BREAKING: Volgens een Facebook-post van ABVV Bombardier, bereiken de nieuwe M7-rijtuigen 200 km/h. Hieronder de lange post:
Geplaatst op Facebook door ABVV Bombardier op 06.06.2018 om 09:54 (
https://www.facebook.com/ABVVBombardier ... 5422465042)
"Mijlpaal project M7
M7 dubbeldeksrijtuig bereikt 200 km/ u bij testen
De eerste dynamische tests met een M7 dubbeldeks (DD) -auto op het Belgische spoorwegnet waren succesvol en startten de autorisatiecampagne
De testtrein bestond uit acht rijtuig, waaronder één M7DD-rijtuig.
Het M7DD Cars Team is verheugd een nieuwe belangrijke mijlpaal te hebben bereikt. Tijdens de eerste nacht van dynamische tests op het Belgische netwerk bereikten de treinen de 200km/ uur, met correct gedrag en veiligheid om de formele autorisatiecampagne voor comfortmeting te starten.
We konden dit alleen bereiken dankzij de goede voorbereiding van het testteam en het productintroductieteam, maar ook dankzij de voortdurende steun van de NMBS, Infrabel en Belgorail. De trein bestond uit een locomotief en acht rijtuigen, waaronder de M7DD. De test gebeurde op een conventionele lijn tussen Brussel-Noord en Leuven met een noodstop van 200 km/ u.
De trein werd getest met een snelheid van 200 km/ u met noodremming.
Met de start van deze fase en de overdracht van een tweede rijtuig voor remprestatietest deze week, is de autorisatiecampagne officieel van start gegaan. Die tests zullen worden uitgevoerd in Velim, Wildenrath en op het Belgische netwerk.
Parallel hieraan heeft de Notified Body - Belgorail (NOBO) met succes de engineering- en productie-audit afgerond in Brugge en Crespin. Ze gaven commentaar op de sterk beschikbare kwaliteitssystemen en trackingtools waarmee robuuste systemen kunnen worden ontwikkeld en geproduceerd volgens de eisen van de TSI, zelfs in een veeleisende situatie van "pre-series".
We willen het hele team bedanken voor dit eerste succes en hun voortdurende inspanningen om de rijtuigen voor te bereiden op onze klant NMBS.
Verschillende teams uit verschillende locaties, zoals Brugge, Crespin, Vado Ligure, maar ook Canada en Duitsland, hebben deelgenomen aan de ontwikkeling van de M7 dubbeldeksauto's en hun ontwerp. Momenteel loopt de productie op de locaties Ceska Lipa, Matranovak, Siegen, Crespin en Brugge BT. De eerste leveringen zijn gepland voor 2018 en de laatste bestelde rijtuig zal naar verwachting in december 2021 worden afgeleverd rijtuig 355). NMBS is de Belgische nationale operator en is van plan de rijtuigen te exploiteren uit drie depots op de belangrijkste nationale lijnen, zoals Eupen naar Oostende, maar ook Luik naar Quievrain of Antwerpen naar Aarlen."