Pagina 51 van 208

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 18 nov 2011, 15:02
door Steven
Waarom niet. Deze hebben ook een automatisch koppeling zoals alle motorstellen sinds de breaks. Ter info deze middag kwamen twee motorstellen desiro in Leuven aan. Ze hebben ofwel op L36 of L139 gereden.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 18 nov 2011, 15:19
door Hobbes
Toevallig de nummers gezien Steven? Zijn de Desiro's nu eigenlijk al in productie of zijn het nog steeds dezelfde (6?) stellen die rondrijden?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 18 nov 2011, 15:37
door fets
Hobbes schreef:Toevallig de nummers gezien Steven? Zijn de Desiro's nu eigenlijk al in productie of zijn het nog steeds dezelfde (6?) stellen die rondrijden?
Deze morgen stonden minstens twee Desiro stellen in Leuven in de bundel, een ervan was de 08504, de andere kon ik niet zien.

Rare was dat er aan beide kanten rijtuigen gekoppeld waren van een ouder type. (Resto en Discotheek rijtuig langs een kant, twee blauwe couchette?rijtuigen aan de andere kant)

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 18 nov 2011, 15:48
door Steven
Ik heb de 08502 gezien nog een andere.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 18 nov 2011, 15:52
door Darko
08502 en 08504 en in de week stond er nog een nummerloos stel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 18 nov 2011, 16:16
door Steven
Er staan er vandaag ook zeker drie.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 18 nov 2011, 20:05
door Steve
fets schreef:
Hobbes schreef:Toevallig de nummers gezien Steven? Zijn de Desiro's nu eigenlijk al in productie of zijn het nog steeds dezelfde (6?) stellen die rondrijden?
Deze morgen stonden minstens twee Desiro stellen in Leuven in de bundel, een ervan was de 08504, de andere kon ik niet zien.

Rare was dat er aan beide kanten rijtuigen gekoppeld waren van een ouder type. (Resto en Discotheek rijtuig langs een kant, twee blauwe couchette?rijtuigen aan de andere kant)
Ik heb die samenstelling ook gezien een drietal weken geleden, maar dan getrokken door een HLE28 en in Visé! Ik veronderstel dat die extra rijtuigen gekoppeld waren voor extra remkracht (of remkracht tout court, want ik weet niet of die op de Desiro's gebruikt konden worden). Iemand enig idee wat de bedoeling hiervan was?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 20 nov 2011, 20:25
door Lukas
Hoi,

Gisterenavond zag ik om 23u05 in Leuven het trio Desiro's vertrekken voor een nieuwe testrit op lijn 36.

Lukas

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 nov 2011, 14:43
door Stijn91
Lukas schreef:Hoi,

Gisterenavond zag ik om 23u05 in Leuven het trio Desiro's vertrekken voor een nieuwe testrit op lijn 36.

Lukas
Wat hebben ze getest, de lichten van de Desiro. :lol:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 nov 2011, 17:03
door 260689
Stijn91 schreef:
Lukas schreef:Hoi,

Gisterenavond zag ik om 23u05 in Leuven het trio Desiro's vertrekken voor een nieuwe testrit op lijn 36.

Lukas
Wat hebben ze getest, de lichten van de Desiro. :lol:
Kan je u posts beperken tot het onderwerp en geen futiliteiten uitkramen, ik ben jou post echt moe en beu te lezen. Als je niets zinnigs te vertellen of te vragen hebt, hou dan voor eens en altijd uwe mond. Het is hier geen kinderoppas, daarvoor moet je ergens anders zijn.

Sorry voor mijn off bericht maar het is echt niet meer leuk om topics te lezen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 nov 2011, 19:36
door Stijn91
Als lachen al niet mag.
Waarom moet men de Desiro 's nachts testen, kan toch gerust overdag, het is natuurlijk kalmer 's nachts maar dan nog.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 nov 2011, 19:40
door pietje
Stijn91 schreef:Als lachen al niet mag.
Waarom moet men de Desiro 's nachts testen, kan toch gerust overdag, het is natuurlijk kalmer 's nachts maar dan nog.
Ik werk zelf niet bij een spoorwegbedrijf, maar als je regelmatig discussies meevolgt zal je merken dat testen op nog niet gehomologeerd materiaal steeds dient te gebeuren op een lijn die op dat moment buiten dienst gesteld wordt. Omdat je dat niet zomaar overdag kunt doen, want je onderbreekt er de treindienst mee, wordt zoiets 's nachts gedaan. Kwestie van enkele uren aan een stuk te kunnen testen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 nov 2011, 19:42
door Steve
Stijn91 schreef:Als lachen al niet mag.
Waarom moet men de Desiro 's nachts testen, kan toch gerust overdag, het is natuurlijk kalmer 's nachts maar dan nog.
Eens lachen mag, maar voortdurend berichten plaatsen die weinig steek houden gaat een stapje verder.

De Desiro wordt natuurlijk ook overdag getest, maar eigen aan testen is dat het in alle denkbare omstandigheden moet gebeuren. De Desiro zal in commerciële dienst heus ook wel 's avonds laat en 's morgens vroeg rijden. Bovendien hinder je op die momenten het gewone treinverkeer niet of veel minder dan overdag.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 nov 2011, 20:06
door Stijn91
Er zijn toch genoeg lijnen waar maar 1 trein per richting per uur is en men gerust de Desiro overdag kan testen.

Zou het kunnen dat ze de Desiro ook nog moeten testen met 1 tot 4 stellen.
Het is al veel getest geweest met 4 stellen, zaterdagavond was het met 3 stellen of is het gewoon omdat er geen 4e stel was.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 nov 2011, 20:14
door AlexNL
's nachts testen heeft wat voordelen: het treinverkeer is rustiger, dus als je testtrein om wat voor reden dan ook strandt in een wisselstraat kun je hem herstellen of afslepen zonder dat je ander treinverkeer hindert. Ook kun je testen uitvoeren met buiten bedrijf gesteld beveiligingssysteem (bijvoorbeeld voor de maximumsnelheid) enzovoorts.

En als je al eens bij een station komt zullen er geen reizigers staan die in willen stappen in 'die schone nieuwe trein'.