne treinen die snel kunnen optrekken zijn wel degelijk aan de orde. er is voor enkeldeks gekozen omdat de nieuwe tunnel die shuman met lijn 26 zal verbinden een beperkte vrije ruimte zal hebben (vermoedelijk zullen langs daar dus geen M6 treinen rijden bijgevolg), deze tunnel zit namelijk gewrongen tussen al reeds andere bestaande tunnels op die plaats (straat en metrotunnels).
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Kan er dan vanaf Brussel-Zuid geen fly-under komen waar nieuwe, moderne perrons kunnen komen onder de huidige perrons van Centraal?
Eens deze fase is afgewerkt, kan men dan grondig de huidige situatie renoveren en dan terug alles openstellen.
Internationale treinen (HST) kunnen dan zonder stop doorrijden op de onderste verdieping, en daar kunnnen ook de nationale treinen halt houden.
De huidige perrons kunnen dan dienst doen voor alles wat Brussel aangaat (zoals het GEN).
Of is dit absoluut niet mogelijk?
Wat lijkt voor jullie de beste optie?
Eens deze fase is afgewerkt, kan men dan grondig de huidige situatie renoveren en dan terug alles openstellen.
Internationale treinen (HST) kunnen dan zonder stop doorrijden op de onderste verdieping, en daar kunnnen ook de nationale treinen halt houden.
De huidige perrons kunnen dan dienst doen voor alles wat Brussel aangaat (zoals het GEN).
Of is dit absoluut niet mogelijk?
Wat lijkt voor jullie de beste optie?