Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 14 jun 2018, 00:30
Laat ze die rijtuigen eerst maar gewoon testen ze kunnen nog 23 keer van gedachte veranderen waar en wanneer de eerste trein met M7 zal rijden.
Dat hoeft op zich niet te betekenen dat die andere treinen er niet kunnen komen. De hele RBC wordt immers onzichtbaar gemaakt voor alle treinen behalve de testtreinen.
Oostende-Eupen zal wel kloppen, daar zijn ze het dringendst nodig.Steve schreef: ↑13 jun 2018, 22:11 Euh, waar komt die info precies vandaan? De hierboven genoemde P 8005 bestaat niet, en op Wikipedia heeft iemand ook al iets geschreven waarin sprake is van een al even onbestaande IC Antwerpen - Breda. Ik neem het allemaal met een flinke korrel zout.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/M7_(spoorwegrijtuig) schreef:In de loop van 2018 worden de eerste rijtuigen in dienst genomen, de eerste rijtuigen zullen voornamelijk als P-trein op De Panne-Schaarbeek worden ingezet mits deze nog verzekerd worden door de vroegere M4-rijtuigen daarna zullen ze ook als IC van Antwerpen naar Breda ingezet worden en IC Oostende-Eupen.
Denk dat eigenlijk eerst de oude M4 stellen zoveel mogelijk zullen worden vervangen om dat deze nog een van de oudste zijn eupen - oostende heeft nog hun I11 rijtuigen en ik denk dat ze ze nog enkele jaren zullen behouden dan wel samen met een mengeling M7 stellen.Shrek schreef:Oostende-Eupen zal wel kloppen, daar zijn ze het dringendst nodig.Steve schreef: ↑13 jun 2018, 22:11 Euh, waar komt die info precies vandaan? De hierboven genoemde P 8005 bestaat niet, en op Wikipedia heeft iemand ook al iets geschreven waarin sprake is van een al even onbestaande IC Antwerpen - Breda. Ik neem het allemaal met een flinke korrel zout.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/M7_(spoorwegrijtuig) schreef:In de loop van 2018 worden de eerste rijtuigen in dienst genomen, de eerste rijtuigen zullen voornamelijk als P-trein op De Panne-Schaarbeek worden ingezet mits deze nog verzekerd worden door de vroegere M4-rijtuigen daarna zullen ze ook als IC van Antwerpen naar Breda ingezet worden en IC Oostende-Eupen.
Dankjewel Merijn,Merijn schreef:Ik draag de lijn naar De Panne een warm hart toe, en zou heel blij zijn om er M7-rijtuigen te zien. Om de rijtuigen als eerste hier in te leggen, omdat de P-treinen nog uit M4-rijtuigen bestaan, lijkt me echter wat kort door de bocht. Zo zijn er namelijk nog veel treinverbindingen...
Als de M7 de I11 (gedeeltelijk?) verdringt op de verbinding Oostende - Eupen, wat zal er dan gebeuren met de I11-rijtuigen die daardoor vrijkomen?Gothier schreef: ↑14 jun 2018, 07:14Denk dat eigenlijk eerst de oude M4 stellen zoveel mogelijk zullen worden vervangen om dat deze nog een van de oudste zijn eupen - oostende heeft nog hun I11 rijtuigen en ik denk dat ze ze nog enkele jaren zullen behouden dan wel samen met een mengeling M7 stellen.
Zo werkt het niet hoor. Als er ergens nieuwe rijtuigen in dienst komen zorgt dat voor een hele waterval aan verschuivingen.Gothier schreef: ↑14 jun 2018, 07:14 Denk dat eigenlijk eerst de oude M4 stellen zoveel mogelijk zullen worden vervangen om dat deze nog een van de oudste zijn eupen - oostende heeft nog hun I11 rijtuigen en ik denk dat ze ze nog enkele jaren zullen behouden dan wel samen met een mengeling M7 stellen.
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met TapatalkShrek schreef:Zo werkt het niet hoor. Als er ergens nieuwe rijtuigen in dienst komen zorgt dat voor een hele waterval aan verschuivingen.Gothier schreef: ↑14 jun 2018, 07:14 Denk dat eigenlijk eerst de oude M4 stellen zoveel mogelijk zullen worden vervangen om dat deze nog een van de oudste zijn eupen - oostende heeft nog hun I11 rijtuigen en ik denk dat ze ze nog enkele jaren zullen behouden dan wel samen met een mengeling M7 stellen.
Zo zullen de vrijgekomen I11 van Eupen-Oostende verhuizen naar Brussel-Luxemburg. Daar zullen dan weer MS96 vrijkomen die naar een andere IC-verbinding zullen gaan waardoor er daar weer ander materieel vrijkomt dat dan de P-treinen uit De Panne zal rijden.
Het lijkt mij in ieder geval onwaarschijnlijk dat splinternieuw materieel maar 2 keer per dag zou rijden, die treinen moeten net zoveel mogelijk km doen in de garantieperiode.
Die moeten zo snel mogelijk op de IC Brussel-Luxemburg terechtkomen. Vanaf september kunnen de MS96 Luxemburg immers niet meer binnen en moet er voor een heleboel treinen in Arlon overgestapt worden en dit totdat de I11 de lijn overnemen.Dieselfreak schreef: ↑14 jun 2018, 08:25Als de M7 de I11 (gedeeltelijk?) verdringt op de verbinding Oostende - Eupen, wat zal er dan gebeuren met de I11-rijtuigen die daardoor vrijkomen?Gothier schreef: ↑14 jun 2018, 07:14Denk dat eigenlijk eerst de oude M4 stellen zoveel mogelijk zullen worden vervangen om dat deze nog een van de oudste zijn eupen - oostende heeft nog hun I11 rijtuigen en ik denk dat ze ze nog enkele jaren zullen behouden dan wel samen met een mengeling M7 stellen.
Ik vermoed dat dan ook goed geweten is waar welke snelheden acceptabel zijn? En 220km/h maar een zeer kort stukje kan?Asterix schreef: ↑10 jun 2018, 02:16Belgorail voert op de lijn 36N regelmatig dergelijke homologatietesten uit. Een document beschrijft dan de werkwijze. Normaal gezien worden eerst alle seinen tussen Schaarbeek en Leuven in open stand geplaatst vooraleer de rit vertrekt en de bestuurder krijgt een specifiek werkblad met de afstandspunten en overeenkomstige snelheden die hij daar moet aanhouden zodat een veilige remcurve wordt gecreëerd.
De topsnelheid wordt behaald tussen Herent en Diegem wat toch enige afstand is. Er is in samenwerking met alle technische diensten (bovenleiding, spoor, ...) een profiel opgesteld waardoor de bestuurder weet aan welk kilometerpunt hij welke snelheid mag aanhouden, ook om een veilige remcurve te garanderen.kika schreef: ↑14 jun 2018, 18:17Ik vermoed dat dan ook goed geweten is waar welke snelheden acceptabel zijn? En 220km/h maar een zeer kort stukje kan?Asterix schreef: ↑10 jun 2018, 02:16Belgorail voert op de lijn 36N regelmatig dergelijke homologatietesten uit. Een document beschrijft dan de werkwijze. Normaal gezien worden eerst alle seinen tussen Schaarbeek en Leuven in open stand geplaatst vooraleer de rit vertrekt en de bestuurder krijgt een specifiek werkblad met de afstandspunten en overeenkomstige snelheden die hij daar moet aanhouden zodat een veilige remcurve wordt gecreëerd.