De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Mmm inderdaad, blijkbaar fout geïnformeerd vroeger.
JH is trouwens 601-664.
JH is trouwens 601-664.
Re: De langst levende klassiekjes
Stellen met JH:
153-270 vermogen 735 kw
595-600 (Sabena) 770kw
601-664 770kw
Grtz
KurtDS
153-270 vermogen 735 kw
595-600 (Sabena) 770kw
601-664 770kw
Grtz
KurtDS
Re: De langst levende klassiekjes
Die stelletjes zijn echt oerdegelijk gebouwd, zeker in vergelijking met de nieuwste dieselstellen.
Dat ze stilaan uit dienst gaan vind ik daarom zeer spijtig
Nuja, ik denk dat er zeker nog een hondertal uit de serie AM62-65 rondbollen, vooral in West-Vlaanderen zijn ze nog dikbezaaid.
Met een beetje geluk bereiken ze de leeftijd van 50 jaar.
Ben benieuwd of andere rijtuigen het zonder modernisatie zolang gaan uithouden.
Leve het gezellige klassiekje![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Dat ze stilaan uit dienst gaan vind ik daarom zeer spijtig
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Nuja, ik denk dat er zeker nog een hondertal uit de serie AM62-65 rondbollen, vooral in West-Vlaanderen zijn ze nog dikbezaaid.
Met een beetje geluk bereiken ze de leeftijd van 50 jaar.
Ben benieuwd of andere rijtuigen het zonder modernisatie zolang gaan uithouden.
Leve het gezellige klassiekje
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: De langst levende klassiekjes
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
De leeftijd van 50 hebben ze al, die van 55 gaan ze waarschijnlijk ook nog allen halen. En wie weet 60 voor de reeks AM62?AM'er schreef:...een hondertal uit de serie AM62-65 rondbollen, ...
Met een beetje geluk bereiken ze de leeftijd van 50 jaar.
Groeten,
Joris De Mol
Re: De langst levende klassiekjes
De serie die naar Aken rijdt, zal nog wel een paar jaar blijven.Joris schreef:De leeftijd van 50 hebben ze al, die van 55 gaan ze waarschijnlijk ook nog allen halen. En wie weet 60 voor de reeks AM62?
Groetjes,
Rian
Re: De langst levende klassiekjes
de serie die naar Aachen mag rijden kan je binnenkort vlekkeloos vervangen door de reeks 601 tot 664, de enige reden waarom ze nu die lagere nummers gebruiken naar Aachen is omdat ze een GSM-r hebben. Aangezien men volop bezig is motorstellen aan te passen zal dat snel opgelost zijn. De andere voorwaarde voor die stellen is dat het geen thyristor sturing heeft, aangezien de klassiekjes tot met 664 voorzien zijn van een JH sturing is dat dus geen probleem.
wat de GSM-r betreft kan ik het volgende zeggen, geregeld duikt er materieel op dat reeds aangepast is. Dit gaan van breaks (MS80), MS96, sprinters (MS86), Klassiekjes (MS66 tot MS78), stuurrijtuigen M5 en M4.
De enige waar ik het dus heden nog niet op gezien heb is de MS800 (MS75 of ook wel varkensneus).
wat de GSM-r betreft kan ik het volgende zeggen, geregeld duikt er materieel op dat reeds aangepast is. Dit gaan van breaks (MS80), MS96, sprinters (MS86), Klassiekjes (MS66 tot MS78), stuurrijtuigen M5 en M4.
De enige waar ik het dus heden nog niet op gezien heb is de MS800 (MS75 of ook wel varkensneus).
Re: De langst levende klassiekjes
Komt er dan eindelijk ook gerenoveerd materieel op Luik - Aken? Ik had de hoop daarop eigenlijk al opgegeven.Steven schreef:de serie die naar Aachen mag rijden kan je binnenkort vlekkeloos vervangen door de reeks 601 tot 664, de enige reden waarom ze nu die lagere nummers gebruiken naar Aachen is omdat ze een GSM-r hebben. Aangezien men volop bezig is motorstellen aan te passen zal dat snel opgelost zijn. De andere voorwaarde voor die stellen is dat het geen thyristor sturing heeft, aangezien de klassiekjes tot met 664 voorzien zijn van een JH sturing is dat dus geen probleem.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: De langst levende klassiekjes
Die hebben geen toelatingtreinbruno schreef:waarom mogen er geen treinen met thyristoren in duitsland?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
De toelating voor de klassiekjes is gegeven toen er nog geen thyristorstellen waren. Misschien kunnen die ook wel zonder problemen naar Aken, maar dat moet dan eerst getest worden.
Groetjes,
Rian
Re: De langst levende klassiekjes
Zover ik weet tot nu toe niet, ik dacht zelfs dat het zes stellen zijn die speciaal voorzien zijn en toelating hebben bij het EBA om Aachen binnen te rijden. Dus de nummers zijn ook voorzien, in hoever hier een aanpassing aan gekomen is sinds men ook andere klassiekjes van gsm-r is aan het voorzien weet ik niet.rvdborgt schreef:Komt er dan eindelijk ook gerenoveerd materieel op Luik - Aken? Ik had de hoop daarop eigenlijk al opgegeven.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: De langst levende klassiekjes
waarom gebruiken ze trouwens geen mobiele telefoon met GSM-R
k'had er zo eens eentje gezien bij een bestuurder die met een varken tussen brussel en roosendaal de benelux vervangde...
zo'n toestel kost wel meer als 1000€ zei hij
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
k'had er zo eens eentje gezien bij een bestuurder die met een varken tussen brussel en roosendaal de benelux vervangde...
zo'n toestel kost wel meer als 1000€ zei hij
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Afbeelding](http://www.clicksmilies.com/s1106/travesmilies/flaggen1/smilie_flagge12.gif)
Re: De langst levende klassiekjes
Op -2 in Antwerpen is een speciale ruimte voorzien voor de uitwisseling van GSM-R's.
Dit zou komen doordat dit in de tunnel noodzakelijk is.
BDJ
Dit zou komen doordat dit in de tunnel noodzakelijk is.
BDJ
Re: De langst levende klassiekjes
De NMBS spreekt overigens in de laatste presentaties over 187 City Rail-stellen. Dit zou betekenen dat de ex-Sabenastellen ook nog een nieuw leven krijgen.
Re: De langst levende klassiekjes
Lijkt mij raar, tot hier toe werd aan de structuur van de buitenkant niet echt iets gewijzigd.Terminus schreef:De NMBS spreekt overigens in de laatste presentaties over 187 City Rail-stellen. Dit zou betekenen dat de ex-Sabenastellen ook nog een nieuw leven krijgen.
Bij de sabena stellen zou er dan toch al wat zaagwerk aan te pas komen...