Pagina 7 van 9

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Geplaatst: 12 dec 2015, 16:59
door trainlovertje
Ah natuurlijk, aan die helling had ik niet gedacht. Bedankt voor de uitleg!

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Geplaatst: 12 dec 2015, 17:56
door Joris
Klein detail: als het I6 rijtuigen zijn, zullen het er 14 zijn, geen 15, er is helaas al 1 Bc buiten dienst (en die heeft geen interieur meer).

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Geplaatst: 12 dec 2015, 23:21
door Iain Dobson
2831 / 186.223 was sat in the bay at Innsbruck Station on Friday 11th December 2015, I expect on a test run.

Iain

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Geplaatst: 12 dec 2015, 23:26
door dentheo
Waw, dan was hij in Oostenrijk, gaan ze met de goederenshuttle ook zo ver ?

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Geplaatst: 13 dec 2015, 05:59
door Steven
Voor de treski. Die zal met een reeks 28 worden voorzien

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Geplaatst: 13 dec 2015, 10:10
door dentheo
Ja maar B-Logistics heeft ook een shuttle naar Wenen..ik dacht dat die in Passau wisselde op de Oostenrijkse partner.

Deze bedoel ik:
The Austria Xpress connects two times per week Antwerp (Wed, Sat) and Vienna (Wed, Sat), transporting conventional and intermodal loads (via subsidiary IFB). The train has a transit time of 30 hours from one marshalling yard to the other. In Austria, B Logistics collaborates with LTE for domestic traction.
Dus personeel met lijnkennis moet er al zijn.

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Geplaatst: 15 dec 2015, 09:36
door sybic
Joris schreef:Klein detail: als het I6 rijtuigen zijn, zullen het er 14 zijn, geen 15, er is helaas al 1 Bc buiten dienst (en die heeft geen interieur meer).
Zijn er zelfs al geen 2 buiten dienst? De 14607 is vorige zomer met een paar andere I6'en al richting oostblok afgevoerd dacht ik.
In alle bedevaartstreinen zag ik nooit meer dan 13 I6Bc rijtuigen.

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Geplaatst: 15 dec 2015, 09:42
door Hobbes
dentheo schreef:Ja maar B-Logistics heeft ook een shuttle naar Wenen..ik dacht dat die in Passau wisselde op de Oostenrijkse partner.

Deze bedoel ik:
The Austria Xpress connects two times per week Antwerp (Wed, Sat) and Vienna (Wed, Sat), transporting conventional and intermodal loads (via subsidiary IFB). The train has a transit time of 30 hours from one marshalling yard to the other. In Austria, B Logistics collaborates with LTE for domestic traction.
Dus personeel met lijnkennis moet er al zijn.
Maar dat personeel mag waarschijnlijk niet met reizigerstreinen rijden...

Ik heb 15 jaar met reizigerstreinen gereden, maar omdat ik sinds mijn overstap naar B-Log een rijbewijs "B2 goederen" heb, mag ik geen reizigerstreinen meer verzekeren. Met dank aan Europa alweer...

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Geplaatst: 15 dec 2015, 09:54
door Shrek
Hobbes schreef: Maar dat personeel mag waarschijnlijk niet met reizigerstreinen rijden...

Ik heb 15 jaar met reizigerstreinen gereden, maar omdat ik sinds mijn overstap naar B-Log een rijbewijs "B2 goederen" heb, mag ik geen reizigerstreinen meer verzekeren. Met dank aan Europa alweer...
Zou zo'n rit niet met een loods gebeuren?

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Geplaatst: 15 dec 2015, 10:29
door dentheo
Hobbes schreef:
Ik heb 15 jaar met reizigerstreinen gereden, maar omdat ik sinds mijn overstap naar B-Log een rijbewijs "B2 goederen" heb, mag ik geen reizigerstreinen meer verzekeren. Met dank aan Europa alweer...

Dat is u wijsgemaakt door de nationale maatschappijen die zich wilden "beschermen" tegen concurrentie.
Die hebben al hun advocaten ingeschakeld om de papieren en procedures zo ingewikkeld mogelijk te krijgen, soort zelfverdediging.

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Geplaatst: 15 dec 2015, 13:52
door Steven
Het Europees rijbewijs is geen Belgisch verzinsel. De bijlagen ook niet. De indeling in de verschillende categorieën dus even min. 20 jaar terug kon een treinbestuurder gerust eerst een P-trein verzekeren om nadien een cargo trein in de terugrit te doen. Dat was heel rendabel want zo doet die treinbestuurder geen losse verplaatsing als passagier. Tegenwoordig zijn er wel meer diensten waarbij de treinbestuurder een P-trein doet tot Brussel en dan als passagier terug moet. Men wil daar wel vanaf maar dat lukt niet zo vlot als men zou willen.

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Geplaatst: 15 dec 2015, 14:50
door dentheo
En toch is DAT NIET door Europa beslist, de praktische uitvoering ervan is overgelaten aan de Nationale spoorwegmaatschappijen...toen liep alles mis.
De politiekers keurden het plan eerst zelf goed en zegden daarna aan hun eigen maatschappijen "saboteer" maar raak... Dat is dan ook gebeurd.
De "papieren bergen aan de grens" zijn nooit zo hoog geweest.

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Geplaatst: 18 dec 2015, 14:51
door dentheo
Ik kan slaaptrein precies nog niet vinden op de vertreklijst van Berchem van vandaag ?
NMBS is er toch bij betrokken ?

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Geplaatst: 18 dec 2015, 16:51
door Steven
Ze waren hem gisteren zeker al aan het klaarmaken in Vorst Rijtuigen.

Re: Vanaf december opnieuw slaaptreinen in België?

Geplaatst: 18 dec 2015, 16:56
door Steven
Ik heb even zitten kijken voor Brussel Zuid en kan hem daar ook niet vinden. NU is het wel zo dat sinds de nieuwe indeling van de borden in de stations de rest van de software ook al wel eens hier en daar een trein mist.